Gezellig aan de bar...

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
Piet
Moderator
Moderator

Re: Gezellig aan de bar...

Ongelezen berichtdoor Piet » 26 Jun 2010, 02:06

Ik wel Johan ... een Aberlour a'bunadh ... blijft toch wel een heerlijke dram.

Rochefort 10 van 11,3 % vol ...ken ik niet maar klink interessant. 11,3% is ook wel heel veel van het goede :goedgedaan
trusten....
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 26 Jun 2010, 17:19

Zoals eerder gezegd stel ik vandaag een nieuw café voor 'Café Vlissinghe'. Wel, nieuw is in dit geval heel relatief. Het is het oudste café van Brugge (anno 1515 !!). Ik weet niet of jullie bekend zijn met de politieserie en/of de boeken 'Aspe', maar het café komt dikwijls ter sprake in de boeken als het stamcafé van Inspecteur Aspe. Sommige opnames voor de serie gebeuren op locatie, dus in het café alsook op andere plaatsen in Brugge centrum.

http://www.cafevlissinghe.be/www.cafevl ... /home.html
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

JayDie
Moderator
Moderator

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?

Ongelezen berichtdoor JayDie » 27 Jun 2010, 21:10

Whisky?! Laat het levens maar even weg; ik ga voor het WATER! 8-) Pfff... wat een hitte! (jaja, nooit goed enzo :-P)

Al is een lekker koud pilsje ook niet verkeerd :Proost , hmm... m'n maag is niet op volle sterkte terug...
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 29 Jun 2010, 00:46

Geen water voor mij deze avond, maar een goeie Trappist Westmalle Dubbel. Da's ook met water gemaakt, dus dat telt ook hè. Ik kreeg gisteren (zondag) nog een aantal mooie foto's van mijn vriend de brouwer in Helston, Cornwall. Daar vond afgelopen weekend 'Mazey Day' plaats. Een groots evenement met een praalstoet en veel amusement (en bier natuurlijk). Ik blijf (een heel klein beetje) in dezelfde sfeer.
0 x

gadeweerd
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor gadeweerd » 29 Jun 2010, 20:58

johan brugge schreef:Even geen zin in een whisky maar een echt heel lekker Belgisch bier: Rochefort 10 van 11,3 % vol. Fantastisch gewoon! Niet gekoeld, maar op kamertemperatuur geserveerd. Anders verdoezelt de koude de smaken van het bier.

Da's mijn favo trappist!
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 30 Jun 2010, 00:15

Nu we het toch over bier hebben. Vandaag is het een Straffe Hendrik 9. Een authentiek Brugs bier. Er hangt een kleine historie aan vast, maar aangezien dit een whisky forum is zal ik dit jullie besparen. Kijk anders maar hier eens naar:
http://www.halvemaan.be/
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 02 Jul 2010, 18:19

Momenteel met een tas koffie (kopje voor de Nederlanders :) ) tijdens mijn pauze op het werk. Het weer is hier aan het veranderen. De wolken worden grijzer met de minuut en ik heb net de donder horen roffelen.
0 x

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 02 Jul 2010, 20:59

Als Nederland tegen Duitsland moet spelen in de halve of hele finale, denk ik niet dat mijn hartje dat trekt. Vanmiddag zat ik op de rand van de bank te schreeuwen naar de televisie. Mijn vrouw weet dat het geen zin heeft om tegen mij te zeggen dat ik kalm aan moet doen. Ik ging helemaal uit mijn dak.
Vanavond ga ik buiten een Oak Cross drinken van Compass Box in de tuin. Mijn vrouw aan een koude Rosé.
Vanwege het extreem weer doe ik zelfs één ijsklontje erin
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 02 Jul 2010, 22:47

Jock schreef:Vanwege het extreem weer doe ik zelfs één ijsklontje erin

In deze situatie kan ik je dat vergeven Jock ;)

Het is hier nog onbewolkt Johan.

Ik ben niet zo van voetjebal, maar vanmiddag wel gekeken. Vooral de 2de helf was natuurlijk aardig.
Ik erger me wel helemaal groen en geel aan het full-screen FI... -logo dat soms om de minuut in beeld is :boos
Dat duidt echt op volslagen dis-respect voor je kijkers..... of FI... gaat er vanuit dat we allemaal achterlijk zijn.... :boos :evil:
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 03 Jul 2010, 00:48

Het heeft hier aardig gedonderd en (niet zo veel) geregend, maar het is nu wel weer heerlijk fris. Het wordt zo langzamerhand weer tijd voor een whisky, me dunkt.
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 03 Jul 2010, 12:30

Jock schreef:Als Nederland tegen Duitsland moet spelen in de halve of hele finale, denk ik niet dat mijn hartje dat trekt.

Dat zal dan de (troost)finale moeten zijn, want de halve finale kan niet :Tongue Ik heb vanaf het begin gezegd: Duitsland - Nederland! :duimop
Piet schreef:Ik erger me wel helemaal groen en geel aan het full-screen FI... -logo dat soms om de minuut in beeld is :boos

Ehh...? Que? :Scratch Welk logo? Groen-geel... Brazilië?! :P
0 x

WhiteMonkey
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor WhiteMonkey » 03 Jul 2010, 16:03

Woohoo we zijn door! Wel enorm vermakelijk dat zowel de Belgische tv als de Duitser in hun samenvattingen het orginele commentaar ook laten horen. Weet ik wel weer waarom ik alle wedstrijden volg op Belgie 1! :hoera
0 x
Afbeelding

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 04 Jul 2010, 12:07

JayDie schreef:
Piet schreef:Ik erger me wel helemaal groen en geel aan het full-screen FI... -logo dat soms om de minuut in beeld is :boos

Ehh...? Que? :Scratch Welk logo?

Gisteren zat ik voetbal te kijken en bij herhalingen het FIFA logo door het beeld komen... Bedoelde je dat?! Wat mij betreft absoluut niet storend, daar het om herhalingen gaat... Vind het zelfs wel mooi gedaan! 8-)

Was me eerder dus niet en niet storend opgevallen... Op TV wil je herhalingen gewoon zien...
0 x

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 04 Jul 2010, 12:28

Heb gisteren het voetballen gemist omdat ik een proeverij moest geven in Valkenswaard voor een vijgezellenfeest. De whiskyproeverij werd wel af en toe verstoord doordat de mannen wel naar de beelden keken zonder geluid.
Mijn professionaliteit verhinderd dat ik zelf kijk, want ik ben er voor de gasten. Was niet de meest geslaagde proeverij daardoor.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 04 Jul 2010, 22:45

JayDie schreef:
JayDie schreef:Gisteren zat ik voetbal te kijken en bij herhalingen het FI.. logo door het beeld komen... Bedoelde je dat?! Wat mij betreft absoluut niet storend, daar het om herhalingen gaat... Vind het zelfs wel mooi gedaan! 8-)

Dat bedoelde ik. Ik heb er inmiddels ook zo'n hekel aan dat ik het niet wens te noemen... nog meer reclame voor die lui :nono

En neen ... het is zeker niet alleen bij herhalingen. Juist gewoon tijdens het spel. Bij de vorige wedstrijd afgelopen week kwam het 4 keer door het beeld in de eerste 3 minuten. Ik ben toen direct gestopt met kijken toen ik van mijn vrouw hoorde dat het zo voortdurend gaat. Voor mij is het volslagen onbegrijpelijk dat dit gepikt wordt....
0 x

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”