Bruichladdich en zijn range
- saintjimmy
- Senior

Re: Bruichladdich en zijn range
Ik vond deze tasting notes van de Bruichladdich Renegade rum's, aangezien deze een tijdje geleden onderwerp van gesprek waren zie hier het complete artikel:
http://www.masterofmalt.com/Blog/post/Renegade-Rum.aspx
0 x
- Jock
- (Whisky)Professional

saintjimmy schreef:Ik vond deze tasting notes van de Bruichladdich Renegade rum's, aangezien deze een tijdje geleden onderwerp van gesprek waren zie hier het complete artikel:
Hartelijke dank Jimmy. Ik vind dat bruikbaar. Heb net voor mijn vakantie een Rum tasting gegeven in Arnhem voor een sigarenwinkel in samenwerking met een restaurant. Ik had een Renegade Rum bij me.
Jock
0 x
- laddie teun
- Top bijdrager

Jock, Ben Ellefesen van Master of Malt zal naar Maltstock komen dit jaar
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel
Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com
- Jock
- (Whisky)Professional

laddie teun schreef:Jock, Ben Ellefesen van Master of Malt zal naar Maltstock komen dit jaar
Ooooohhhh!!! Maar dat is erg leuk. Geeft hij ook een masterclass? En zo ja, kan ik als ik me vrij kan maken van de B&T kraam naartoe?
0 x
- laddie teun
- Top bijdrager

vooralsnog hebben we niet echt ruimte voor nog een masterclas
maaruh vrij maken van de BT stand? Ik dacht dat Niels en Bob die gingen doen...
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel
- Jock
- (Whisky)Professional

laddie teun schreef:vooralsnog hebben we niet echt ruimte voor nog een masterclas
Hier kom ik op terug via PM of mail
0 x
Bruichladdich Kosjer Wine Finish
Jock schreef:Ik wilde een recensie doen van de Kosher Wine finish. Maar het wordt gemaakt voor de New Yorkse markt. Toen ik belde of ze toch eentje voor mij apart konden zetten dat ik kon oppikken als ik in mei daar ben, was het antwoord van Ella Edgar, "yes Jock, of course, looking forward to seeing you".
...en de fles is opgehaald en Jock heeft z'n blog gemaakt!
Er is op de Whisky Exchange ook een Bruichladdich 1994 / 14 Year Old / Kosher Wine Finish - Islay Single Malt Scotch Whisky te verkrijgen (ook een Bruichladdich 1989 / 18 Year Old / Kosher Wine Finish):
A Bruichladdich 1994 aged in bourbon casks for 14 years before being finished in casks from the Carmel winery in Israel.
0 x
- Jock
- (Whisky)Professional

Wat ik had was echt heel anders dan de whiskies op de whisky exchange. Mijn whisky is 19 jaar oud!! Het is een nieuwe expressie denk ik van Bruichladdich voor de Joodse markt. Bovendien was het cask strength en ik weet niet eens of ze van plan zijn om cask strength kosher wine finishes te produceren. Ik deed het voor de leuk. En Jim McEwan was zo aardig om mij een grote fles te laten tappen uit een vat helemaal gratis en voor niets. Ze waren vergeten om de officiele fles voor mij apart te zetten enJim excuseerde zich en nam mij mee de warehouse in waar ik dit beauty mocht proeven en een grote fles van zomaar nemen. Ik zag de Hebreeuse letters op de zijkant van het vat. Ik lees een beetje Hebreeuws ook en heb vertelt wat er stond min of meer.
Zeer, zeer fruitige whisky. In mijn review ben ik vergeten te vertellen dat het eigenlijk veel weg had van créme de cassis. Ik heb nooit zo'n whisky gehad en het verwarmde mijn hartje om meer redenen dan ik hier bereid ben te vertellen.
Groet,
Jock
Zeer, zeer fruitige whisky. In mijn review ben ik vergeten te vertellen dat het eigenlijk veel weg had van créme de cassis. Ik heb nooit zo'n whisky gehad en het verwarmde mijn hartje om meer redenen dan ik hier bereid ben te vertellen.
Groet,
Jock
0 x
Jock schreef:Wat ik had was echt heel anders dan de whiskies op de whisky exchange. Mijn whisky is 19 jaar oud!!
Ja, I know, ging me er meer om, om je laatste reactie: "als je in New York bent, koop er dan een"; wellicht dat die nieuwe 19yo (of ouder...?) ook op TWE komt.
Jock schreef:En Jim McEwan was zo aardig om mij een grote fles te laten tappen uit een vat helemaal gratis en voor niets. Ze waren vergeten om de officiele fles voor mij apart te zetten enJim excuseerde zich en nam mij mee de warehouse in waar ik dit beauty mocht proeven en een grote fles van zomaar nemen.
You're lucky! Geweldig!
0 x
- old-smuggler
- (Whisky)Professional

Kijk, dat is nog eens een decente proefhoeveelheid 

0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
- Jock
- (Whisky)Professional

old-smuggler schreef:Zeg Jock, bedoel je soms deze whisky......
Pffff! Dat is mooi zeg
. Wat een sample in een glas. Ik weet niet of het dezelfde whisky is in dat glas. De kleur in dat glas is wel erg rood. Wat zit erin?Trouwens ik melldde dat de whisky die ik had 19 jaar oud was in mijn filmpje, maar realiseer ik me nu dat het eigenlijk 21 jaar oud is. 1989 in vat en 2010 in flwes. Dus 21 jaar oud. Ik kan blijkbaar niet meer tellen. Mijn hersencellen zijn opgebrand
0 x
Jock schreef:Trouwens ik melldde dat de whisky die ik had 19 jaar oud was in mijn filmpje, maar realiseer ik me nu dat het eigenlijk 21 jaar oud is. 1989 in vat en 2010 in flwes. Dus 21 jaar oud.
Was me idd ook opgevallen
0 x
- old-smuggler
- (Whisky)Professional

Dit is de 21 jarige Black Art die nog steeds op cask ligt en tijdens ons laatste bezoek door Jim aan mijn vrouw werd aangeboden. Gelukkig heeft ze enkele nipjes genomen en niet het hele glas leeg gemaakt.
Duidelijke winebarrels en idd een cassisgeur.
0 x
- Jock
- (Whisky)Professional

old-smuggler schreef:Dit is de 21 jarige Black Art die nog steeds op cask ligt en tijdens ons laatste bezoek door Jim aan mijn vrouw werd aangeboden. Gelukkig heeft ze enkele nipjes genomen en niet het hele glas leeg gemaakt.![]()
![]()
![]()
Ik moest wel aan Black Art denken toen ik de kleur zag. Ik heb een flesje hier thuis staan die ik van Niels gekregen heb omdat ik hem geholpen had met een klus. Ik heb de jury eerlijk gezegd nog in beraad over Black Art. ben er nog onzeker van. het is wel bijzonder, maar of het mij zo kan bekoren als Bruichladdich's andere dingen, weet ik nog niet. Ik had het op mijn tafel staan bij Jim's masterclass op Islay Festival. Erg wijnachtig. Hij zegt niet eens wat het eigenlijk is de grapjas
Maar regelrecht uit het vat zou het heel bijzonder zijn Jos.
Trouwens gaan we iets met Bruichladdich doen in September?
0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”