Whiskygrafie: Piet Patings (aka patings, Piet en Peat)

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Whiskygrafie: Piet Patings (aka patings, Piet en Peat)

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 04 Jul 2014, 09:35

Piet! Je bent je gevoel voor humor in ieder geval niet kwijt merkte ik toen ik vanochtend je LinkedIn profiel update zag. :gnif
Laatst gewijzigd door Soundwave op 04 Jul 2014, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 04 Jul 2014, 13:37

Gelukkig wel Pieter.

LinkIn gaat juist "over carrière maken" en is er niet op ingesteld. Vandaar maar een job als "Patient" :gnif
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

WhiteMonkey
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor WhiteMonkey » 05 Sep 2014, 11:33

Wellicht een beetje uit het niets, maar hoe gaat het nu? Gaat het herstel enigzins de goede kant uit?
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 09 Jan 2015, 21:58

"Komt een man bij de tandarts...".

Heren, dame (?).

Hierbij een aanvulling van mijn gezondheidssituatie en een definitieve soort afsluiting voor mij op Het Whisky Forum.
Al met al een was 2014 een jaar met maar één mooi whisky (viewtopic.php?f=9&t=4616&p=60131&hilit=tun1401#p60131) die tevens mijn laatste is geworden. Januari dat begon met allerhande onderzoeken. daarna 2 maanden in het ziekenhuis en meer dan een half jaar revalidatie, met name logopedie. Ik kan/mag nu weer auto rijden.

Gisteren voor de eerste keer weer bij mijn tandarts geweest voor wat onderhoud dat was gepland rond deze tijd vorig jaar.
Wel nadat ik in oktober met de tandarts heb besproken hoe het heeft zo kunnen komen.
Het was een goed gesprek met een positieve verrassende afloop. De tandarts had vorig jaar foto's van onze tanden en kiezen gemaakt. Wij waren zeer benieuwd of op die van mij iets van een ontsteking te zou was . Niet dus. De opnamen waren prima maar ze lieten alleen de boven kanten zien maar niet de wortels. De tandarts liet ook de betreffende kies zien, na de wortelkanaalbehandeling. In inderdaad daar was heel klein maar onmiskenbaar een plekje dat uiteindelijk heeft kunnen leiden tot de bacteriële ontsteking. Het zat helemaal aan het uiteinde van de wortel. Of eigenlijk nog iets verder naar beneden. En het was onmiskenbaar een restant van het wortelkanaal.
De datum augustus/september van 2006 was wel heel lang geleden. Langer dan ik had gedacht. Echter, gezien wat ik nu weet en gezien wat ik heb gezien, ben ik er nu van overtuigt geraakt dat dit is zo als het gegaan is.
Die bacteriën hebben daar al die jaren gezeten tot dat ze de kans zagen om toe te slaan. Had het wortelkanaal dieper en/of breder geruimd dan had het wellicht niet zo ver kunnen komen. Iets dat ik de tandarts niet kan kwalijk nemen. Daar heb ik inmiddels vrede mee. In het ziekenhuis heeft de kaakchirurg de bron van de bacteriën c.q. infectie gelokaliseerd en verwijderd, door de kaak heen.

Qua timing is dit puur toeval aangezien ik dit een deel is van mijn autobiografie van het afgelopen jaar, 2014.
Ik ben al lang blij dat ik er levend vanaf heb gebracht. In vrij goede gezondheid bovendien, én dat ik nog redelijk kan communiceren, inclusief schrijven. Neemt niet weg dat het anders uit had kunnen pakken, heel anders.
Omdat ik nog moeilijk kon schrijven is die autobiografie pas in de komende maanden opgeschreven.

De websites die ik gemaakt heb en onderhield zijn inmiddels weg of afgebouwd. Het Whisky Forum is een paar maanden geleden in goede orde over gedragen aan Mathijs. Whisky was een passie. Dat ik geen sterkedrank meer mag nuttigen maakt dat ik whisky niet meer kan beleven zoals ik dat graag deed. Het was toch vooral het genieten van deze complexe dank. Verzamelen was vooral boeiend met het doel om te drinken. Om daar nu een hobby van te maken is niet aan mij besteed. Vandaar nu een vaarwel.

Onlangs mijn internationale tuinen connecties updated middels mijn blog: "A forced recess: Infective or bacterial Endocarditis" http://www.zen-garden.org/wp/2014/12/infective-or-bacterial-endocarditis/. Onze Zen-tuin is nog steeds een passie en daar kan ik mijn ei voorlopig in kwijt. Ik merk wel dat ik het kalm aan moet doen.

Dat ik geen sterkedrank mag drinken heeft alles te maken met mijn hersenaandoening. Hoewel mijn spraak, schrijven, lezen. rekenen en ook mijn (korte) geheugen weer redelijk functioneren, hebben zo wel de cardioloog als de neuroloog hun bedenkingen. Dat is ook de reden dat ik, ondanks de gehavende hartklep, nog steeds geen nieuwe klep heb.
Echter, mijn hart doet het prima en ik heb een vrij goede conditie.
Een Wijntje, tegenwoordig wat vaker een Champagne, mag weer (niet van de neuroloog maar wel van de cardioloog) en in combinatie met lekker eten komt dat allemaal weer goed. Een biertje mag ook!

Toen ik op 30 juli 2009 met het forum begon had ik geen idee hoe het zou uitpakken. Nog minder had ik kunnen bedenken dat ik het loodje nu al bijna gelegd had. Dat ik nu geen Whisky meer kan drinken is dan vette pech, toch :roll:
Dank voor de mooi tijd met jullie en wellicht tot ziens waar dan ook......
Speciaal nog dank aan John (JayDie) die vanaf dag één ondersteunend was als moderator en aan Matthijs die het zaakje heeft overgenomen.

Ik had wat plannen om er in 2014 een lustrum van te maken, maar ja, wellicht een hint voor het 10 jarig bestaan.
Het gaat U allen goed :Bye
16 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 09 Jan 2015, 22:09

ik heb me aangemeld nadat je ziek ben geworden maar hield al veel langer met tussenpozen het forum in de gaten. dus bij deze wil ik je veel sterkte wensen. En dat je nog lang gelukkig en vooral gezond mag leven.
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 09 Jan 2015, 22:11

Ow ik ben nog niet zolang op dit forum, maar had al her en der veel gelezen over U. Ik wens u het beste en de goede gezondheid, Verder wil ik U bedanken voor dit mooie forum, Ik hoop dat dit nog lang blijft bestaan.
0 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 09 Jan 2015, 22:25

:hoedaf bedankt voor dit forum! En volgens mij heb je het overgedragen aan zeer gemotiveerde mensen.. het ga je goed!

Gr.
Nino
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 09 Jan 2015, 22:27

Je had het mij al verteld, Piet. Niet in zoveel woorden, maar genoeg om het te begrijpen. Van harte bedankt voor je tomeloze inzet voor dit forum en de whiskybeleving alhier. Ik zal onze ontmoeting nooit vergeten. Je weet me te vinden, hè, moest je nog eens naar Brugge komen. Ik zal je aanwezigheid zeer zeker missen ( maar dat deed ik al vanaf je ziekte) alsook je smakelijke, droge, geweldige humor.

Dag Piet. :(
1 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

OmeAnne
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor OmeAnne » 09 Jan 2015, 22:31

Slainte!
0 x
Afbeelding

ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 09 Jan 2015, 23:35

Het aller-allerbeste, Piet! Ik ben erg blij om te lezen dat het relatief goed met je gaat. Dat je vaarwel moet zeggen tegen whisky en je eigen Whisky Forum is doodzonde.
Het is eigenlijk nog altijd niet voor te stellen, het Whisky Forum zonder Piet. Ook al is dat al een tijd lang het geval. Toch mist er iets.
Het ga je goed. Op een nog lang, gezond en gelukkig leven.

Slàinte mhath!
0 x
Afbeelding

turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 10 Jan 2015, 00:10

Je mag trots zijn op dit forum dat je hebt opgebouwd, Piet. Het is een goudmijn aan whisky-informatie voor en door liefhebbers geworden. :goedgedaan
Ik wens je een goede gezondheid en veel plezier met wat je nog allemaal gaat ondernemen.
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 10 Jan 2015, 00:16

Dankjewel voor je update, Piet! Ik vroeg me nog regelmatig af hoe het met je zou gaan. Gelukkig dus naar omstandigheden heel goed! Ik zou zeggen geniet van het leven! Ook al is dat helaas zonder whisky. Ook al is het voor velen van ons een passie, het is en blijft slechts een drankje. Er is meer in het leven!

Dankjewel voor dit geweldig forum. Het beheer is in zeer goede handen, zo hebben we al gemerkt!

Het ga je goed! :goedgedaan
0 x
BAM! - ook op Facebook

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 10 Jan 2015, 00:31

Bedankt voor alles wat je voor ons in de afgelopen jaren hebt gedaan!! Met veel plezier én een oneindige drang naar perfectie - hetgeen ik in de meeste gevallen bijzonder waardeer - hebben wij ontzettend veel plezier gehad. Jij had een tomeloze drive om die dinegn te doen, die je "in je koppie had zitten"! Denk aan onze mooie bijzondere whiskyflessen!! Ook al waren we op 'n bepaald moment nog de enige twee, die daar nog wel zin in hadden!

Ik wil je dan ook graag bedanken voor alles wat je voor ons destijds hebt gedaan en zelfs als we het niet met elkaar eens waren, was er nog genoeg drive! Jij - soms eigenwijs - ik ook! Naderhand kon ik er heerlijk om lachen, jij trouwens ook! :duimop

Ik wens je heel veel sterkte, doe rustig aan, en wie weet! Misschien zit ik binnenkort in jullie "buurtje", dan bel ik even als het gelegen komt! Als dat mogelijk is, hoor.

Nogmaals, bedankt voor "de pionierstijd", groeten aan je vrouw en veel strekte!

René aka I_SPEY
1 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Banzai » 10 Jan 2015, 07:25

Dag Piet, fijn dat het weer beter met je gaat. Wie had gedacht dat een tandontsteking zoiets kan veroorzaken. Het is enorm jammer dat je je favoriete drank niet meer mag drinken maar je gezondheid primeert uiteraard. Je mag bijzonder fier zijn dat je zo'n fijn en succesvol forum uit de grond hebt gestampt. De huidige moderators doen uitstekend werk om de in dezelfde geest het forum te beheren. Desondanks missen we je toch met je gevatte humor en kennis. Ik ben content dat je je toch nog kan toeleggen op een andere passie van je, nl je zentuin. Ik wens je het allerbeste, Piet! Het gaat je goed!
0 x
Malt Monkeys Whiskyclub Leuven
Afbeelding

Afbeelding

Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Mermur » 10 Jan 2015, 08:09

Piet, dank je wel voor deze update. Erg jammer dat het tevens een afscheid van whisky en het forum is. Het ga je goed!
0 x
Afbeelding

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”