Je eerste Whisky
Re: Je eerste Whisky
Mijn eerste whisky was Teachers, deze gebruikte ik voornamelijk in de cola. Later begon ik de Irish coffee te ontdekken en kocht hiervoor de Tullamore Dew. De eerste whisky die ik puur dronk was Glenfiddich 12 yo.
0 x
De eerste whisky zal ongetwijfeld een 'kroegwhisky' geweest zijn. Maar mijn huidige liefhebberij begon met een Ardbeg Ten. Dat rokerige in whisky vond (en vind) ik echt magnifiek!
0 x
- avdboom
- Top bijdrager

Geen idee meet wat mijn eerste whisky was, wss Red Label o.i.d, was er niet echt weg van.
Maar mijn eerste singlemalt weet ik nog wel! De Auchentoshan Select, gekocht op de boot tussen Gotenborg en Kiel op de terugweg van mijn huwelijksreis. Auchentoshan is nu vertegenwoordigd in mijn collectie met een Valinch 2012, maar ik denk er aan om nog een springwood er bij te nemen i.p.v. de select, als is het maar voor de nostalgie
.
Maar mijn eerste singlemalt weet ik nog wel! De Auchentoshan Select, gekocht op de boot tussen Gotenborg en Kiel op de terugweg van mijn huwelijksreis. Auchentoshan is nu vertegenwoordigd in mijn collectie met een Valinch 2012, maar ik denk er aan om nog een springwood er bij te nemen i.p.v. de select, als is het maar voor de nostalgie
.
0 x
Mijn eerste whisky was vast een red label ergens.
Maar mijn echte initiatie kwam met de Balvenie DoubleWood ('Hé, dit is best lekker, laat ik nog een paar flesjes kopen') en vervolgens met de Laphroaig 10yo ('Jamaar wadde?!? Dit is bijzonder!'). Dat was oktober 2011 (==>> zie ook hiernaast
). De rest is geschiedenis 
Maar mijn echte initiatie kwam met de Balvenie DoubleWood ('Hé, dit is best lekker, laat ik nog een paar flesjes kopen') en vervolgens met de Laphroaig 10yo ('Jamaar wadde?!? Dit is bijzonder!'). Dat was oktober 2011 (==>> zie ook hiernaast

0 x
Matthijs, whiskynerd.
Geen idee meer wat mijn eerste gedronken whisky is. De eerste fles in mijn bezit was wel een Singleton off Duftown 12y die ik een paar jaar terug voor kerst heb gekregen.
0 x
Mijn eerste whisky kreeg ik van mijn pa zo'n acht jaar geleden. Het was een Talisker 10 (of 18?) uit een 20cl Classic Malts proefpakket dat hij had gekregen. Ik dronk toen geen sterke drank, maar was wel benieuwd. Een bijzondere ervaring, heel veel smaak in een klein nipje. Het rokerige vond ik ook erg interessant. Die ervaring heeft blijkbaar een zaadje geplant, want inmiddels vier jaar geleden ben ik toch maar gestopt met niet drinken via een nieuwe hobby, whisky.
0 x
Na de red label en Gledfiddich 12yr is de hobby begonnen met de bruichladdich Laddie classic
Gr.
Gr.
0 x
- defeatless
- Moderator

Bij mij was het jarenlang Jack Daniëls, omdat het stoer was. Tot ik voor mijn 20e verjaardag een Glenlivet 12 yo kreeg. Die vond ik wel heel erg bijzonder en zodoende is van het een het ander gekomen... 

0 x
Ik heb werkelijk geen idee wat de eerste whisky was die ik dronk. Zou zomaar een Teachers of een Fameuze Grouse geweest kunnen zijn. Iets anders kocht mijn vader thuis nooit 
Weet wel dat ik ooit eens een fles The Glenlivet 12y voor mijn verjaardag kreeg en daarmee is het volgens mij allemaal wel begonnen ....
Weet wel dat ik ooit eens een fles The Glenlivet 12y voor mijn verjaardag kreeg en daarmee is het volgens mij allemaal wel begonnen ....
0 x
-
dickportugal
- Senior

In mijn studententijd, Heeeeeeeel lang geleden was het altijd vat 69. De eerste single malt weet ik niet zeker, maar denk en Glenfiddich. Afgelopen jaren door de hobby van Bob Vink , eigenaar van hotel de Naaldhof, pas echt aangestoken.
0 x
Groeten Dick
Eerste whisky (zonder E) was een Johnnie Walker Red Label, maar daarvoor had ik al eens Jameson gehad. Eerste Single Malt was Caol Ila 12.
0 x
Wel, mijn eerste whisky was de Glenlivet Nadurra Batch 0308E (ik heb er nog steeds wat van staan). Een paar maand later ging ik dan naar Wild West Whiskyfest (de laatste editie) en heb ik me laten gaan aan de stand van Max Righi (Whisky Antique) waar je dan Macallan 1938 kon drinken aan 15 euro per dram... *sigh*
0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Bij mij begon het allemaal met de blends. Ik denk dat JW Red m'n eerste was. Later dronk ik vooral Famous Grouse en Ballantine's. Ik was toen nog compleet onwetend over de wereld van single malts. Ik denk bijna tien jaar lang.
M'n eerste malt was een Glenrothes, ik weet niet meer welke. Dat was qua smaak een eye opener! Kreeg ik van collega's kado destijds, zelf had ik er toen echt de poen niet voor. Ik vond het lekker maar echt heel erg boeiend vond ik het verder niet. Pas toen ik ietwat later de film Angel's Share keek was m'n interesse écht gewekt en begon m'n avontuur met een fles Glenfiddich 12yo. Dat is nu zo'n 3 a 4 jaar geleden denk ik.
M'n eerste malt was een Glenrothes, ik weet niet meer welke. Dat was qua smaak een eye opener! Kreeg ik van collega's kado destijds, zelf had ik er toen echt de poen niet voor. Ik vond het lekker maar echt heel erg boeiend vond ik het verder niet. Pas toen ik ietwat later de film Angel's Share keek was m'n interesse écht gewekt en begon m'n avontuur met een fles Glenfiddich 12yo. Dat is nu zo'n 3 a 4 jaar geleden denk ik.
0 x
- Caledonians
- Whisk(e)y goeroe

Mijn eerste whisky moet iets zijn geweest van Glenfiddich en Cardhu toen ik als 16/17/18 jarige (weet het niet meer precies) met mn pa eens langs deze distilleerderijen was geweest in Schotland. Toen vond ik het nog helemaal niks.
De eerste whisky waarbij ik het virus te pakken heb gekregen is de Famous Grouse geweest na een tour bij Glenturret in 2005. Op het vliegveld terug naar huis van mn laatste ponden een fles Glenmorangie 10yo gekocht en the rest is history...
De eerste whisky waarbij ik het virus te pakken heb gekregen is de Famous Grouse geweest na een tour bij Glenturret in 2005. Op het vliegveld terug naar huis van mn laatste ponden een fles Glenmorangie 10yo gekocht en the rest is history...

0 x
- Freddy
- Whisk(e)y goeroe

Mijn eerst was een echte likeur bourbon.
Een vriend kwam langs met een fles Southern Comfort.
Maar toen ik in Schotland op huwelijksreis was mocht ik dit toch echt niet drinken van twee oude schotten waar ik mee in een whiskybar zat.
Deze twee heren schotelden mij een Macallen 10 jaar fine oak voor.
Dit was ook meteen de fles die ik terug in Nederland meteen maar heb aangeschaft.
Na ook een andere vriend te hebben besmet met het whiskyvirus zijn we nu nog druk aan het experimenteren met verschillende malts.
En heb ik nog niet een echte voorkeur maar neig wel veel naar de zwaar rokerige whisky's.
Een vriend kwam langs met een fles Southern Comfort.
Maar toen ik in Schotland op huwelijksreis was mocht ik dit toch echt niet drinken van twee oude schotten waar ik mee in een whiskybar zat.
Deze twee heren schotelden mij een Macallen 10 jaar fine oak voor.
Dit was ook meteen de fles die ik terug in Nederland meteen maar heb aangeschaft.
Na ook een andere vriend te hebben besmet met het whiskyvirus zijn we nu nog druk aan het experimenteren met verschillende malts.
En heb ik nog niet een echte voorkeur maar neig wel veel naar de zwaar rokerige whisky's.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”