Forum upgrade discussietopic
Re: Forum upgrade discussietopic
Ziet er top uit mooi strak.
Gelukkig is de mobiele site ook veranderd. Ik vond die oude echt k.
Gelukkig is de mobiele site ook veranderd. Ik vond die oude echt k.
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Caledonians schreef:Ook fijn dat die tumblers picture links bovenin de banner eindelijk is vervangen. Daar ergerde ik me stiekem toch altijd wel een beetje aan...
Psst... ik ook
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Ik vind het een hele verbetering, ik zit hoofdzakelijk met mn telefoon op het forum en dit werkt mooier en makkelijker 

0 x
Matti schreef:Wat vind je van de nieuwe look en werking? Suggesties? Opmerkingen? Snoeiharde kritiek?
Het ziet er superstrak uit Matti! Ik heb zelf in het verleden meerdere fora opgebouwd- en geüpgraded (zowel PHPBB als VBulletin), weet dus hoeveel werk er stiekem in gaat zitten. Aangezien het aantal bugs tot het minimum is beperkt lijkt me dit een 'job well done'.
Heb twee puntjes;
1) vanuit een esthetisch perspectief (en ja, hier spreekt ook nog eens een neuroot
2) los van de upgrade: de topics pér distillery (in de onderdelen Schotse Single Malt, Overige Schotse Whisky, Ierse Whiskey, NA'se Whiskey, Japanse Whisky en Whisky uit overige landen) hebben nu geen 'vast format' wat het nogal rommelig doet laten ogen. Ook heb je van één en dezelfde distillery meerdere topics lopen. Net als punt 1 geheel persoonlijk, maar ik denk dat een vast format m.b.t. de titel en slechts één topic pér distillery het niet alleen mooier en netter doen ogen, maar ook het gebruiksgemak (zoeken naar topics) verhogen.
My two cents!

0 x
Goodfella schreef:Het ziet er superstrak uit Matti! Ik heb zelf in het verleden meerdere fora opgebouwd- en geüpgraded (zowel PHPBB als VBulletin), weet dus hoeveel werk er stiekem in gaat zitten. Aangezien het aantal bugs tot het minimum is beperkt lijkt me dit een 'job well done'.
Tnx!
Goodfella schreef:1) vanuit een esthetisch perspectief (en ja, hier spreekt ook nog eens een neuroot) : in de banner heb je nu de woorden 'Het' en 'Whisky' met een hoofdletter, maar 'forum' met een kleine letter. Dit was in de oude banner ook al zo.
Ha! Ik zit er zelf ook een beetje mee eerlijk gezegd. De titel wordt al sinds het begin van het forum zo geschreven en ik ben dus terughoudend vwb aanpassing ervan. Het Whisky Forum, als 'entiteit-naam' is idd logischer en taaltechnisch correct (ook 'Het whisky forum' zou dat zijn overigens).
Ah, what the heck, ik ga hem aanpassen. Als iemand daar dan weer problemen mee heeft mag hij het melden
Goodfella schreef:2) los van de upgrade: de topics pér distillery (in de onderdelen Schotse Single Malt, Overige Schotse Whisky, Ierse Whiskey, NA'se Whiskey, Japanse Whisky en Whisky uit overige landen) hebben nu geen 'vast format' wat het nogal rommelig doet laten ogen. Ook heb je van één en dezelfde distillery meerdere topics lopen. Net als punt 1 geheel persoonlijk, maar ik denk dat een vast format m.b.t. de titel en slechts één topic pér distillery het niet alleen mooier en netter doen ogen, maar ook het gebruiksgemak (zoeken naar topics) verhogen.
Jup, dit is al een tijdje een todo-puntje idd. Ennuh, nog steeds dus
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Matti schreef:Ah, what the heck, ik ga hem aanpassen. Als iemand daar dan weer problemen mee heeft mag hij het melden![]()
Top!
0 x
- gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

Een mooie upgrade! Mooi rustig en overzichtelijk. Vooral ook de mobiele versie, gefeliciteerd.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Is er een mogelijkheid om die verschillende bots onzichtbaar te maken zodat je enkel nog de namen van de geregistreerde forumleden kan zien? Vroeger was dat toch het geval. Ik persoonlijk vond dat veel overzichtelijker dan nu.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
johan brugge schreef:Is er een mogelijkheid om die verschillende bots onzichtbaar te maken zodat je enkel nog de namen van de geregistreerde forumleden kan zien? Vroeger was dat toch het geval. Ik persoonlijk vond dat veel overzichtelijker dan nu.
Ah, ik zie nu pas dat Piet een modificatie "onder de motorkap" had gemaakt om de bots uit het overzicht te halen. Die modificatie is er nog niet voor deze nieuwe versie, maar ik ga eens kijken of ik hem kan omschrijven.
0 x
Matthijs, whiskynerd.
wat ik wel mis van de mobiele versie: vanuit 'toon nieuw berichten' tikte je op een topic en kom je bij het laatste nieuwe bericht.
Nu moet je precies op dat kleine icoontje mikken, anders kom je bij het eerste bericht. Op mn mobiel niet makkelijk.
Nu moet je precies op dat kleine icoontje mikken, anders kom je bij het eerste bericht. Op mn mobiel niet makkelijk.
0 x
Ik vind het 'n stuk overzichtelijker dan de oude versie!
Chapeau Matti
Chapeau Matti

0 x
whiksy schreef:wat ik wel mis van de mobiele versie: vanuit 'toon nieuw berichten' tikte je op een topic en kom je bij het laatste nieuwe bericht.
Yup, dat is de killer feature van die mobiele template. Ik zal morgen eens kijken of ik de klikbare icoontjes wat groter kan maken.
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Terug naar “Test- en hulpforum”