Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Momenteel een William Lawson's 13yo maar ik popel om daarna enkele samples van Kay te proberen. Later meer hierover 
0 x
-
Mvamelsfort
- Top bijdrager

- Dram The Man
- Top bijdrager

Bowmore Laimrig.
Een echte topper, één van m'n favorieten door de perfecte balans tussen peat en sherry!
Een echte topper, één van m'n favorieten door de perfecte balans tussen peat en sherry!
0 x
Dram The Man @ Whiskybase
There are two things a Highlander likes naked, ... and the other one is Malt Whisky.
There are two things a Highlander likes naked, ... and the other one is Malt Whisky.
-
johan brugge
- Forum goeroe

Da's inderdaad een hele goeie Bowmore. Die staat al een tijdje op mijn verlanglijstje, maar ik geloof dat ik deze de eerstkomende maanden toch ga aanschaffen.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Deze middag:
Littlemill 22y TWA
Littlemill 21y CWC
Littlemill 21y The whiskyman
Nu:
Benriach 25y OB
Springbank 18y Whiskybroker
Brora 1975 Provenance (sample Yapi)
Littlemill 22y TWA
Littlemill 21y CWC
Littlemill 21y The whiskyman
Nu:
Benriach 25y OB
Springbank 18y Whiskybroker
Brora 1975 Provenance (sample Yapi)
0 x
Zonet van Kay's samples eerst deze geproefd:
Speyside 12yo
http://www.whiskybase.com/whisky/14599/ ... ear-old-cm
daarna deze:
Isle of Jure 1997
http://www.whiskybase.com/whisky/4088/i ... ra-1997-sv
Beiden vond ik lekker, ook al heb ik de ervaring nog niet om er onmiddellijk de verschillende smaken en geuren eruit te vissen. De Isle of Jura dronk in ieder geval minder vlot weg maar kon me zeker bekoren.
Ben benieuwd wat ik nog allemaal ga ontdekken.
Speyside 12yo
http://www.whiskybase.com/whisky/14599/ ... ear-old-cm
daarna deze:
Isle of Jure 1997
http://www.whiskybase.com/whisky/4088/i ... ra-1997-sv
Beiden vond ik lekker, ook al heb ik de ervaring nog niet om er onmiddellijk de verschillende smaken en geuren eruit te vissen. De Isle of Jura dronk in ieder geval minder vlot weg maar kon me zeker bekoren.
Ben benieuwd wat ik nog allemaal ga ontdekken.
0 x
Eerder vanavond leeggemaakt een restant van een sample The BenRiach 1976 (36y), cas 3012 Bottled for Whiskysite.nl
Nu in mijn glas een dram van een fles die eigenlijk al te lang openstaat (ik ruik meer zwavel dan voorheen), nl. de 13y Laphroaig van Kintra (1998) op 53,4%
Nu in mijn glas een dram van een fles die eigenlijk al te lang openstaat (ik ruik meer zwavel dan voorheen), nl. de 13y Laphroaig van Kintra (1998) op 53,4%
0 x
Twee samples; Dalmore Gran Reserva & Dalmore 1996 GM
0 x
Teaninich 1983-2013 Signotary Vintage en Longmorn 1973-2003 Gordon & MacPhail .....Beide gelijk in mijn top 5 
0 x
Arran Devil's Punch Bowl I, II en III. Kan niet zeggen dat ik enorm onder de indruk ben. Prima whisky, maar daar waar de hype rondom de Devil's Casks nog enigszins te rechtvaardigen is (want uitstekende whisky indien te krijgen voor retailprijs), snap ik niet waarom er zo op de DPB's gejaagd werd.
0 x
thijs100 schreef:Arran Devil's Punch Bowl I, II en III. Kan niet zeggen dat ik enorm onder de indruk ben. Prima whisky, maar daar waar de hype rondom de Devil's Casks nog enigszins te rechtvaardigen is (want uitstekende whisky indien te krijgen voor retailprijs), snap ik niet waarom er zo op de DPB's gejaagd werd.
Om er geld aan te verdienen... Das alles!!
0 x
Gisteren een Caperdonich 1972-2011 38yo Duncan Taylor Rarest of the Rare 53.6% c7460 (160 bt) vs Caperdonich 1972-2011 39yo The Whisky Agency Private Stock 52.8% (57 bt).
Sublieme whisky's. De eerste scoor ik 93, de tweede wellicht zelfs 95.
De DT is wat subtieler, de TWA wint door de volle smaak. Het fruit schiet alle kanten op, honing, een geboende vloer passeert en kruiden prikken er doorheen.
De TWA staat zeker in de top 4 van beste whisky's die ik tot nu toe op heb.
Sublieme whisky's. De eerste scoor ik 93, de tweede wellicht zelfs 95.
De DT is wat subtieler, de TWA wint door de volle smaak. Het fruit schiet alle kanten op, honing, een geboende vloer passeert en kruiden prikken er doorheen.
De TWA staat zeker in de top 4 van beste whisky's die ik tot nu toe op heb.
0 x
thijs100 schreef:Arran Devil's Punch Bowl I, II en III. Kan niet zeggen dat ik enorm onder de indruk ben. Prima whisky, maar daar waar de hype rondom de Devil's Casks nog enigszins te rechtvaardigen is (want uitstekende whisky indien te krijgen voor retailprijs), snap ik niet waarom er zo op de DPB's gejaagd werd.
Net had ik alleen de I en II nog maar geproefd. Nu ook de III. Dat lijkt me toch de beste van het stel. Maar ik heb nog genoeg van de samples over om nog een tweede keer te proeven voordat ik mijn oordeel vel. Later deze week dan maar
0 x
- daytona955
- Whisk(e)y goeroe

Daar moet ik je wel gelijk in geven hij is lekker, maar om nu te zeggen hij heeft de wow factor..... nee...
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”