Welk bier drink je nu of heb je onlangs op ?

Dranken op basis van of met een relatie tot Whisky niet zijnde Whisky. Voorbeelden zijn cocktails en likeuren als Drambuie en Irish Mist.
jhaagmans
Actief lid
Actief lid

Re: Welk bier drink je nu of heb je onlangs op ?

Berichtdoor jhaagmans » 17 Dec 2014, 09:10

Eindelijk het Iron Maiden Trooper bier op. Veel hop, verder wel iets te platjes voor mijn smaak, maar wel echte Britse Ale.

Daarna ook nog een Troubadour blond en een Bush blond. Met name de laatste wist me erg te bekoren!
0 x

DennisLB
Senior
Senior

Berichtdoor DennisLB » 18 Dec 2014, 12:07

Laatst de Cornet Oaked gedronken. Was benieuwd omdat er marketing-gewijs zo hard op dat eiken vaten verhaal werd gefocust. Smaakte wel! Je kon het ook duidelijk proeven dat hij op eiken vat gelegen had. Gaf een nasmaakje dat je soms met whisky of wijn ook hebt, lekker!
0 x
Afbeelding

avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager

Berichtdoor avdboom » 21 Dec 2014, 17:13

Van de week eens een Mc Chouffe koud gezet en geprobeerd. En ja, het is een lekker bier voor zo af en toe, maar het blies me nou ook niet uir me sokken. Gelukkig had ik ook nog een karmeliet trippel koud gezet voor de volgende dag ;) .

Nou, dit is meer mijn ding! Het deed me aan een duvel denken, die ik erg lekker vind, en later wil ik ze zeker nog eens naast elkaar proberen. In de eerste instantie was het erg schuimerig (hoe noem je dat?) van het koolzuur bij het nemen van een slok en door de mond laten rollen, maar toen hij iets was opgewarmd werd dit minder en kon ik de smaak beter waarnemen. Dit had ik nog niet (bewust) eerder waargenomen...

Leuke start van het proberen van een reeks bieren. Ik goor er nog een aantal blondjes achteraan en ga dan eens bij de IPA's neuzen, daarvan moet ik er nog een paar bij halen :)

Als ik e.e.a. geprobeerd heb haal ik de favo's opniet voor head-to-head proeven.
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Berichtdoor johan brugge » 22 Dec 2014, 22:08

3 Ideas Beer 8.5 %. Wat een verdomd rode kleur heeft die, zeg! De smaak is duidelijk rode biet, maar er kleefde precies nog een klonter modder aan de bieten. Beetje eigenaardige, of liever 'niet alledaagse', smaak voor een bier. Niet slecht, zeker niet. Wel eigenaardig.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

-Roy-
Top bijdrager
Top bijdrager

Berichtdoor -Roy- » 23 Dec 2014, 13:29

Straffe Hendrik Wild 2014. Volgens mij gaan ze Duvel achterna met hun Tripel Hop, want nu ook Straffe Hendrik met extra hop. Net als bij Duvel leuk, maar niet beter dan de gewone versie.
0 x

Whiskieke
Top bijdrager
Top bijdrager

Berichtdoor Whiskieke » 23 Dec 2014, 19:41

Duvel tripel hop :vies
;)
0 x

avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager

Berichtdoor avdboom » 24 Dec 2014, 16:26

Zo, is er eindelijk van gekomen... Van de week paar flessen bij de druiventuin opgepikt: piraat, piraat triple hop, la chouffe houblon, malheur 10, de molen vuur & vlam en een duvel triple hop.

Mijn feestdagen en opvolgende donkere dagen kunnen beginnen! Ik ben benieuwd!
0 x
Afbeelding

Whiskieke
Top bijdrager
Top bijdrager

Berichtdoor Whiskieke » 24 Dec 2014, 16:55

Schol ! ;)
0 x

avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager

Berichtdoor avdboom » 27 Dec 2014, 19:50

Gisteren een Malheur 10 Blond gedronken, zeer smakelijk biertje! Deed me denken aan een Duvel maar dan met een aangenaam/subtiel zoetje in de achtergrond. Zeker voor herhaling vatbaar!

Overigens weer erg schuimerig, ik denk dat ik de biertjes beter 15 a 20 min vantevoren uit de koelkast kan halen en dan pas uitschenken. Na ongeveer 15 min in het glas begint het overdreven schuimige in de mond af te nemen.
Herkenbaar voor te koud bier?
0 x
Afbeelding

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Berichtdoor nigel_tufnel » 28 Dec 2014, 23:55

De Dochter van de Korenaar Embrasse (Peated oak aged/Ardbeg) :smullen
0 x

Agnus
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Berichtdoor Agnus » 29 Dec 2014, 08:58

Crime Passionel van de Dochter van de Korenaar
0 x

Caledonians
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Berichtdoor Caledonians » 29 Dec 2014, 13:17

Heb nog eigenlijk een noob vraagje betreffende bier en de koelkast. Iemand zei tegen mij dat speciaal bieren koel en donker moeten staan maar niet in de koelkast (hoogstens in de zomer even een uurtje voordat je hem gaat drinken). Tot op heden heb ik mijn speciaal bieren inderdaad gewoon rechtstreeks uit de voorraadkast gedronken waar ze inderdaad koel en donker staan. Echter afgelopen weekend heb ik op diverse locaties trappist op die duidelijk uit koelkasten kwamen. Vond ik persoonlijk toch wel iets minder. Mijn vraag is ook puur uit belangstelling hoe het eigenlijk hoort. M.a.w. hoe slaan bierkenners hun bieren op en op welke temperatuur wordt speciaal bier gedronken? Zit hier bijvoorbeeld nog verschil in het biersoort etc? Zag in ieder geval op diverse Belgische bieren aangegeven staan op welke temperatuur ze het beste gedronken konden worden. Hopelijk is er iemand die me hier iets meer over kan vertellen...
0 x
AfbeeldingAfbeelding

svennie
Senior
Senior

Berichtdoor svennie » 29 Dec 2014, 13:42

Ik heb mijn trappistenbier liefst niet gekoeld. Van't schap zoals wij hier in het Antwerpse zeggen.
Gekoeld bier geeft minder aroma's vrij. Net zoals bv de meeste rode wijnsoorten die ook niet gekoeld geschonken worden.
0 x
Afbeelding

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Berichtdoor BWhisky » 29 Dec 2014, 14:41

Mijn (bewaar)bieren staan op een rek in de berging. Dat zijn dan oude geuzen , trappisten, ... die ik niet meteen ga opdrinken. Een ander deel staat in de drankenkoelkast, dat zijn bieren die redelijk snel opgedronken worden.. (al zijn er ook die al meer dan 6maand in de koelkast staan, ik heb daar iig nog geen negatieve gevolgen van ondervonden)
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Agnus
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Berichtdoor Agnus » 29 Dec 2014, 20:48

Stouterik van Brasserie de la Senne, best lekker
0 x

Terug naar “Whisky gerelateerde dranken inclusief cocktails”