Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
- Caledonians
- Whisk(e)y goeroe

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Port Charlotte 10yo 2002/2012 (59.8%, OB, American Oak, 6000 Bts.)
0 x
een hele hoop clynelish voor wat ik dacht dat een clynelish was… bleek het de Imperial voor Asta Morris! Ik WIST dat het hoog niveau was, Lol. Heb hem open staan, maar Clynelish was on my mind, dus niet meer aan gedacht.
Vanavond dan nog de Spirits of Freedom 30yo, en nu de Bowmore Metal
Vanavond dan nog de Spirits of Freedom 30yo, en nu de Bowmore Metal
0 x
Yapi schreef:... een hele hoop clynelish voor wat ik dacht dat een clynelish was… bleek het de Imperial voor Asta Morris! Ik WIST dat het hoog niveau was, Lol. Heb hem open staan, maar Clynelish was on my mind, dus niet meer aan gedacht.
Die heb ik niet geheel toevallig ook gehad en erg smakelijk bevonden.
Ik had niet aan Clynelish gedacht, maar net als bij een goede Clynelish ontwikkelt deze dram zich langzaam in het glas. Van fruit naar meer fruit met complex licht-medicinaal randje. Als andere Imperial 1995's hierbij in de buurt komen moet ik toch maar eens rondkijken voor meer.
0 x
Gisteren avond een Lagavulin 16yo op. Beviel goed, toch maar eens een keer een fles van halen.
0 x
- Banzai
- Whisk(e)y goeroe

Yapi schreef:een hele hoop clynelish voor wat ik dacht dat een clynelish was… bleek het de Imperial voor Asta Morris! Ik WIST dat het hoog niveau was, Lol. Heb hem open staan, maar Clynelish was on my mind, dus niet meer aan gedacht.
Verdomme idem. Ik heb hem ook open staan en toch had ik op een 16-jarige Clynelish gegokt. Damn!!
0 x
Banzai schreef:Yapi schreef:een hele hoop clynelish voor wat ik dacht dat een clynelish was… bleek het de Imperial voor Asta Morris! Ik WIST dat het hoog niveau was, Lol. Heb hem open staan, maar Clynelish was on my mind, dus niet meer aan gedacht.
Verdomme idem. Ik heb hem ook open staan en toch had ik op een 16-jarige Clynelish gegokt. Damn!!
Zot hé! Ik maak al 36 drams dezelfde fout, en toch blijven maken hé haha
0 x
totalatool schreef:jdoucet schreef:totalatool schreef:Geweldige line-up Jelle!
Afscheid van wat?
Vriend van me gaat in Melbourne wonen
Ah, dat is een goede reden voor een mooie line-up inderdaad!
Wat waren de meningen over al dat lekkers?
De Bunna heeft gewonnen
Stuk voor stuk lekkere whiskies, maar een veel te makkelijk drinkbare fruitbom heeft toch de eindoverwinning behaald. De bowmores van de jaren 60 zijn natuurlijk ook wel hoogtepunten, maar die auld aquaintance heeft zijn legende status niet waar gemaakt... Misschien moet ik hem nog eens helemaal alleen drinken, zonder storend "ander lekkers" daarbij
0 x
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel ?
D. T. schreef:Hallo JayDie
Ondergewaardeerd spul als je het mij vraagt, DIMPLE RULES!
Voor zo'n prijs (tegenwoordig 19,99 in Duitsland) laat ik hem niet staan!
0 x
- Banzai
- Whisk(e)y goeroe

Yapi schreef:Banzai schreef:Yapi schreef:een hele hoop clynelish voor wat ik dacht dat een clynelish was… bleek het de Imperial voor Asta Morris! Ik WIST dat het hoog niveau was, Lol. Heb hem open staan, maar Clynelish was on my mind, dus niet meer aan gedacht.
Zot hé! Ik maak al 36 drams dezelfde fout, en toch blijven maken hé haha
Ja inderdaad. Die Glen Keith bijv heb ik thuis ook staan en onlangs zelfs gedronken en dan toch niet geraden he. I suck!!
0 x
Herkennen, dat komt wel nog denk ik. Consistentie in scoren, daar ben ik al blijer om 
0 x
Ik hou niet echt bij wanneer ik flessen openmaak. Zojuist bij opruimen van gang-/meterkast (waar de voorraad bijzondere bieren oud staat te worden) nog een halve fles Port door de gootsteen gespoeld.
Enfin, op mijn TimeHop (een app op mijn smartphone die postins van FB, Twitter en andere netwerken een jaar, of twee jaar na dato nogmaals laat zien), kwam een posting van 4 jaar geleden voorbij die meldde dat ik een fles Bruichladdich Rum Cask van 19 jaar oud opengemaakt had.
Snel maar een drammetje ervan ingeschonken. 4 jaar wordt wel oud. Smaakte goed, maar had toch het gevoel dat de scherpe randjes en en rum er inmiddels wel af waren...
Enfin, op mijn TimeHop (een app op mijn smartphone die postins van FB, Twitter en andere netwerken een jaar, of twee jaar na dato nogmaals laat zien), kwam een posting van 4 jaar geleden voorbij die meldde dat ik een fles Bruichladdich Rum Cask van 19 jaar oud opengemaakt had.
Snel maar een drammetje ervan ingeschonken. 4 jaar wordt wel oud. Smaakte goed, maar had toch het gevoel dat de scherpe randjes en en rum er inmiddels wel af waren...
0 x
- Caledonians
- Whisk(e)y goeroe

Kerstavond beginnen met iets bijzonders: Glen Albyn 32yo 1970/2003 (50%, Douglas Laing, Old Malt Cask, 216 Bts.)
0 x
Caledonians schreef:Kerstavond beginnen met iets bijzonders: Glen Albyn 32yo 1970/2003 (50%, Douglas Laing, Old Malt Cask, 216 Bts.)
Scott, jij drinkt toch bijna alleen maar bijzonder spul?
0 x
Een Tamdhu 2006 die ik gekocht heb in een vaag whiskytentje in Den Bosch: Barrique, the famous art of spirit.
0 x
Arran machrie moor
Longrow peated
Bruichladdich scottish barley
Ardbeg Ardbog
Longrow peated
Bruichladdich scottish barley
Ardbeg Ardbog
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”