Ongelezen berichtdoor Yapi » 23 Dec 2014, 11:24
't Zal voor iedereen verschillend zijn; Matti's uitleg over dat gemiddelde klopt als een bus. Er zijn er gerust enkele bij die bv 78 scoren en dan doodleuk melden dat ze het een goeie whisky vinden! Maar daar hebben we het al over gehad.
Wat meer interessant is zijn die mensen zoals Matti, Thijs, Turfsmurf, en ik mag er ook mezelf bij rekenen, die de schrik om op hun bek te gaan toch redelijk onder controle hebben. Ik heb hier tijdens deze tasting toch al 2 keer een 91 gegeven (bijna een 92 voor een 7 jaar oud!), 2 keer een 90, dus schrik om hoog te scoren heb ik nooit! Deze scoor ik 83…
Bijna mijn laagste van de tasting. Heel simpel, ik hou echt niet van de medicinale kant hier, en vond hem ook te bitter op een bepaald moment. Daarom heb ik ook geen Laga of Laphroaig of Ardbeg meer in mijn collectie (behalve die ene uitzondering, ardbeg 76). Dus voor mij een eerlijke score, op basis van dagelijks gebruik.
Vergeet bv ook niet de Malt maniacs award van dit jaar. Ongelofelijk lage scores eigenlijk, het doet wat met een mens, oordeelvrij proeven. Beste manier om je eigen smaak te ontdekken!! Tuurlijk kan je al eens de mist in gaan, maar wat voor mij eigenlijk het allerbelangrijkste is, de uitkomst van de flessen sluiten steeds naadloos aan bij mijn scores… Geen Lagavulin in de top bij mij, maar Glen keith en Littlemill ed. Het enige wat jammer is is dat ik op voorhand de Bowmore Devils II nooit heb geproefd. Had heel graag mijn lage score vergeleken met een subjectieve eerdere score.
0 x