Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?
Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?
De laatst geleegde fles was mijn eerste in Schotland gekochte whisky, een Glenfiddich 15 y.o. Solera. Ik vond deze prima voor de dagen dat ik zin had in een makkelijk toegankelijke whisky en heb dan ook wel even getwijfeld of ik deze zou vervangen door een Glenfiddich 15 y.o. Distillery Edition. Maar ik was ook erg benieuwd naar whisky die had nagerijpt op portvaten en dus is de opvolger een Glenmorangie Quinta Ruban geworden.
De laatste geopende fles was een GlenDronach 21 y.o. Parliament. Bij het eerste glas twijfelde ik nog of ik die wel beter vond dan de 15 y.o. Revival (maar dat kan ook komen door onbewuste beïnvloeding door het tamelijk negatieve oordeel van Ralfy). Inmiddels ben ik erachter dat de 21 y.o. toch iets meer gelaagd is dan de 15 y.o. en ben ik blij met mijn beslissing om de oudere versie aan te schaffen.
De laatste geopende fles was een GlenDronach 21 y.o. Parliament. Bij het eerste glas twijfelde ik nog of ik die wel beter vond dan de 15 y.o. Revival (maar dat kan ook komen door onbewuste beïnvloeding door het tamelijk negatieve oordeel van Ralfy). Inmiddels ben ik erachter dat de 21 y.o. toch iets meer gelaagd is dan de 15 y.o. en ben ik blij met mijn beslissing om de oudere versie aan te schaffen.
0 x
Laatste bottlekill was de Gouden Carolus. Maar dat werd dan wel door m'n vriendin gedaan 
De volgende is waarschijnlijk de Bowmore Darkest. Met spijt wel, maar kan hem niet meer te lang open laten staan. Ik merk nu toch al wel een beetje dat die fles wat minder doordringend is dan toen ik ze in februari geopend heb. Heb hem misschien ook te lang laten staan met een beperkte inhoud?
Qua openen... Het ritueel hier is eigenlijk dat dit altijd in het bijzijn van m'n vriendin gebeurd. Ze is zelf ook enigszins liefhebber en zo mogelijk nog nieuwsgieriger als mij. Als ik het aandurf om er toch één te openen zonder dat ze er bij is, mja...

De volgende is waarschijnlijk de Bowmore Darkest. Met spijt wel, maar kan hem niet meer te lang open laten staan. Ik merk nu toch al wel een beetje dat die fles wat minder doordringend is dan toen ik ze in februari geopend heb. Heb hem misschien ook te lang laten staan met een beperkte inhoud?
Qua openen... Het ritueel hier is eigenlijk dat dit altijd in het bijzijn van m'n vriendin gebeurd. Ze is zelf ook enigszins liefhebber en zo mogelijk nog nieuwsgieriger als mij. Als ik het aandurf om er toch één te openen zonder dat ze er bij is, mja...

0 x
Laatst geopend de Kilchoman Machir Bay 2013.
Laatst geledigd: geen. Ik ben nu een klein jaar met whisky bezig en heb er schijnbaar ernstig moeite mee om één van m'n flesjes te ledigen
. Het wordt wel tijd hoor, aangezien aardig wat flesjes voor pak 'm beet driekwart leeg zijn en daarmee hun smaak wat beginnen te verliezen. Maar poahh, wat een drempel om ze leeg te maken 
Laatst geledigd: geen. Ik ben nu een klein jaar met whisky bezig en heb er schijnbaar ernstig moeite mee om één van m'n flesjes te ledigen

0 x
Nickolaas schreef:Laatst geledigd: geen. ... Maar poahh, wat een drempel om ze leeg te maken
Haha, heel herkenbaar!

Wat we scheelt, als je weet dat je daarna (nog betere) flessen kunt openen

0 x
Tomh schreef:Nickolaas schreef:Laatst geledigd: geen. ... Maar poahh, wat een drempel om ze leeg te maken
Haha, heel herkenbaar!![]()
Wat we scheelt, als je weet dat je daarna (nog betere) flessen kunt openen.
True. Heerlijke vooruitzichten zijn dat altijd. Nadeel is wel dat te openen flessen ook gekocht moeten worden

0 x
Springbank 12 CS b2....empty.
Ik denk dat de volgende een Berry Springbank wordt.
Ik denk dat de volgende een Berry Springbank wordt.
0 x
-
- Forum goeroe
Bottle kill: Ardbeg 1990 Taste Still 58.6 % en de eerstvolgende zal waarschijnlijk nog niet de PE zijn, maar de Clynelish 15yo 1997 Daily Dram. Die PE zal voor begin februari zijn.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe
Helaas net m'n fles Clynelish '97 SV (Cask #12373+74) moeten killen. Heb genoten van die fles maar nu moet er plaats gemaakt worden voor nieuw materiaal! Haha
Iets nieuws openen doe ik nog even niet denk ik. Heb nog te veel open staan naar mijn zin op het moment.
Iets nieuws openen doe ik nog even niet denk ik. Heb nog te veel open staan naar mijn zin op het moment.
0 x
Bowmore 15yo Darkest kan naar de glasbak. Een whisky die toch best wel goed gewaardeerd wordt (zeker prijs/kwaliteit-verhouding), maar ik ga 'm niet missen.
0 x
In het kader van de blindproefcompetitie van het levenswaterforum heb ik een Littlemill 1989 Liquid Library (die met de kikkervisjes, 50.4%) geopend. Dit is inderdaad wat het orakel uit de Elzas 'austere' zou noemen. Grassig, witte peper, minder fruitig maar wel onmiskenbaar Littlemill.
Tot zover mijn plan om het aantal open flessen te reduceren...
Tot zover mijn plan om het aantal open flessen te reduceren...
0 x
De dop van een Clynelish 1998 15y SV gehaald.
Prijs-kwaliteit dik in orde.
Prijs-kwaliteit dik in orde.
0 x
Bottle kill...
- Bijlagen
-
- bottle kill.jpg (71.4 KiB) 1572 keer bekeken
1 x
- totalatool
- Forum goeroe
Hahaha, zo creatief was ik vanavond niet toen ik na meer dan 2 1/2 jaar de laatste dram schonk uit m'n fles Bailie Nicol Jarvie.
0 x
Mijn laatste bottlekill was de Longrow Burgundy Wood, was een erg fijne whisky en heeft daarom ook mijn lijstje van 2014 gehaald. Dit 'treurige' moment werd opgevrolijkt door het openen van een nieuwe fles, namelijk de Aberlour A'Bunadh batch 48. 

0 x
Vanavond heb ik het laatste beetje Nikka pure malt red opgemaakt in de Irish coffee...
En de Arran 10 geopend, deze is totaal niet mijn smaak en zal ook worden opgemaakt in de Irish.
Wel gaat er een aantal cl in de zogenaamde living bottle.
En de Arran 10 geopend, deze is totaal niet mijn smaak en zal ook worden opgemaakt in de Irish.
Wel gaat er een aantal cl in de zogenaamde living bottle.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”