Wat is jouw prijsgrens- maximum (nu) voor een fles whisky ?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.

Wat is jouw prijsgrens- maximum (nu) voor een fles whisky ?

Maximaal €25 per fles
3
1%
Maximaal €50 per fles
57
12%
Maximaal €75 per fles
77
17%
Maximaal €100 per fles
71
15%
Maximaal €150 per fles
65
14%
Maximaal €200 per fles
57
12%
Maximaal €300 per fles
54
12%
Maximaal €500 per fles
30
7%
Meer dan €500 komt wel eens voor
34
7%
Regelmatig meer dan €500 per fles
13
3%

Totaal aantal stemmen: 461

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Wat is jouw prijsgrens- maximum (nu) voor een fles whisk

Ongelezen berichtdoor Yapi » 14 Nov 2014, 11:33

Haha, ik herken dat, Rogier. Toch maak ik mezelf wijs - zoals je in mijn en ook in jouw collectie kan zien (uhum) - dat Littlemill niet van de bomen zal blijven vallen, dus inslaan is de boodschap :P

En ik ben altijd een romantische liefhebber geweest, een dromer. Ik droom om binnen 20 jaar van die leuke flessen te hebben waar je beginners een echt plezier mee kan doen, even open doen en samen genieten. Of zoals bij mijn '76 ers, mijn geboortejaar. Zou het niet cool zijn als ik ooit 60 wordt, je nog effe een flesje van je geboortejaar kan open trekken?

Dus ja, dat romantische nekt me op budgetair vlak. Maar gelukkig heeft mijn vrouw dat met kleedjes en jassen en handtassen. Het is dan ook niet zelden dat we de zaterdagavond terug thuis komen met in de koffer 3 kledingstukken en 3 flessen :lol:
0 x
Afbeelding

turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 14 Nov 2014, 11:53

Yapi schreef:Haha, ik herken dat, Rogier. Toch maak ik mezelf wijs - zoals je in mijn en ook in jouw collectie kan zien (uhum) - dat Littlemill niet van de bomen zal blijven vallen, dus inslaan is de boodschap :P

En ik ben altijd een romantische liefhebber geweest, een dromer. Ik droom om binnen 20 jaar van die leuke flessen te hebben waar je beginners een echt plezier mee kan doen, even open doen en samen genieten. Of zoals bij mijn '76 ers, mijn geboortejaar. Zou het niet cool zijn als ik ooit 60 wordt, je nog effe een flesje van je geboortejaar kan open trekken?

Dus ja, dat romantische nekt me op budgetair vlak. Maar gelukkig heeft mijn vrouw dat met kleedjes en jassen en handtassen. Het is dan ook niet zelden dat we de zaterdagavond terug thuis komen met in de koffer 3 kledingstukken en 3 flessen :lol:

Volgens mij verwar je mij met een andere Rogier. ;)

Geboortejaarwhisky's hamsteren is een uitzondering. Dat doe ik ook omdat dat voor de lange termijn is. Littlemills hamsteren is ook voor de middellange termijn. Het gaat vooral om het (onterechte) gevoel achter nieuwe, al dan niet hippe, releases aan te 'moeten' hollen.

Maar ach, wat is dit nu voor een geklaag. Eigenlijk is dit best wel een eerstewereldprobleem. Bij 'normale' mensen kun je een schop onder je hol verwachten als je hierover begint. :D

Volgens mij is dit al best off-topic. Dit gaat over het prijsmaximum voor 1 fles, niet over help-ik-koop-teveel-whisky. Misschien mag daar wel een aparte slachtofferhulpthread voor gemaakt worden.
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 14 Nov 2014, 11:55

Arjen, sorry, verwar je soms met Totalatool in voornaam, das waar :-)

Open gerust een "help, ik koop te veel whisky - zelfhulpgroeptopic". Zal snel vol zitten
0 x
Afbeelding

turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 14 Nov 2014, 12:06

Yapi schreef:Arjen, sorry, verwar je soms met Totalatool in voornaam, das waar :-)

Open gerust een "help, ik koop te veel whisky - zelfhulpgroeptopic". Zal snel vol zitten

Gebeurd.

Van mij mag je onze minidiscussie naar dat topic verhuizen.
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor avdboom » 14 Nov 2014, 13:02

Heb atuurlijk niet gezegd dat het makkelijk is :D, ik ben ook een beetje uit de bocht gevlogen. Maar het moraal is dat je ook moet kunnen genieten van het moment i.p.v. constant iets najagen wat je nog niet hebt... En ja, dat is ook wel eens een gevecht voor mij om niet te vergeten :)
0 x
Afbeelding

Implar
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Implar » 23 Nov 2014, 22:07

Ik had voor mezelf beslist dat €75 a €80 mijn maximum zou zijn voor een fles…. Daarnet eentje gekocht van €130 en aan het twijfelen over een andere in dezelfde prijscategorie :Help
0 x

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 24 Nov 2014, 10:05

Implar schreef:Ik had voor mezelf beslist dat €75 a €80 mijn maximum zou zijn voor een fles…. Daarnet eentje gekocht van €130 en aan het twijfelen over een andere in dezelfde prijscategorie :Help

Pas maar op, nog even en je mag je hier melden ;)
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 24 Nov 2014, 10:23

Tja, we schuiven op naar de 500 - 600 euro markering... :( en :hoera
Een eindejaarspremie zal nooit meer veilig zijn...
0 x
Afbeelding

Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Banzai » 24 Nov 2014, 10:39

Voor mij is 300€ de bovengrens en ik probeer dat zo te houden. Ik investeer niet in whisky en vind dus >500€ voor pakweg een Port Ellen en Brora te veel geld. Ik heb er ondertussen genoeg geproefd om te ondervinden dat deze expressies niet exceptioneel zijn (mits enkele uitzonderingen). Er zijn prima alternatieven voor een zachtere prijs.
0 x
Malt Monkeys Whiskyclub Leuven
Afbeelding

Afbeelding

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 24 Nov 2014, 10:50

't is dan vooral voor van die Samaroli's jaren 60, 70 of voor die Longmorn Perfect dram 72. Waar je nog echt waar krijgt voor je geld. Voor een 94 - 95 punten gelden voor mij toch andere regels blijkbaar :lol:
0 x
Afbeelding

Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Banzai » 24 Nov 2014, 12:36

Ik was vooral een beetje teleurgesteld in de Brora's en de Port Ellens. Zonder meer lekker spul maar ik heb al even lekkere, oudere Caol Ila's en Clynelishen die ik persoonlijk net zo lekker al dan niet beter vond. Ik wil gerust wel eens 40-50€ betalen voor een uitzonderlijke Samaroli sample maar een hele fles kopen voor zo veel geld hoeft voor mij niet. Of ik moest de Euromillions eens winnen ;)
0 x
Malt Monkeys Whiskyclub Leuven
Afbeelding

Afbeelding

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 24 Nov 2014, 13:11

Daar heb je gelijk in. De ECHT goeie oude Brora of PE kosten al een stuk meer dan 500 euro de fles. De meeste zitten rond de 1000, zeker die brora's 72 bv, of bv Brorageddon ed. Vandaar dat ik me ga focussen op de Springbanks bv, of van die onbekende "merken" die waanzinnig lekker zijn. De namen interesseren me minder, maar voor 500 euro wil ik dan wel de kwaliteit. Je vindt nog enorm goeie Samarolis voor 500 euro. Dus zo ver ben ik nu wel al :?
0 x
Afbeelding

Walend
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Walend » 15 Dec 2014, 20:45

Banzai schreef:Ik was vooral een beetje teleurgesteld in de Brora's en de Port Ellens. Zonder meer lekker spul maar ik heb al even lekkere, oudere Caol Ila's en Clynelishen die ik persoonlijk net zo lekker al dan niet beter vond. Ik wil gerust wel eens 40-50€ betalen voor een uitzonderlijke Samaroli sample maar een hele fles kopen voor zo veel geld hoeft voor mij niet. Of ik moest de Euromillions eens winnen ;)

tja, als ik de euromillions zou winnen kocht ik alle flessen die ik wil hebben ........ dubbel :bigsmile

nu begin ik over de 60 euro toch al hard te twijfelen, of ik moet een fles kopen om te bewaren, dan durf ik de 300 al wel eens aantikken, maar gebeurd zelden
0 x
Glenfiddich verzamelaar
Afbeelding

DramdrummerTom
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor DramdrummerTom » 17 Dec 2014, 20:04

Net als veel anderen op het forum is er bij mijn prijsgrens een verschil tussen whisky als investering en whisky om te drinken. Om te drinken is mijn prijsgrens een stuk meer opgerekt dit jaar dan gepland maar ja, van het leven moet je genieten! Mijn duurste drinkfles heb ik 120 euro voor betaald en die bewaar ik voor bijzondere gelegenheden en momenten. Over het algemeen drink ik whisky tussen de 40 en 80 euro, in die categorie is genoeg te vinden waar ik vrolijk van wordt.

Whisky als investering doe ik beperkt, eigenlijk vooral bij flessen die ik mogelijk in de toekomst zelf wil drinken, of om een deel van mijn hobbykosten te dekken. Soms is dat ook een flesje extra om de verzendkosten de drukken en dan kan ik de tweede fles altijd nog verkopen als ik wil. Ik heb ook geen ruimte om tientallen laat staan honderden flessen te stallen. Tot nu toe is de duurste fles die ik heb gekocht 140 euro. Maar dat zal volgend jaar vast weer anders zijn!
0 x

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 23 Dec 2014, 00:30

Hoewel ik meestal niet boven de €70,- uitkom, ligt mijn grens rond de €100,-
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”