IWS (whisky)Diner+ op 12 juni 2010 in Nunspeet

Aankondigingen, vragen, antwoorden, etc. die specifiek betrekking hebben op de stichting International Whisky Society. Hieronder vallen ook niet persoonlijke "IWS-huishoudelijke" zaken. Dit forum is primair bedoeld voor IWS leden, toekomstige leden en IWS-bestuursleden.
chris
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: IWS (whisky)Diner+ op 12 juni 2010 in Nunspeet

Ongelezen berichtdoor chris » 13 Jun 2010, 14:40

Piet,ik sluit mij volledig bij je aan :Pipersmile ,het was weer uitstekend :duimop ,ben niet anders gewend :Slainte
0 x
Afbeelding

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 13 Jun 2010, 15:02

Goed te horen! :goedgedaan

En dan de belangrijkste vra(a)g(en): welke whiskies hebben jullie geproefd en wie vs. wie heeft gewonnen?! :o
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 13 Jun 2010, 15:30

Ik heb maar zeer beperkt notities gemaakt dus heb niet alle gegeven. Maar in grote lijnen, here we go.

Tijdens de Nat: The Tyrconnell, Auchentoshan triple wood, Strathisla 12y0, Redbreast, Connemara Peated, Bunnahabain 12yo.

Was natuurlijk niet netjes van de beide heren om er een non-peated Islay en een (de enige ?) peated Irish bij te stoppen.

Daarna als toegift (en omdat de prijzen moeilijk waren toe te kennen) twee small-batch IWS bottelingen van Provenance geproefd. De HP 11yo en Blair Athol 10yo. Zéér verschillend.

Bij het diner: Tobermory, Glenmorangie Madeira wood finish, Bowmore 15yo Mariner (en Darkest) en Maker's Mark bij het dessert.

Ik moet zeggen dat ik bij een diner nooit whisky drink. Maar dit viel me alles mee. Ik heb tussendoor zelfs nog wijnen gedronken en dat ging eigenlijk heel goed. Waarvoor ik vreesde, namelijk dat de whisky alles zou overheersen, is dus absoluut niet het geval.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 13 Jun 2010, 15:41

Piet schreef:Tijdens de Nat: The Tyrconnell, Auchentoshan triple wood, Strathisla 12y0, Redbreast, Connemara Peated, Bunnahabain 12yo.

Welke stonden tegenover elkaar / won het van welke?
Piet schreef:twee small-batch IWS bottelingen van Provenance geproefd. De HP 11yo en Blair Athol 10yo. Zéér verschillend.

He, dat zijn die bottelingen van 2010 ?! Ik ben nieuwsgierig naar die HP 11yo... Wat vonden jullie ervan?

Klinkt allemaal goed, gezellig en lekker! Als ik het zo lees een aanrader voor een volgend diner?
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 13 Jun 2010, 15:59

JayDie schreef:Welke stonden tegenover elkaar / won het van welke?

Ná elkaar eerst blind en daarna met commentaar, waarbij de vraag was welke is een Ier en welke een Schot ? Ik meen dat niemand alles goed had maar toch wel veel 3 of 4 okay en een enkele ook benoemd (ik had de Connemara Peated correct met naam, maar kon Redbreast niet plaatsen.... en dat laatste klopt wel want die heb ik nog nooit op). Er is niet zozeer naar een winnaar gekeken, bovendien waren de meningen verdeeld. Voor mij was de Strathisla nr.1 en Connemara nr.2.
JayDie schreef:He, dat zijn die bottelingen van 2010?! Ik ben nieuwsgierig naar die HP 11yo... Wat vonden jullie ervan?
Ja die HP is lekker. Typisch HP. De Blair Athol is niet mijn ding (smaak okay maar niet de neus).
JayDie schreef:Klinkt allemaal goed, gezellig en lekker! Als ik het zo lees een aanrader voor een volgend diner?

Zondermeer een leuke ervaring. En ook Marijke vond het gezellig :goedgedaan Ze heeft zelfs de Bowmore Mariner geprobeerd bij het hoofdgerecht (hoewel ik dat afraadde) en inderdaad dat beviel haar niet :Scratch
Nu ga ik me even inhouden anders is het echt een dialoog.....
0 x

EDRADOUR
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor EDRADOUR » 13 Jun 2010, 18:15

en Ger ook

chris schreef:Piet,ik sluit mij volledig bij je aan
Hier ben ik het ook mee eens!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zo juist teruggekeerd op ons nest :Cry . Tot de volgende keer
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Hotel Veldenbos is te koop

Ongelezen berichtdoor Piet » 31 Jul 2010, 14:22

Ben benieuwd of deze formule nog doorgaat.

Hotel Veldenbos is te koop.

NUNSPEET - Hotel Veldenbos is te koop. Wim en Yvonne Wamelink stoppen er mee. Beslist niet omdat het financieel slecht zou gaan. Ook niet omdat ze er geen zin meer in hebben. Ze zijn toe aan een nieuwe uitdaging in hum leven.

De Heerenkamer is een succes. Een potentiële koper neemt alleen de exploitatie over. Het onroerend goed is en blijft eigendom van Karel Kolstee, de voorganger van Wamelink.

Dus afwachten of dit een "whisky-kamer" blijft !
0 x

EDRADOUR
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor EDRADOUR » 01 Aug 2010, 08:41

Nieuwe uitdaging Piet ???????????? :bigsmile
0 x

Terug naar “International Whisky Society (IWS)”