Gezellig aan de bar...

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
Bushmills
Actief lid
Actief lid

Re: Gezellig aan de bar...

Ongelezen berichtdoor Bushmills » 12 Jun 2010, 22:08

Ik zit naar de "24 Heures du Mans" aan het kijken. Overall staat team Bruichladdich op dit moment op plek 19.
Ik was even een beetje verbaasd. Ze willen bij Bruichladdich dus wel aan de weg timmeren. Ik heb er deze race dus nog een favoriet bij! :D
En schenk mezelf nog even een Islay in.
0 x
Afbeelding

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 13 Jun 2010, 14:44

Groeten uit mooie Schotland lieve mensen. Ben al bijna en mand hier en heb pas 4 dagen regen gehad. Islay en Speyside was geweldig en ik heb moie videos om te delen als ik terug ben eind vd week. Ben nu in Ayreshire.

Groet,

Jock
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 13 Jun 2010, 15:07

Jock schreef:ik heb moie videos om te delen als ik terug ben eind vd week.

Ben benieuwd, Jock! Geniet er nog van! 8-)
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 13 Jun 2010, 17:12

In welke stad of dorp staat de bar vandaag eigenlijk, want iedere dag naar dezelfde wordt 'n beetje eentonig, niet dan ;)
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 13 Jun 2010, 17:51

I_SPEY schreef:In welke stad of dorp staat de bar vandaag eigenlijk, want iedere dag naar dezelfde wordt 'n beetje eentonig, niet dan ;)

Wel, dan staat de bar vandaag in Helston, Cornwall. Meer bepaald in The Blue Anchor Inn. Het is een pub met een micro brewery en dus maken ze daar hun eigen bier. De Spingo Ale is in die region zowat wereldberoemd. Ze staan zelfs met hun bieren op bierfestivals in oa Frankrijk. Jammer genoeg heb ik geen Johan's Tricky Beer meer.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 13 Jun 2010, 17:58

Nou, hartstikke gezellig, Johan, doe mij dan ook maar zo'n Spingo Ale, als je die Johan's Tricky Beer niet meer hebt 8-)
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 13 Jun 2010, 18:04

Geloof het of niet, maar Johan's Tricky Beer was speciaal gemaakt door die brouwer (een goede vriend van mij). Een donker bruin bier van ongeveer 9% vol. Zoet, sterk en HEEL lekker.
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 13 Jun 2010, 18:09

johan brugge schreef:Geloof het of niet, maar Johan's Tricky Beer was speciaal gemaakt door die brouwer (een goede vriend van mij). Een donker bruin bier van ongeveer 9% vol. Zoet, sterk en HEEL lekker.

Er is géén enkele reden om dit niet te geloven, Johan. Nou moet ik je ook eerlijk bekennen, dat ik nooit zo'n bierdrinker ben geweest, ik drink alleen bier als 't ongeveer 30 graden is, maar heb ik de keus, dan neem ik liever whisky!
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 13 Jun 2010, 19:02

Kleine nuance toch. Johan's Tricky Beer werd door die brouwer thuis gemaakt en niet verkocht in de pub. Daar is hij uiteraard verplicht om de bieren te brouwen die de eigenaar bepaald heeft. Alhoewel Tim (de brouwer) een HEEL groot aandeel heeft in het ontstaan van die bieren. Bij deze een link. Moest je eens in de buurt zijn moet je er eens een pint gaan drinken. Als je vraagt naar Tim the brewer kan je een kleine rondleiding in de micro brewery krijgen in het Nederlands. Iedere zondag mailen we naar mekaar in het Nederlands. Hij wil per sé onze taal leren.
http://www.spingoales.com/
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 13 Jun 2010, 19:38

I_SPEY schreef:Nou moet ik je ook eerlijk bekennen, dat ik nooit zo'n bierdrinker ben geweest, ik drink alleen bier als 't ongeveer 30 graden is, maar heb ik de keus, dan neem ik liever whisky!

Ik drink bier liever tussen 4 en 9 graden Celsius anders lijkt het wel glüh-bier :Tongue
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 13 Jun 2010, 19:55

Piet schreef:
I_SPEY schreef:Nou moet ik je ook eerlijk bekennen, dat ik nooit zo'n bierdrinker ben geweest, ik drink alleen bier als 't ongeveer 30 graden is, maar heb ik de keus, dan neem ik liever whisky!

Ik drink bier liever tussen 4 en 9 graden Celsius anders lijkt het wel glüh-bier :Tongue

:HitHead Alcohol van het diner gisteren nog niet uit je bloed, Piet :P Goed gevonden!

Drink eigenlijk ook alleen bier op feestjes of bij vrienden... Of bij Chinees 8-)
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 13 Jun 2010, 20:04

Ik drink zoals het hoort voor een goede Vlaming regelmatig een sterk bier. Deze keer was het een Augustijn blond van 7%. Deed me helemaal niets. Dit heeft de smaak van een gewone pils, maar dan 50% sterker. Ik heb het eerder voor trappist en tripel bier zoals Rochefort 10. Fantastisch bier gewoon. Dat bier op zich is een tasting note waard. Ik heb ooit eens mogen proeven van de 'Middle' van The Blue Anchor Inn. Dat was me toch even wennen. Die Engelse stijl van brouwen is toch iets anders dan de onze. Maar eens ik het gewend was vond ik het echt wel lekker. Fruitig (appels) met specerijen. Heel fris in de mond.

Edit: het was niet de Middle, maar de Bragget.
Laatst gewijzigd door johan brugge op 15 Jun 2010, 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 13 Jun 2010, 20:16

johan brugge schreef:Ik drink zoals het hoort voor een goede Vlaming regelmatig een sterk bier. (...) Fantastisch bier gewoon. Dat bier op zich is een tasting note waard.

http://www.hetbierforum.nl of http://www.hetbierforum.be bestaan nog niet ;-)

De speciaalbieren uit België zijn zeker wel te pruimen. Een Duvel, St. Louis Kriek Lambic of een 'simpele' Palm. Of heb ik het nu volgens jou over de Johnnie Walker Red onder de bieren... :Proost
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 13 Jun 2010, 20:37

Als ik met m'n vrouw in Engeland ben, drinken wij beide 'n heerlijke Cider - Strongbow, Taunton, Bulmers - of 'n "gewone" farmhouse cider. En dat vinden wij echt :duimop
0 x
Afbeelding

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 13 Jun 2010, 20:47

I_SPEY schreef:Als ik met m'n vrouw in Engeland ben, drinken wij beide 'n heerlijke Cider - Strongbow

Strongbow... dat is toch, net als Jillz, 'gewoon' van Heineken? Daarvoor hoef je niet naar Engeland!

Nee, dat Engels bier, dat ligt me niet. Op de boot bij DFDS naar Newcastle me 'vergist' in een John Smith. Denk dat ik dan nog liever een Heineken heb :o

BTW: nu toepasselijk met Duitsland op de TV: Duitsland is heer en meester in het brouwen van het 'gewone' bier, België is dat vwb de speciaal bieren (vind ik...) :duimop

EDIT (20u50):
Voor de man is er dan ook Strongbow Gold, dat uit de boedel van het overgenomen Scottish&Newcastle komt. Het is echte cider (waar Jillz een blend is) en meer voor de man.
(...)
In de UK is er al langer een cidertrend en daar zijn steeds meer vrouwen het gaan drinken.

Ook weer duidelijk... Het is dus nu van Heineken...
0 x

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”