Mijn top whisky tot op heden (o.b.v. méérdere borrels)
Glendronach Cask Strength batch 1
Ik ben gemiddeld gezien erg fan van bourbon-gerijpte whiskies, desalniettemin is mijn huidige topper een sherrybom: de Glendronach Cask Strength batch 1. Een fles nadert zijn einde, nog twee dicht in de kast.
0 x
Matthijs, whiskynerd.
18-jarige Ardbeg Airigh Nam Beist (batch 3)
Dat maakt me wel nieuwsgierig. Ik heb batch 2 en hoewel die zeker lekker is, scoor ik net iets lager dan de 15 en 21. Was batch 1 dan zo veel beter dan batch 2?
Mijn favoriet blijft nog steeds de 18-jarige Ardbeg Airigh Nam Beist (batch 3). De laatste tijd wel wat geproefd dat heel dichtbij kwam (nl. een GlenDronach 1993 en een Kavalan Solist), maar hij is nog steeds niet van zijn troon gestoten.
Mijn favoriet blijft nog steeds de 18-jarige Ardbeg Airigh Nam Beist (batch 3). De laatste tijd wel wat geproefd dat heel dichtbij kwam (nl. een GlenDronach 1993 en een Kavalan Solist), maar hij is nog steeds niet van zijn troon gestoten.
Laatst gewijzigd door Kay op 26 Okt 2013, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Re: Mijn top whisky tot op heden (o.b.v. méérdere borrels)
Batch 1 haalt bij mij een 91, batch 2 een 88. Hoewel ik wel enkele hogere scores heb gegeven was dat voor flessen die een veelvoud kosten van deze, vandaar 
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Begrijpelijk ja. Toch maar eens een sample van bemachtigen dan om naast een glaasje van batch 2 te zetten.
0 x
Bowmore Limited Edition 1991 Port Matured 16yo
Dit topic elke keer weer overgeslagen, omdat ik héél moeilijk kan kiezen!
Maar als ik dan toch naar dat onbewoonde eiland wordt verbannen;
En maar één fles mee mag nemen, dan wordt dat de Bowmore Limited Edition 1991 Port Matured 16yo.
Maar als ik dan toch naar dat onbewoonde eiland wordt verbannen;
En maar één fles mee mag nemen, dan wordt dat de Bowmore Limited Edition 1991 Port Matured 16yo.
0 x
- Caledonians
- Whisk(e)y goeroe

Bowmore 40yo 1968/2008 (42.3%, Duncan Taylor)
Dat is geen moeilijke vraag. Dat is voor mij de Bowmore 40yo 1968/2008 (42.3%, Duncan Taylor, C#3824, 130 Bts.): 96 pnt. Geopend vanwege de geboorte van mijn dochter. 
Op de gedeelde 2e plaats staat trouwens de Brora 30yo '3rd Release' (56.6%, OB, 3000 Bts., 2004): 95 pnt. Geopend vanwege de geboorte van mijn zoon.
Op de gedeelde 2e plaats staat trouwens de Brora 30yo '3rd Release' (56.6%, OB, 3000 Bts., 2004): 95 pnt. Geopend vanwege de geboorte van mijn zoon.
0 x
De glenmorangie signet is mij het meeste bijgebleven.
0 x
Ik vind het moeilijk kiezen...
Meerdere borrels... Ik heb op 1 middag Max Rigi zijn fles macallan 38 "afgezopen", maar dat kan je moeilijk onder de noemer meerdere borrels zetten. (lekker was het wel)
Mijn favoriet blijft... St Magdalene 1964 18yo old brown label. Ik ben nog steeds aan het vissen naar een nieuwe fles daarvan, de mijne loopt op zijn einde.
Meerdere borrels... Ik heb op 1 middag Max Rigi zijn fles macallan 38 "afgezopen", maar dat kan je moeilijk onder de noemer meerdere borrels zetten. (lekker was het wel)
Mijn favoriet blijft... St Magdalene 1964 18yo old brown label. Ik ben nog steeds aan het vissen naar een nieuwe fles daarvan, de mijne loopt op zijn einde.
0 x
Heb nog niet echt veel ervaring maar "Balvenie 12 Year Old Single Barrel - First Fill" is momenteel mijn favoriet. Bourbon heeft wel licht voorkeur over sherry 
0 x
De Glenrothes 2007 Adelphi #3525 blijft voor mij toch de whisky to beat. En hoe meer whisky's ik drink, hoe meer bijzonder deze wordt. Echt ongekend veel smaak en verrassend smooth gezien z'n leeftijd (6) en promillage (66,6%). Je moet wel van de sherried whisky's houden.
Dichtste in de buurt komen de Tamdhu 2005 Van Wees, Glenburgie 1997 Gordon & MacPhail en Glendronach CS cask #1. Al moet ik zeggen dat ik de Glendronach Octarine ook geweldig vind (zeker gezien de prijs).
Dichtste in de buurt komen de Tamdhu 2005 Van Wees, Glenburgie 1997 Gordon & MacPhail en Glendronach CS cask #1. Al moet ik zeggen dat ik de Glendronach Octarine ook geweldig vind (zeker gezien de prijs).
0 x
De allerlekkerste whisky die ik tot nu toe gedronken heb is de 'Port Askaig 12 years'.
Ik ben een echte Laphroaig-fan, maar deze Port Askaig 12 stijgt er boven uit wat mij betreft!
Ik ben een echte Laphroaig-fan, maar deze Port Askaig 12 stijgt er boven uit wat mij betreft!
0 x
906 schreef:De allerlekkerste whisky die ik tot nu toe gedronken heb is de 'Port Askaig 12 years'.
Misschien eens caol ila proberen
0 x
Kintra Glen Garioch 23 yo. Een paar keer geproefd, nooit gekocht omdat de prijs boven mijn budget lag en nu heb ik zo'n spijt. 
0 x
Sinds kort een nieuwe:
Balblair 1966-2004
Vooral de neus is echt prachtig.
Balblair 1966-2004
Vooral de neus is echt prachtig.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”