Whisky adventkalender
Whisky adventkalender
Geweldig idee! Een Whisky Adventskalender. Helemaal mooi zou zijn als je zelf niet weet wat er in zit! Lekker genieten in December 

0 x
Re: Whisky adventskalender
Dat is een duits idee, geloof ik.
Tenminste ik heb eens bij een duitse bierwinkel (slijters hebben ze daar niet echt geloof ik) een plastic-kerstmannetje gezien met 24(volgens mij) kleine whiskyflesjes. Volgens mij hadden ze een inhoud van 3 cl....
Volgens mij waren ze niet zo duur, vast goedkoper, dan deze in je berichtje met dat kastje er bij.
Dat zijn een boel volgens mij`s, maar ik weet vrij zeker dat er wel op de etiketjes stond wat er in de flesjes zat.
Achteraf had ik natuurlijk zo`n dingetje mee moeten nemen.
Maar ja, dat soort dingen bedenk je je later pas.
Tenminste ik heb eens bij een duitse bierwinkel (slijters hebben ze daar niet echt geloof ik) een plastic-kerstmannetje gezien met 24(volgens mij) kleine whiskyflesjes. Volgens mij hadden ze een inhoud van 3 cl....
Volgens mij waren ze niet zo duur, vast goedkoper, dan deze in je berichtje met dat kastje er bij.
Dat zijn een boel volgens mij`s, maar ik weet vrij zeker dat er wel op de etiketjes stond wat er in de flesjes zat.
Achteraf had ik natuurlijk zo`n dingetje mee moeten nemen.
Maar ja, dat soort dingen bedenk je je later pas.

0 x
-
WhiteMonkey
- Top bijdrager

Wordt 24 sampeltjes met forumleden ruilen, die je nummert zodat je je eigen advertkalender met onbekende whiskies hebt (data sampel op een apart briefje laten zetten en niet op het sampel, en dan ook de briefjes nummeren zodat je later kunt terug vinden wat je hebt gedronken
)
0 x
Hmm, ik was eigenlijk gisteren al begonnen met de Springbank CV.
Misschien moet ik er inderdaad (minimaal) een per dag gaan nemen tot aan de 24ste !
Misschien moet ik er inderdaad (minimaal) een per dag gaan nemen tot aan de 24ste !
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Whisky adventskalender
In Duitsland en Zwitserland bestaat het al enkele jaren en nu komt Masters of Scotland ook met een whisky adventskalender. Zie http://www.masterofmalt.com/whiskies/drinks-by-the-dram/the-whisky-advent-calendar/
Iemand hier ervaring mee? Is het wat? Iemand de Duitse versie ooit geprobeerd? Of weet iemand of er ook een dergelijk Nederlands initiatief is?
Iemand hier ervaring mee? Is het wat? Iemand de Duitse versie ooit geprobeerd? Of weet iemand of er ook een dergelijk Nederlands initiatief is?
0 x
JohnnyQ1 schreef:Of weet iemand of er ook een dergelijk Nederlands initiatief is?
De Usquebaugh Society (Levenswater) heeft die vorig jaar ook gedaan.
0 x
JayDie schreef:JohnnyQ1 schreef:Of weet iemand of er ook een dergelijk Nederlands initiatief is?
De Usquebaugh Society (Levenswater) heeft die vorig jaar ook gedaan.
Jup, dat is de BTC (Blind Tasting Competition). Ik heb het geluk gehad dat er iemand heeft afgezegd en dat ik als niet-US-lid toestemming heb gekregen om dat setje te bestellen. Nodeloos te zeggen: ik kan niet wachten
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Re: Whisky adventkalender
Oei, jaloers
Iemand die nog een leuke blind tasting weet dan om de donkere dagen door te komen? 

0 x
Ook dit jaar is deze kalender er weer. Ben er toevallig via 9GAG op gestoten.
Lijkt me een enorm leuk idee, maar wel nogal prijzig als ik het zo bekijk. Niet aan mij besteed dus.
http://www.masterofmalt.com/advent-calendars/

Lijkt me een enorm leuk idee, maar wel nogal prijzig als ik het zo bekijk. Niet aan mij besteed dus.
http://www.masterofmalt.com/advent-calendars/

0 x
De Master of Malt variant is dan ook behoorlijk aan de prijs (tja, is een winkel dus moet er ook nog flink op verdienen
). Er lopen in o.a. Duitsland kalenders die gerund worden door liefhebbers die met weinig of geen marge werken, en dan kan het allemaal iets goedkoper. Ik doe zelf mee met de kalender van mijn whiskyclub (de Usquebaugh Society), en die kost €60 voor 18x2cl en €105 voor 18x4 (members only en hij zit al maanden helemaal vol helaas
). Nog steeds een aardig bedrag, maar dit is nu mijn derde jaar en het hoort inmiddels helemaal bij het December-gevoel 
0 x
Matthijs, whiskynerd.
- daytona955
- Whisk(e)y goeroe

- Whisky-ettenleur
- Top bijdrager

Whisky Advent Kalender
Is weer eens wat anders dan chocolade....
https://www.masterofmalt.com/whiskies/drinks-by-the-dram/the-whisky-advent-calendar/
https://www.masterofmalt.com/whiskies/drinks-by-the-dram/the-whisky-advent-calendar/
0 x
- Rozenbankje
- Whisk(e)y goeroe

Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”