Ik wil misschien iets duurs kopen: een Glencadam '73 van the Perfect Dram. Klinkt alsof het precies in mijn straatje past met emmers tropisch fruit. Wie heeft deze wel eens geproefd en zou je er op dit moment zo'n 230€ voor een fles over hebben?
swakken schreef:Hallo,
Net het laatse glaasje ingeschonken van mijn glenmorangie the Astar...Absoluut één van mijn lievelingswhisky's...
Nu de vraag, welke whisky's hebben een gelijkaardig smaakprofiel? Tips voor een volgende aankoop? iemand?
Ik dacht eerst dat dat ook zo'n virgin oak experiment van Glenmorangie was, maar dat is het dus niet. Deze kun je blijkbaar het beste vergelijken met een CS unfinished bourbon-Glenmorangie. Daar zijn er niet zoveel van. Je zou eens kunnen kijken of je aan een SMWS (Scotch Malt Whisky Society) botteling van Glenmorangie kunt komen. Daar heb ik er ooit een van geproefd (blind) en mijn smaaknotitie kwam erg in de buurt van de smaaknotitie op de site van Glenmorangie. Ik vond hem trouwens erg lekker!
Misschien kun je eens kijken naar Westport? Dat is de naam waaronder Glenmorangie bij de onafhankelijke bottelaars nog wel eens verschijnt. De meningen over die whisky's zijn nogal verdeeld, dus eerst een sample proberen!
Die Astar is trouwens nog wel te krijgen (zie Drankvinder, de site van een of andere Matti heet ie geloof ik). Ik denk dat dat uiteindelijk het makkelijkst is om iets gelijkends te vinden.