- Minder dan 55
- 55-59
- 60-64
- 65-69
- 70-74
- 75-79
- 80-84
- 85-89
- 90-94
- 95-100Dit is mijn allereerste proefnotitie en ik heb m'n best gedaan om de verschillende smaken te herkennen.
Ik ben niet verder gekomen als dit:
Kleur: Geelgoud
Geur: De geur begon zoet maar ik kon niet echt thuisbrengen wat het was. Even later kwam de geur van noten naar boven. Na een beetje doorsnuffelen begon ik de zoete geur als chocolade te herkennen. Na een beetje doorsnuffelen bleef Nutella in m'n hoofd zitten door de combinatie van chocolade en (hazel)noten. Toen toch maar even een pot Nutella erbij gehaald en inderdaad die geur kwam duidelijk naar boven.
Smaak/afdronk: Hij kwam wat scherp binnen maar niet te scherp. Na de eerste slok was m'n gehemelte een beetje verdoofd. Iets dat ik nog niet eerder heb gehad met whisky. Na de eerste scherpte werd hij zoetig en ik proefde noten met rozijnen. Toen de noten en rozijnen naar de achtergrond verdwenen kwam er de smaak van drop naar boven samen met een beetje kruidigheid. Na een beetje doorproeven kon ik iets van de kruidigheid identificeren als laurier. Dus misschien laurierdrop? De afdronk is gemiddeld lang en begint fris en wat bloemig. Later komt de laurier weer naar boven en op het eind is er een lichte aangename zeesmaak. En ook een kleine hint van rozijnen die ik nu tijdens het typen nog proef.
Al met al een lekkere whisky die ik best vaker zou willen drinken. Ik had een miniatuurtje gekregen die er redelijk snel doorheen is gegaan
ik scoor hem 84 alhoewel ik dat scoren nog best wel moeilijk vind.
Ik hoop dat ik het een beetje redelijk heb gedaan. Ik ben zelf in ieder geval trots op mijn eerste proefnotitie