Twentse whisky: "Karakter"

Whisky uit overige landen, dus niet onder te brengen in een land- of regio-specifiek forum.
thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Twentse whisky: "Karakter"

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 04 Nov 2014, 15:19

totalatool schreef:
Matti schreef:Tja, er is toch al geen koppeling tussen kostprijs en prijs (behalve dan misschien bij de echte standaardbottelingen), dus je kan er zelf een getal op plakken. Hier is duidelijk gekozen voor "Premium"-prijzen :)

Ik vind premium wel een erg nette bewoording.

Yes, heel keurig. Schandalig komt al meer in de buurt, hoewel een paar krachttermen ook niet zouden misstaan.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 04 Nov 2014, 17:27

Tja, hij mag zelf de prijs zetten toch? Ik zou het waarschijnlijk ook zo doen, als ik maar zo weinig product had. Verkopen doet het wel.

Wat niet wil zeggen dat het niet erg, erg jammer is dat ik deze whisky dus niet in huis zal krijgen.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 04 Nov 2014, 19:35

Matti schreef:Tja, hij mag zelf de prijs zetten toch? Ik zou het waarschijnlijk ook zo doen, als ik maar zo weinig product had. Verkopen doet het wel.

Wat niet wil zeggen dat het niet erg, erg jammer is dat ik deze whisky dus niet in huis zal krijgen.

Natuurlijk mag hij zelf bepalen, daar heb je helemaal gelijk in. Ik denk dat mijn verontwaardiging ook voortkomt uit het feit dat hij in maart nog vrolijk liep te verkondigen dat de whisky 65 euro zou gaan kosten. En ook toen al sprak hij over een mooie luxe verpakking, die nu wordt aangedragen als een deel van de verklaring voor de prijsstijging. Ik vind het gewoon niet kosher om allemaal mensen zich te laten voorinschrijven en dan de prijs dik over de kop te laten gaan.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 04 Nov 2014, 19:45

Dat is natuurlijk 100% waar :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

WhiskyWerner
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor WhiskyWerner » 05 Nov 2014, 07:49

Zo! Ik had mij ook ingeschreven, en hoe lekker ik de sample ook vond, 150 euro gaat hem echt niet worden. Daar kan ik een heleboel ander lekkers voor kopen.
0 x

daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 05 Nov 2014, 09:32

thijs100 schreef:
Matti schreef:Tja, hij mag zelf de prijs zetten toch? Ik zou het waarschijnlijk ook zo doen, als ik maar zo weinig product had. Verkopen doet het wel.

Natuurlijk mag hij zelf bepalen, daar heb je helemaal gelijk in. Ik denk dat mijn verontwaardiging ook voortkomt uit het feit dat hij in maart nog vrolijk liep te verkondigen dat de whisky 65 euro zou gaan kosten. En ook toen al sprak hij over een mooie luxe verpakking, die nu wordt aangedragen als een deel van de verklaring voor de prijsstijging. Ik vind het gewoon niet kosher om allemaal mensen zich te laten voorinschrijven en dan de prijs dik over de kop te laten gaan.

Misschien is wel daardoor dat de prijs over de kop is gegaan. Als die bijvoorbeeld 300 flessen heeft en 1000 mensen hebben zich voor ingeschreven (a 60,-euro) en hij verhoogt de prijs naar 150 euro en er vallen daardoor 750 mensen af.

Tel uit je winst :dancing :yes
0 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 05 Nov 2014, 21:19

Dat zou heel goed kunnen.
Maar het is wel gewoon uitknijpen. Hij had ook kunnen zeggen. Luister lieve mensen. Jullie hebben voor ingeschreven, maar ik kan niet leveren, wil d'r iemand delen (whisky en prijs) of een jaartje wachten?
Dan krijgt iedereen die hem het gunde ook de whisky. Nu heeft hij een slechte naam.
Ik ga het er niet voor betalen, het moet echt heel goed spul zijn wil ik zoveel geld uitgeven aan een fles 3 jaar oude whisky.
0 x

Terug naar “Whisky uit overige landen”