Wat wordt je volgende fles aankoop cq aanwinst?
Re: Wat wordt je volgende fles aankoop ?
Ik zet de laatste tijd wel eens vaker twee naast elkaar. Gewoon om te zien wat ik allemaal kan ontdekken aan verschillen. En dan het liefst twee die een beetje bij elkaar in de buurt liggen. (Voor mij dan, want zo heel veel referentie heb ik nog niet)
Maar goed idee, ik zal al ik zover ben ze eens naast elkaar zetten.
Maar mijn volgende fles wordt met grote kans een Lowland whisky. Mijn Glenkinchie 12 yo zit nog een triest bodempje in en ik wil die vervangen voor een andere Lowland whisky. Niet dat de Glenkinchie niet beviel maar ik ben op ontdekkingsreis en wil eens een andere Lowlander in huis. Dan kan ik die naast het laatste restje Glenkinchie zetten om eens twee Lowlanders met elkaar te vergelijken. Wat het gaat worden weet ik nog niet.
Maar goed idee, ik zal al ik zover ben ze eens naast elkaar zetten.
Maar mijn volgende fles wordt met grote kans een Lowland whisky. Mijn Glenkinchie 12 yo zit nog een triest bodempje in en ik wil die vervangen voor een andere Lowland whisky. Niet dat de Glenkinchie niet beviel maar ik ben op ontdekkingsreis en wil eens een andere Lowlander in huis. Dan kan ik die naast het laatste restje Glenkinchie zetten om eens twee Lowlanders met elkaar te vergelijken. Wat het gaat worden weet ik nog niet.
0 x
Bushmills schreef:Maar mijn volgende fles wordt met grote kans een Lowland whisky. (...) Wat het gaat worden weet ik nog niet.
Ik heb er geen ervaring mee, maar Bladnoch schijnt ook goed te zijn. Ralfy is er altijd erg over te spreken.
0 x
Tja, geen flauw idee eigenlijk.
Ga zometeen even langs Van Zuylen en waar ik mee terugkom weet ik niet.
Wellicht een Islay: de Laphroaig QC staat hoog op mijn lijstje en ook de Lagavullin 16yo wil ik graag proberen.
Maar soms komt ook de verzamelaar in mij naar boven en wil ik graag een Rosebank inslaan om later iets speciaals te hebben.
Of misschien toch wat van The Classic Malts (kom ik weer bij de Lagavullin uit
)
We'll just have to wait and see...
Ga zometeen even langs Van Zuylen en waar ik mee terugkom weet ik niet.
Wellicht een Islay: de Laphroaig QC staat hoog op mijn lijstje en ook de Lagavullin 16yo wil ik graag proberen.
Maar soms komt ook de verzamelaar in mij naar boven en wil ik graag een Rosebank inslaan om later iets speciaals te hebben.
Of misschien toch wat van The Classic Malts (kom ik weer bij de Lagavullin uit
)We'll just have to wait and see...
0 x
Volgende worden 2 flessen van de Bladnoch 10 YRS bottles by James MacArthurs.
As fresh as a whisky can get!
As fresh as a whisky can get!
0 x
-
Tesseljoan
- Actief lid

Op het moment zitten er alleen nog maar relatief vriendelijke whiskies in de collectie, dus weer even een 'gewone' Ardbeg gehaald.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Tesseljoan schreef:Op het moment zitten er alleen nog maar relatief vriendelijke whiskies in de collectie, dus weer even een 'gewone' Ardbeg gehaald.
Je bedoelt de Ten neem ik aan? Die gaat er altijd goed in!
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Heb bij Bladnoch noch 4 flessen staan die nog verscheept moeten worden, waarvan de laatse aanschaf een Caol Ila 30y is. De volgende zal waarschijnlijk de aangekondigde forum botteling van Balblair 20Y worden. En mogelijk nog de Coal Ila 25Y, Inchgower 1982 of de Highland Park 1997. Dan zijn de 6 flessen compleet en laat ik ze versturen.
Oh ja, de Ardbeg Supernova 2010 staat ook nog op mijn To buy list, een beest van een Islay malt.
Ray
Oh ja, de Ardbeg Supernova 2010 staat ook nog op mijn To buy list, een beest van een Islay malt.
Ray
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

0 x
-
Tesseljoan
- Actief lid

johan brugge schreef:Tesseljoan schreef:Op het moment zitten er alleen nog maar relatief vriendelijke whiskies in de collectie, dus weer even een 'gewone' Ardbeg gehaald.
Je bedoelt de Ten neem ik aan? Die gaat er altijd goed in!
Dat klopt en hij gaat er inderdaad goed in!

0 x
johan brugge schreef::o Wow, mooie aankopen zeg! Ik ben benieuwd naar tasting notes. Of koop je ze enkel om te verzamelen?
Johan, ik koop sommige flessen om te verzamelen, maar veruit de meeste gaan open. De flessen van de bladnoch forum gaan allemaal open. Maar aangezien ik ze nog niet thuis heb, en ik ze waarschijnlijk niet allemaal tegelijkertijd opentrek kan ik je nu nog niet van notes voorzien. Op het bladnoch forum zijn wel andere posters die notes vermelden.
De Supernova 2010 zou wel voor de verzameling zijn. Heb de eerst versie wel open staan. Vindt het gewoon leuk om ook de 2010 erbij te hebben. Net ander label enzo.
Ray
0 x
Ray schreef:Heb bij Bladnoch noch 4 flessen staan die nog verscheept moeten worden, waarvan de laatse aanschaf een Caol Ila 30y is. De volgende zal waarschijnlijk de aangekondigde forum botteling van Balblair 20Y worden. En mogelijk nog de Coal Ila 25Y, Inchgower 1982 of de Highland Park 1997. Dan zijn de 6 flessen compleet en laat ik ze versturen.
Ray
Ik heb de Coal Ila 25 yo al thuis staan, heb hem alleen nog niet geopend.
De highland Park komt er ook nog wel misschien wel samen met de Inchgower en zowiezo een Bladnoch 20yo.
zie ook :
http://www.hetwhiskyforum.nl/viewtopic.php?f=160&t=949

0 x
Wellicht een Lagavulin 16yo, deze is bij mij om de hoek in de aanbieding voor € 32,95
En morgen uit eten dus hopelijk hebben ze daar een interessante als aperitief.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Django schreef:Wellicht een Lagavulin 16yo, deze is bij mij om de hoek in de aanbieding voor € 32,95![]()
Dat is een HELE mooie prijs. Ikzelf zou er twee kopen. Mijn nieuwe aanwinst wordt een Laphroaig 1996 (distilled in 17/10/1996 - bottled in 04/2010) for The Bonding Dram. Wellicht dat er nog eentje (of misschien twee) andere flessen bijkomen. Wie weet.
0 x
Wellicht een Lagavulin 16yo, deze is bij mij om de hoek in de aanbieding voor € 32,95
Wow dat is goedkoop, waar is dat anders ga ik daar ook even binnenkort langs
0 x
Usquebaugh het levenswater !!
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”