Whisky Festivals ervaringen, meningen, oordelen
-
whisky-tastings
- (Whisky)Professional

Whisky Festivals ervaringen, meningen, oordelen
Het International Whisky Festival 2009, Leiden.
Mij te duur en commercieel geworden.....voor dat geld organiseren we zelf veel leukere tastings!
Dit is de voortgezette discussie uit: http://hetwhiskyforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=185#p738
Mij te duur en commercieel geworden.....voor dat geld organiseren we zelf veel leukere tastings!
Dit is de voortgezette discussie uit: http://hetwhiskyforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=185#p738
Laatst gewijzigd door Piet op 15 Nov 2010, 16:34, 4 keer totaal gewijzigd.
0 x
Re: International Whisky Festival 2009, Leiden
Het is wel zo dat je van de DWS lid moet zijn en om naar IWF Leiden te gaan niet. Dan betaal je inderdaad wel het volle pond.
Als je lid bent van de International Whisky Society dan is toegang tot "Whisky Live Leiden" namelijk gratis, althans inbegrepen in het lidmaatschap van de IWS. Feit is dat het allemaal niet goedkoop is.
Als je lid bent van de International Whisky Society dan is toegang tot "Whisky Live Leiden" namelijk gratis, althans inbegrepen in het lidmaatschap van de IWS. Feit is dat het allemaal niet goedkoop is.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Piet schreef:Het is wel zo dat je van de DWS lid moet zijn
je bedoelt om een tasting van DWS bij te wonen? Volgens mij niet: je betaalt dan simpelweg wat meer voor deelname aan de tasting. Wanneer je lid bent krijg je 'korting'.
Piet schreef:Als je lid bent van de International Whisky Society dan is toegang tot "Whisky Live Leiden" namelijk gratis, althans inbegrepen in het lidmaatschap van de IWS.
True, of Whisky Live, of Whisky by the sea (Vlissingen). Ook krijg je Whisky Etc. 'gratis' (inbegrepen). Al-met-al: als je toch al van plan bent naar een van de twee festivals te gaan en een abonnement te nemen op Whisky Etc., dan ben je dus wel goedkoper uit, want de rest van de voordelen zijn dan 'gratis'.
Piet schreef:Feit is dat het allemaal niet goedkoop is.
Ligt er dus maar aan hoe je het bekijkt, maar Whisky als hobby is niet goedkoop nee
0 x
-
ndekoning
- Actief lid

Elke hobby kost geld.
Het festival in Leiden is niet alleen bekend vanwege de gezelligheid, maar ook omdat er echt heel veel whiskies zijn.
Het festival in Leiden is niet alleen bekend vanwege de gezelligheid, maar ook omdat er echt heel veel whiskies zijn.
0 x
Nog even voor de (objectieve) verhoudingen.
Ik zie nu pas de DWS prijzen (want daar doelt "we zelf" op) en het bovenstaande lijkt me niet geheel en al objectief.
DWS vraagt voor 15 okt € 45 (voor niet leden) inclusief hapjes. Dat is voor 7 mooie oude Whisky's. Als het doorgaat.
Ter vergelijk:
IWF kost € 40 (voor niet leden) inclusief 20 Whisky's of zeg 10 mooie oude. Daarbij zit dan tevens een buffet en een Glencairn glas.
Bovendien de mogelijkheid te kiezen uit 24 materclasses, Whisky & kaas, Whisky & chocola en nog wat (sfeer)zaken en veel meer leuke dingen. Tevens de mogelijkheid tegen betaling uit honderden extra Whisky's te kiezen.
Je kunt voorkeur hebben voor het een of het ander maar je kunt niet verdedigen dat IWF te duur is t.o.z.v. DWS.
Sorry maar dit vond ik even nodig.
whisky-tastings schreef:Mij te duur en commercieel geworden.....voor dat geld organiseren we zelf veel leukere tastings!
Ik zie nu pas de DWS prijzen (want daar doelt "we zelf" op) en het bovenstaande lijkt me niet geheel en al objectief.
DWS vraagt voor 15 okt € 45 (voor niet leden) inclusief hapjes. Dat is voor 7 mooie oude Whisky's. Als het doorgaat.
Ter vergelijk:
IWF kost € 40 (voor niet leden) inclusief 20 Whisky's of zeg 10 mooie oude. Daarbij zit dan tevens een buffet en een Glencairn glas.
Bovendien de mogelijkheid te kiezen uit 24 materclasses, Whisky & kaas, Whisky & chocola en nog wat (sfeer)zaken en veel meer leuke dingen. Tevens de mogelijkheid tegen betaling uit honderden extra Whisky's te kiezen.
Je kunt voorkeur hebben voor het een of het ander maar je kunt niet verdedigen dat IWF te duur is t.o.z.v. DWS.
0 x
JayDie schreef:KSB66 schreef:Waar??whisky-tastings schreef:Mij te duur en commercieel geworden.....voor dat geld organiseren we zelf veel leukere tastings!
Dutch Whisky Society
Daar sloeg dit bericht op, Piet
Als je het zo stelt is het misschien wel 'duur', maar wanneer je bij de DWS bent kost het minder en je krijgt meer voordeel (kortingen, etc). En... denk dat het niet 'zomaar' mooie oude whiskies zijn... Ik verwacht dat deze niet geschonken worden op een Whisky Festival. Of heb ik het mis, Arno?
0 x
Dat had ik zo ook begrepen John. Ik had alleen de prijzen van DWS nog niet gezien.
Als je lid bent is het anders maar dat geldt ook voor IWS leden die kunnen gratis naar IWF Leiden.
Ik vind het eigenlijk appels en peren. De allure en massaliteit van Leiden is niet te evenaren door een kleine club.
Als je liever klein en intiem en heel gericht wilt prima. Maar, het kosten verhaal is geen goed argument.
Daarom,
Als je lid bent is het anders maar dat geldt ook voor IWS leden die kunnen gratis naar IWF Leiden.
Ik vind het eigenlijk appels en peren. De allure en massaliteit van Leiden is niet te evenaren door een kleine club.
Als je liever klein en intiem en heel gericht wilt prima. Maar, het kosten verhaal is geen goed argument.
Daarom,
Piet schreef:Je kunt voorkeur hebben voor het een of het ander maar je kunt niet verdedigen dat IWF te duur is t.o.z.v. DWS.
0 x
Piet schreef:Nog even voor de (objectieve) verhoudingen.
Ter vergelijk:
IWF kost € 40 (voor niet leden) inclusief 20 Whisky's of zeg 10 mooie oude.
Dat inclusief gedeelte heb ik nog nooit meegemaakt.
Piet schreef:Daarbij zit dan tevens een buffet en een Glencairn glas.
Ik heb nog nooit een buffet gehad in Leiden. Dat is alleen voor de VIP sessie van 75 euries. Eerder je betaalt je blauw aan een broodje zalm. 10 oude whiskies? Tja reken maar dat je dan laten we zeggen gemiddeld 4 euro betaalt(en dat is vaak nog aan de lage kant) dus minimaal al plus 40. Dan zitten we al op 80. Nog een masterclassje er bovenop? 90. Oh ja 2 broodjes zalm. 100.
Piet schreef:
Hierover ben ik het met je eens.
Let wel, bij de komende proeverij van de DWS zitten enkele zeldzaamheden die je hoogst waarschijnlijk nergens anders meer zult proeven. Het zijn stuk voor stuk zeldzame whisky's. Als je dit rijtje op Leiden zou proeven, dan was je minimaal het dubbele kwijt.
Piet ik ben wel geinteresseerd in waar jij de informatie over het IWF in Leiden vandaan hebt.
0 x
Life is too short to drink bad whisky
p_froes schreef:Let wel, bij de komende proeverij van de DWS zitten enkele zeldzaamheden die je hoogst waarschijnlijk nergens anders meer zult proeven. Het zijn stuk voor stuk zeldzame whisky's. Als je dit rijtje op Leiden zou proeven, dan was je minimaal het dubbele kwijt.
Dat bedoelde ik...
0 x
Re: Whisky Festival ervaringen en meningen
Zoals je ziet heb ik deze discussie verplaats aangezien ik het niet juist vind die als onderdeel van een aankondiging te voeren.
Voor mijzelf is het al een paar jaar geleden dat ik er was, en het was zondermeer groots te noemen.
De informatie voor dit jaar heb ik uit Whisky etc. nummer 3, 2009, blz.31 e.v. en van de festival website..... maar inderdaad, niet goed gekeken, de drams en buffet is inderdaad de VIP sessie !
p_froes schreef:Piet ik ben wel geinteresseerd in waar jij de informatie over het IWF in Leiden vandaan hebt.
Voor mijzelf is het al een paar jaar geleden dat ik er was, en het was zondermeer groots te noemen.
De informatie voor dit jaar heb ik uit Whisky etc. nummer 3, 2009, blz.31 e.v. en van de festival website..... maar inderdaad, niet goed gekeken, de drams en buffet is inderdaad de VIP sessie !
0 x
Re: Whisky Festival ervaringen en meningen
Ah ok. Ik dacht even dat ik wat had gemist
.
Het is inderdaad een groots evenement. Erg gezellig ook. Hoewel het de afgelopen jaren wel erg druk is, waardoor je je vaak door een menigte heen moet vechten om aan een dram te komen. Ook de standhouders hebben geen tijd meer om over hun producten te praten.
De zaterdag-sessie is al uitverkocht zie ik net op de site. Dus dit jaar zal het ook weer lekker druk zijn.
Het is inderdaad een groots evenement. Erg gezellig ook. Hoewel het de afgelopen jaren wel erg druk is, waardoor je je vaak door een menigte heen moet vechten om aan een dram te komen. Ook de standhouders hebben geen tijd meer om over hun producten te praten.
De zaterdag-sessie is al uitverkocht zie ik net op de site. Dus dit jaar zal het ook weer lekker druk zijn.
0 x
Life is too short to drink bad whisky
Pot still Festival Pot still Festival Pot still Festival
Pot still Festival Pot still Festival Pot still Festival,
gewoon super.
geen gezeur met betalen op het festival zelf.
1x entree en de rest proeven , proeven , proeven .
Dit word een voor mij een festival waar ik in elk geval voor volgend alvast vrij gaat plannen.
gewoon super.
geen gezeur met betalen op het festival zelf.
1x entree en de rest proeven , proeven , proeven .
Dit word een voor mij een festival waar ik in elk geval voor volgend alvast vrij gaat plannen.
0 x
Re: Whisky Festivals ervaringen en meningen
Vraagje,wat is de DWS,ik heb er nog nooit van gehoord 

0 x
Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”