henri schreef:Opeth83 schreef:Nu lees ik vaak dat whisky's worden gerangschikt naar smaaktypes. En dan globaal fris & bloemig, fruitig & kruidig, vol & rond en rokerig & krachtig.
zeker op de site van gall & gall gekeken?
1 tip: gelijk vergeten...
ik vind die catagorien echt kant nog wal raken.
vraag anders tips hier.
waar houdt je van? kruidig, floraal, rokerig, citrus, rood fruit, wit fruit, honing, caramel, vanille, vettig, drogend etc etc..
beschrijf eens waar je naar zoekt.. gegarandeerd dat er hier mensen zijn die je een goede tip kunnen geven!
haha nee die Gall site neem ik niet meer serieus, die hadden Bunnahabhain 12 bij de rokerige whisky's gezet en ik kon erg weinig rook ontdekken. Ik heb een boek van Dave Broom en die heeft whisky's onderverdeeld in 4 niveau's.
Ik zoek eigenlijk naar een whisky die ik lekker na het eten kan drinken met een kopje espresso en eventueel een blokje chocolade of die ik later op de avond kan drinken met een stukje blauwader kaas of oude old amsterdam kaas. Ik combineer graag een klein hapje bij de whisky.
. Qua smaken vind ik lastig om dit te benoemen, ik vind te fris en fruitig niet zo boeiend. Ik hou wel van Port, Sherry en donkere bieren. Dus ik neig een beetje naar een whisky die op sherry vaten heeft gerijpt. Maar een beetje rokerig vind ik ook wel lekker zoals in de Johnnie Walker Black label.