Dat gezegd hebbende hoop ik dan ook dat er ruimte is voor een kritische noot over (of tenminste een neutrale blik op) de World Whisky Index en zijn eigenaar, ondanks de investering van die kant. Het gebruik van whisky puur als handelsobject/onderpand/'goudreserve' strijkt vele drinkers (en ja, ook verzamelaars) nogal tegen de haren in namelijk
Nederland Whiskyland documentaire
Re: Nederland Whiskyland documentaire
Hoera! Mooi dat het doorgaat en mooi dat de onafhankelijke insteek wordt doorgezet.
Dat gezegd hebbende hoop ik dan ook dat er ruimte is voor een kritische noot over (of tenminste een neutrale blik op) de World Whisky Index en zijn eigenaar, ondanks de investering van die kant. Het gebruik van whisky puur als handelsobject/onderpand/'goudreserve' strijkt vele drinkers (en ja, ook verzamelaars) nogal tegen de haren in namelijk
0 x
Matthijs, whiskynerd.
- laddie teun
- Top bijdrager

Matti schreef:Dat gezegd hebbende hoop ik dan ook dat er ruimte is voor een kritische noot over (of tenminste een neutrale blik op) de World Whisky Index en zijn eigenaar, ondanks de investering van die kant. Het gebruik van whisky puur als handelsobject/onderpand/'goudreserve' strijkt vele drinkers (en ja, ook verzamelaars) nogal tegen de haren in namelijk
Maar is ook wel degelijk een onderdeel van whiskyland. En hoeveel mensen hier op het forum hebben niet dichte flessen staan met de intentie (of hoop) ze voor meer te kunnen verkopen ooit? Whiskyland is veel meer dan alleen een (uiteindelijk vrij klein) groepje vrij fanatieke liefhebbers.
Blijkbaar weet de World Whisky Index weer een bepaalde doelgroep te bereiken. Niks mis mee wat mij betreft. en alle lof voor dhr. kappen dat hij het zo heeft weten neer te zetten. Het is absoluut niet voor mij. Maar ik heb er wel respect voor.
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel
Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com
Nee, begrijp me niet verkeerd, ik heb er niets tegen (ook niets mee overigens). En ik weet natuurlijk ook niet wat de toonzetting van de documentaire wordt (vandaar kritisch of neutraal). De aanleiding voor mijn post was dat ik op Facebook wat foto's zag langskomen van opnames waarin dhr. Kappen mooie en oude flessen aanschaft die voor zover ik weet vervolgens in een loods in Lisse verdwijnen met de intentie die daar tot in lengte van dagen te laten staan. Waar ik op hoop is dat tenminste benoemd wordt dat dat een businessmodel is waar door liefhebbers vaak met een mengeling van afgunst en irritatie naar gekeken wordt.
Dat werkt natuurlijk beide kanten op: er zijn vast ook irritaties vanuit zij die whisky zien als handelsproduct vs de liefhebbers en die zouden dan ook aan de orde moeten komen.
(p.s. puur zakelijk gezien runt hij natuurlijk een geniaal bedrijf waarvan ik zou willen dat ik het bedacht had: je laat je klanten alle risico's lopen en verdient zelf gestaag aan het liggeld van de flessen en de veilingkosten).
Dat werkt natuurlijk beide kanten op: er zijn vast ook irritaties vanuit zij die whisky zien als handelsproduct vs de liefhebbers en die zouden dan ook aan de orde moeten komen.
(p.s. puur zakelijk gezien runt hij natuurlijk een geniaal bedrijf waarvan ik zou willen dat ik het bedacht had: je laat je klanten alle risico's lopen en verdient zelf gestaag aan het liggeld van de flessen en de veilingkosten).
0 x
Matthijs, whiskynerd.
- laddie teun
- Top bijdrager

neem van mij aan (en daarin Gwen ook overal heel erg duidelijk over): het wordt een volstrekt neutrale documentaire!
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel
laddie teun schreef:neem van mij aan (en daarin Gwen ook overal heel erg duidelijk over): het wordt een volstrekt neutrale documentaire!
Ik heb daar het volste vertrouwen in,heb hem gelijk besteld!!

0 x
Gisteren mochten Henri Goossen en ik toelichting komen geven over de documentaire Nederland Whiskyland. En uiteraard kwam daarin ook het WhiskyForum sterk naar voren!Via de link hieronder kan je deze bekijken! En Piet, kom je nog naar de premiere?
0 x
Nederland Whiskyland is de documentaire die ik heel graag wil maken. Een objectief onafhankelijk beeld geven van de centrale positie die whiskyminnend Nederland inneemt in de rest van de wereld. Zie. www.nederlandwhiskyland.nl
Ziet er goed uit ! Reuze benieuwd naar deze documentaire. Ik weet alleen nog niet of ik hem wil kopen. Wordt hij ook uitgezonden op de televisie?
P.s. Je wordt nog eens beroemd Thijs!
P.s. Je wordt nog eens beroemd Thijs!
0 x
- edwinedje
- Forum goeroe

Gwen schreef: En Piet, kom je nog naar de premiere?
Beter Piet even persoonlijk benaderen.
Hij is druk bezig uit een hele diepe lappenmand te kruipen.
Wanner worden de DVD's afgestuurd naar de 'Sponsoren'?

0 x
/ Mijn Website met mijn Distillery VisitsIk wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
De DVD's worden naar verwachting in december verstuurd! Tweede week!
0 x
Nederland Whiskyland is de documentaire die ik heel graag wil maken. Een objectief onafhankelijk beeld geven van de centrale positie die whiskyminnend Nederland inneemt in de rest van de wereld. Zie. www.nederlandwhiskyland.nl
Gister gezien in Leeuwarden, leuke documentaire. Inhoudelijk wel een beetje oppervlakkig, maar zoals Gwen in haar inleiding ook zei: het is een beetje een kennismaking met Nederland als whiskyland voor de iets minder ingewijden.
Heb de DVD tijden geleden al besteld, leuk om straks nog een keer terug te kijken.
Heb de DVD tijden geleden al besteld, leuk om straks nog een keer terug te kijken.
0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Een DVD speler heb ik niet meer, en een Bluray speler heb ik nooit gekocht want ik heb gewoon Netflix
Is er een andere manier om de docu thuis te kijken? Betalen uiteraard geen enkel probleem.
0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

DennisLB schreef:Op je laptop?
De DVD bedoel je? Vind ik dan weer zonde. Als de docu HD gedraaid is wil ik 'm ook in HD zien
0 x
Willem vd K schreef:DennisLB schreef:Op je laptop?
De DVD bedoel je? Vind ik dan weer zonde. Als de docu HD gedraaid is wil ik 'm ook in HD zien
Met een HDMI-kabeltje naar de tv
0 x
Willem vd K schreef:DennisLB schreef:Op je laptop?
Ik heb zelf goede ervaringen met het afspelen van een dvd en het aansluiten van een hdmi-kabel naar de tv. Geeft afhankelijk van de kwaliteit van de film/docu/... hele goeie resultaten!
0 x
Terug naar “Boek- en filmbesprekingen en (whisky)taalkundige zaken”