Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 24 Sep 2014, 15:09

totalatool schreef:(...)Daarbij een klein sampletje Glen Spey 1988 Archives cadeau, ik denk omdat men mijn betaling over het hoofd gezien had en ik wat extra dagen op de flessen moest wachten. Ach, zo kan ik wel vaker wat geduld opbrengen. :goedgedaan

Ik denk dat ze dat altijd doen?! Of vergis ik me?

Ik kreeg vorig jaar, bij m'n bestelling van één fles Bunna '89 Kintra, een sample Bunna '73 Archives... Dát is pas de moeite :bigsmile
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Caledonians
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Caledonians » 25 Sep 2014, 20:37

Bunnahabhain 19yo 1990/2009 (51.8%, Dewar Rattray, Refill Sherry Hogshead, C#970, 263 Bts.)
Longmorn 36yo 1975/2011 (50.6%, Perfect Dram, Bourbon, 163 Bts.)
0 x
AfbeeldingAfbeelding

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 25 Sep 2014, 21:09

Littlemill 1992-2014 Whisky-Fässle
0 x

daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 25 Sep 2014, 21:41

vandaag binnen gekregen Balvenie 15 y single barrel
0 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 25 Sep 2014, 22:16

Pellie schreef:Littlemill 1992-2014 Whisky-Fässle

Heb er ook 2 besteld! ;)
0 x
Afbeelding

Raymondk
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Raymondk » 26 Sep 2014, 10:18

Net de samples binnen gekregen van Yapi. (waarvoor nog hartelijk dank Bart)

Ardbeg Corryvreckan
Benromach 10
Springbank Rundlets & Kilderkins
Powers John's Leane Release 12yo
Ben Nevis MOS 16yo cask 12054
Clynelish W&M 16yo cask 6494
Glen Garioch 17yo 1995 - 2012 #10
Littlemill Liquid Library 20yo 1992 - 2012
Bunnahabhain Kintra 23yo
Teaninich 29yo A.D.Rattray
Glen Ord 30yo OB

Ben zeer benieuwd!

:Slainte
0 x

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 26 Sep 2014, 10:22

Yapi schreef:
Pellie schreef:Littlemill 1992-2014 Whisky-Fässle

Heb er ook 2 besteld! ;)

Grmbl, same here. Verwacht heel snel een nieuw aanbiedingstopic van mij... :Help
0 x
Afbeelding

turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 26 Sep 2014, 10:57

Sodeju, even met je ogen knipperen en er is alweer een nieuwe Littlemill uitgebracht en uitverkocht. :?
Gelukkig heb ik al gebunkerd voordat het Littlemillgekkenhuis uit z'n voegen barstte. :D
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 26 Sep 2014, 12:18

Het lijkt erop dat er een nieuwe hype op het forum is: zoveel mogelijk Littlemill stockeren. Volgens mij gaan jullie nog wel een paar jaar bezig zijn eer de voorraad is uitgeput.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 26 Sep 2014, 12:47

johan brugge schreef:Het lijkt erop dat er een nieuwe hype op het forum is: zoveel mogelijk Littlemill stockeren. Volgens mij gaan jullie nog wel een paar jaar bezig zijn eer de voorraad is uitgeput.

:duimop
Ik kon me niet inhouden bij deze 1992 van Whisky-Fässle, gezien de scores van eerdere W-F Littlemills waar ik stuk voor stuk te laat voor was. Zo kon ik me recentelijk ook niet inhouden bij twee andere, de 1990 van Whisky-Doris en de 1990 van Maltbarn. En dat terwijl ik nog maar weinig ervaring heb met Littlemill, hoewel de ervaring die ik heb wel positief is en naar meer smaakte. :)
Ik wist me bij andere Littlemills wel in te houden, bijvoorbeeld bij die krabserie van Archives. Je hebt sowieso waarschijnlijk gelijk, er liggen nog wel wat vaatjes her en der vermoed ik, maar de prijzen zullen er denk ik niet beter op worden.
0 x
Afbeelding

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 26 Sep 2014, 13:51

totalatool schreef:
johan brugge schreef:Het lijkt erop dat er een nieuwe hype op het forum is: zoveel mogelijk Littlemill stockeren. Volgens mij gaan jullie nog wel een paar jaar bezig zijn eer de voorraad is uitgeput.

:duimop
Ik kon me niet inhouden bij deze 1992 van Whisky-Fässle, gezien de scores van eerdere W-F Littlemills waar ik stuk voor stuk te laat voor was. Zo kon ik me recentelijk ook niet inhouden bij twee andere, de 1990 van Whisky-Doris en de 1990 van Maltbarn. En dat terwijl ik nog maar weinig ervaring heb met Littlemill, hoewel de ervaring die ik heb wel positief is en naar meer smaakte. :)
Ik wist me bij andere Littlemills wel in te houden, bijvoorbeeld bij die krabserie van Archives. Je hebt sowieso waarschijnlijk gelijk, er liggen nog wel wat vaatjes her en der vermoed ik, maar de prijzen zullen er denk ik niet beter op worden.

Die Littlemill's blijven maar komen idd.

Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat Littlemill-bottelingen ooit een mytische status zoals Port Ellen / Brora / ... zullen krijgen gelet op de talloze vaten die nu gebotteld worden (behalve dan écht speciale flesjes zoals '89 Thosop, '88 TheWhiskyMan, OB's, ...). Er zal misschien wel een lichte prijsstijging zijn binnen een tiental jaar, maar volgens mij nooit met gekke prijzen als bij Port Ellen en consoorten, daarvoor zijn er té veel op de markt aan het komen en iedereen weet ondertussen hoe 'een littlemill' smaakt.

Investeren in Littlemill lijkt me echt geen goeie keuze, tenzij het om binnen x-aantal jaar te drinken is... want lekker zijn ze (soms) wel.
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

whiskyprins
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor whiskyprins » 26 Sep 2014, 15:00

vanmiddag gekocht: Ardmore 2008 van the Ultimate. (5y)
Eerst kunnen proeven. Erg lekker voor zoń jonge whisky. Mooi geturfd en rokerig.
Morgen bij het kampvuur gaat ie open!
0 x

dickportugal
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor dickportugal » 26 Sep 2014, 15:13

Vandaag bezorgt :

Lagavulin 16 Y
Glenlivet 12Y
Laphroaigh 10 Y

Dat wordt genieten op de proeverij binnenkort.
0 x
Groeten Dick

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 26 Sep 2014, 15:19

BWhisky schreef:
totalatool schreef:... maar de prijzen zullen er denk ik niet beter op worden.

Er zal misschien wel een lichte prijsstijging zijn binnen een tiental jaar, maar volgens mij nooit met gekke prijzen als bij Port Ellen en consoorten, daarvoor zijn er té veel op de markt aan het komen en iedereen weet ondertussen hoe 'een littlemill' smaakt.

Investeren in Littlemill lijkt me echt geen goeie keuze, tenzij het om binnen x-aantal jaar te drinken is... want lekker zijn ze (soms) wel.

Dat is ook hoe ik het zie: ik koop ze omdat ik de paar die ik geproefd heb allemaal lekker vond, niet omdat ik er over een tijdje geld aan wil verdienen. Wel verwacht ik dat ook de Littlemills gewoon meestijgen met de algehele prijsstijging van whisky die nog steeds gaande is.
Toch, je weet nooit, van Port Ellen kwam er een periode lang ook heel veel op de markt, en nu de stroom sterk aan het opdrogen is stijgen de prijzen.
0 x
Afbeelding

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 26 Sep 2014, 15:45

BWhisky schreef:Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat Littlemill-bottelingen ooit een mytische status zoals Port Ellen / Brora / ... zullen krijgen gelet op de talloze vaten die nu gebotteld worden (behalve dan écht speciale flesjes zoals '89 Thosop, '88 TheWhiskyMan, OB's, ...). Er zal misschien wel een lichte prijsstijging zijn binnen een tiental jaar, maar volgens mij nooit met gekke prijzen als bij Port Ellen en consoorten, daarvoor zijn er té veel op de markt aan het komen en iedereen weet ondertussen hoe 'een littlemill' smaakt.

De status van een Brora of PE niet nee, maar als je het laatste jaar, anderhalf jaar de prijzen van Littlemill heb gevolgd, dan zie je dat ze echt snel de lucht ingaan. Nog niet zo lang geleden waren ze makkelijk voor 100 euro te krijgen. De nieuwe Daily Dram uit 1988 moet nu 180 euro kosten.

150 is mijn max voor een Littlemill, en ik verwacht dat het niet lang meer duurt voordat iedere nieuwe release daar (ruim) bovenzit. Daarom is het verstandig om nu links en rechts nog wat te kopen (als je het lekker vindt dan), zodat je er nog jaren van kan genieten, ook als de prijzen wel ruimschoots hoger komen te liggen.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”