Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Glencadam 10yo 2x voor zijn geld een meer dan prima whisky!
0 x
Mermur schreef:Gisteravond het laatste glas uit mijn eerste fles single malt whisky: een Old Pulteney 12 y.o.
Toen ik deze whisky net had, vond ik hem geweldig. Nu ik in de tussentijd een 40-tal andere single malts geproefd heb, acht ik de kans klein dat ik nog eens een fles ervan koop.
Heel herkenbaar. Mijn eerste fles begint ook op te raken. Ik vind het een prima whisky, maar te weinig bijzonder.
0 x
Momenteel vooral van de Caol Ila 18y aan het nippen.
Lekker zachte smaak. Ik heb er gelukkig nog eentje op reserve.
Lekker zachte smaak. Ik heb er gelukkig nog eentje op reserve.
0 x
- Caledonians
- Whisk(e)y goeroe

Convalmore 30yo 1976/2007 (44.1%, Douglas Laing OMC, Refill Hogshead, C#3520, 192 Bts.)
0 x
-
edwin1973
- Whisk(e)y goeroe

Caol ila 31 jaar DWR
superdram waarvoor nog dank Teun

superdram waarvoor nog dank Teun

0 x
Na 2 whisky-loze weken een avondje sherrycask whisky:
* Aberlour 12 (non-chill filter)
* Glendronach 18 y.o. Parliament
* Aberlour A'bunadh batch #47
Wat me opviel was dat deze alle 3 met wat water wat meer openen. De A'bunadh verreweg de zoetste / meest complexe van de 3. De Parliament drinkt mijns inziens wel lekkerder weg.
* Aberlour 12 (non-chill filter)
* Glendronach 18 y.o. Parliament
* Aberlour A'bunadh batch #47
Wat me opviel was dat deze alle 3 met wat water wat meer openen. De A'bunadh verreweg de zoetste / meest complexe van de 3. De Parliament drinkt mijns inziens wel lekkerder weg.
0 x
- Caledonians
- Whisk(e)y goeroe

Aberlour 15yo 1994/2009 'Warehouse No.1' (56.4%, OB, First Fill Sherry Butt, C#2247)
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Tomh schreef:Na 2 whisky-loze weken...
Dat lukt mij zelfs tegenwoordig met een baby in huis niet... hoe presteer je dat?
0 x
Doordeweeks discipline (lees : ik was aan het uitdijen) en verder in de weekenden feestjes met wijn/bier gehad. 
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

totalatool schreef:Dat lukt mij zelfs tegenwoordig met een baby in huis niet... hoe presteer je dat?
Ik drink tegenwoordig maar 1 à 2 drams (soms zelfs maar een half sample flesje van 3cl) en maximum 1 à 2 speciale bieren per week meer. Ik heb hetzelfde probleem als Tom. Haast iedere avond eet ik nu een salade met sla, tomaat, radijzen, komkommer, tonijn en zelfgemaakte kruidenvinaigrette. Ik drink daarna geen whisky meer omdat 1) ik geen kaarterswhisky heb en 2) omdat de smaak van mijn vinaigrette het deftig proeven van de whisky quasi onmogelijk maakt. Dus ik spaar mijn goede whisky's en mijn lichaam heeft er ook baat bij.
On topic:
Gisteren voor het eerste sedert heel erg lang nog eens een fles geopend. De Caol Ila 28yo 1983 Berry's Own Selection 54.9%. De eerste minuten deed hij me in de neus en in de mond erg denken aan de befaamde Caol Ila 1981 Thosop. Ik kreeg effe een mini paniekaanval. Maar na toevoeging van water en wat tijd werd hij toch wel anders. Dat 'farmy' van de CI Thosop (en Brora overigens) was nog wel duidelijk te ruiken en te proeven, maar de turf kwam meer naar voren. Erg lekker, uiteindelijk.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
zal straks eens de Longrow Peated, de Kilkerran WIP4 en de Springbank 21yo toer op gaan...
0 x
Littlemill 1990-2012 21yo Whiskybroker 55.1%.
0 x
momenteel 'n Glen Keith '92 van van Wees, 21y.
Nadat ik 'n sample van Henri had gekregen
, weliswaar 'n 20y, kon deze 21y niet slecht zijn...
Er zit lekker veel tropisch met een lange afdronk voor 'n niet peated whisky.
Dit is de eerste dram uit de fles dus ik verwacht dat de whisky nog beter wordt namate de fles wat leger raakt...
Nadat ik 'n sample van Henri had gekregen
, weliswaar 'n 20y, kon deze 21y niet slecht zijn... Er zit lekker veel tropisch met een lange afdronk voor 'n niet peated whisky.
Dit is de eerste dram uit de fles dus ik verwacht dat de whisky nog beter wordt namate de fles wat leger raakt...
0 x
Glenmorgie Private Editions tasting van de lokale slijterij, bovenin een oude watertoren:
Sonnalta PX
Finealta
Artein
Ealanta
Companta
En de nieuwe Taghta
Dit alles begeleid door een 'instructie-tasting-video' met Hans Offringa (zag ik jou daar nou eersterang zitten, Werner?). Leuke avond!
Sonnalta PX
Finealta
Artein
Ealanta
Companta
En de nieuwe Taghta
Dit alles begeleid door een 'instructie-tasting-video' met Hans Offringa (zag ik jou daar nou eersterang zitten, Werner?). Leuke avond!
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”