Ik ben deze namiddag snel even naar de open deur van Malt Whiskycorner geweest. Snel is het juiste woord, want ik moet deze avond nog werken.
Als verwelkoming kreeg iedereen een flinke scheut van de nieuwe
Springbank CV. Ik ga geen tasting note schrijven omdat ik niet echt nauwlettend op de verschillende geuren en smaken heb gelet. Ik moest bij deze vooral denken aan de Longrow. Ik heb maar één Longrow gedronken en dat is de 10yo van 1993 en ik heb ooit eens gesnuffeld aan een fles
Longrow CV. De neus van beide whisky's lijkt heel sterk op elkaar (hoeft dat te verbazen?). De smaak was redelijk goed en zacht, maar niet uitzonderlijk. Wat vooral opviel was de afdronk. Die was heel lang met redelijk wat turf en vooral veel peper op de tong.
MAAR, er stond nog een
Nikka from the barrel geopend op de tafel. Ik heb dus een proevertje gevraagd en dit geloof je nooit. Wat een FANTASTISCHE whisky!! Geen turf, geen rook, geen sherry. Veel, heel veel bloemen, sinaasappelen, honing en nog meer lekkere zoete dingen. De smaak was net hetzelfde als de neus. Zonder water aan 50.1% is deze blend nog steeds heel drinkbaar. Je zou zweren dat dit een single malt is ipv een 'gewone' blended whisky als je niet beter zou weten. Hoeft het nog gezegd dat ik onmiddelijk een fles gekocht heb, samen met een Bruichladdich Infinity 2nd edition en een ANB. Tasting notes van die Nikka volgen ongetwijfeld nog.
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort