Johnnie Walker serie (Red - Black - Green - Gold - Blue,..)
Re: Johnnie Walker serie (Red - Black - Green - Gold - Blue,
Goedendag,
Iemand misschien interesse in een fles ''oude versie'' van de Johnnie Walker Gold Label 18 years old 0.7 L
Graag reactie
Mvg.
Iemand misschien interesse in een fles ''oude versie'' van de Johnnie Walker Gold Label 18 years old 0.7 L
Graag reactie
Mvg.
0 x
-
andries1976
- Nieuwkomer

johnny walker green label
Hallo mensen
ik hoorde dat de green label uit de handel gaat
mijn vraag is dan ook is dat zo
ik hoorde dat de green label uit de handel gaat
mijn vraag is dan ook is dat zo
0 x
Hoi Andries, ik heb je post even hierheen verplaatst, want hier is hij wat beter op zijn plek. Als je terugleest in dit onderwerp (en in een aantal andere onderwerpen in dit subforum) kom je behoorlijk wat info over de green label tegen.
Kort maar goed: ja, hij wordt al een jaar niet meer gemaakt.
Kort maar goed: ja, hij wordt al een jaar niet meer gemaakt.
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Johnnie walker green label - uit productie
Dear malty friends,,
Zit al even in de whiskey en spook hier wel vaak eens rond op het forum maar aangezien ik geen info vind over wat ik zoek heb ik toch maar eens een acc aangemaakt.
Dat de green label van Jw uit productie is, is gekend door vele mensen uit de whisky wereld. Nu is het natuurlijk verbazend dat in sommige delen van de wereld deze whisky helemaal niet meer te vinden is, terwijl hij hier nog gewoon te koop is aan een schappelijke prijs van 57.50 EURO per fles. Daarom heb ik mezelf en de winkel die dit aanbied de vraag gesteld of zij nog leveringen binnenkrijgen van deze drank of zij gewoon verkopen tot de stock het toelaat.
Het is dus zo dat er wel degelijk geen leveringen meer gebeuren en het nog enkel de stock is die beschikbaar is.
Aangezien deze whiskey al 2 uit productie is, zou ik graag eens weten hoe de prijs in die tijd (tot nu) geëvolueerd is?
Lijkt me namelijk een leuke langetermijn investering
Greetings
Zit al even in de whiskey en spook hier wel vaak eens rond op het forum maar aangezien ik geen info vind over wat ik zoek heb ik toch maar eens een acc aangemaakt.
Dat de green label van Jw uit productie is, is gekend door vele mensen uit de whisky wereld. Nu is het natuurlijk verbazend dat in sommige delen van de wereld deze whisky helemaal niet meer te vinden is, terwijl hij hier nog gewoon te koop is aan een schappelijke prijs van 57.50 EURO per fles. Daarom heb ik mezelf en de winkel die dit aanbied de vraag gesteld of zij nog leveringen binnenkrijgen van deze drank of zij gewoon verkopen tot de stock het toelaat.
Het is dus zo dat er wel degelijk geen leveringen meer gebeuren en het nog enkel de stock is die beschikbaar is.
Aangezien deze whiskey al 2 uit productie is, zou ik graag eens weten hoe de prijs in die tijd (tot nu) geëvolueerd is?
Greetings
0 x
Johnnie Walker Malt of Green
Hoi, Heb al even her en der op internet lopen zoeken, maar het is/wordt mij niet duidelijk wat het verschil is tussen JW Malt (zonder toevoeging "green" op het etiket) en het JW Green Label. Heb ergens gelezen dat de Malt label een voorloper van de Green label zou zijn.
Duidelijkheid hierover zou fijn zijn, alvast bedankt.
0 x
Rubberen schreef:Dat de green label van Jw uit productie is, is gekend door vele mensen uit de whisky wereld.
Greetings
Prijsevolutie green label volgens http://www.wine-searcher.com/
- Bijlagen
-
- green label.JPG (22.04 KiB) 2274 keer bekeken
0 x
Via een kennis heb ik me dan toch maar laten verleiden om de black label en de double black aan te schaffen.
Moest ik zeker eens proberen...
- De black label heeft buiten de rokerigheid volgens mij weinig toegevoegde waarde in vergelijking met de red label.
(natuurlijk is dat mijn eigen mening.)
- De double black was ook een tegenvaller van formaat.
- Ik heb een goede maand geleden de green label gedronken bij een nonkel van mijn vrouw ...
Totaal iets anders dan de voorgaande 2.
Moest ik zeker eens proberen...
- De black label heeft buiten de rokerigheid volgens mij weinig toegevoegde waarde in vergelijking met de red label.
(natuurlijk is dat mijn eigen mening.)
- De double black was ook een tegenvaller van formaat.
- Ik heb een goede maand geleden de green label gedronken bij een nonkel van mijn vrouw ...
Totaal iets anders dan de voorgaande 2.
0 x
-
whiskynicky
- Actief lid

johnnie walker
Ik ben in het bezit van een johnnie walker red label 70cl . Op het etiket achteraan de fles staat er op:: gebotteld 03.09.90
is dezelfde fles iets Waard? Nergens vind ik er iets over terug.
0 x
Re: Johnnie Walker Malt of Green
Bimbam schreef:Hoi, Heb al even her en der op internet lopen zoeken, maar het is/wordt mij niet duidelijk wat het verschil is tussen JW Malt (zonder toevoeging "green" op het etiket) en het JW Green Label. Heb ergens gelezen dat de Malt label een voorloper van de Green label zou zijn.
Dit klopt.
0 x
Re: johnnie walker
whiskynicky schreef:Ik ben in het bezit van een johnnie walker red label 70cl . Op het etiket achteraan de fles staat er op:: gebotteld 03.09.90
Jij bent niet de eerste die vraagt of zijn fles red label iets waard is;
Voor oudere bottelingen jaren 50' a 60' zie je wel eens prijzen passeren tot 100€ ...
Helaas voor jou zal een fles uit de jaren negentig niet zo heel veel meer waard zijn dan de huidige red label ...
Welke verkocht wordt voor iets tussen de 13€ - 20€ per 70cl afhankelijk waar je hem koopt...
0 x
-
whiskynicky
- Actief lid

Re: Johnnie Walker serie (Red - Black - Green - Gold - Blue,..)
TJa, nu weet ik nog niet veel meer.
0 x
whiskynicky schreef:TJa, nu weet ik nog niet veel meer.
Tom geeft je anders een duidelijk antwoord: hij is evenveel waard als een huidige fles red label, hooguit een paar euro meer. Dat het niet het antwoord is waar je op hoopte... daar kan hij ook niks aan doen
0 x
Matthijs, whiskynerd.
-
whiskynicky
- Actief lid

Ik had inderdaad iets anders gehoopt. Je hebt gelijk maarten.
zou dit identiek hetzelfde smaken als een nieuwe, of zou de samenstelling veranderd zijn?
zou dit identiek hetzelfde smaken als een nieuwe, of zou de samenstelling veranderd zijn?
0 x
Zal wel 't zelfde zijn, dus niet te nassen... 

0 x
Waarschijnlijk smaakt deze niet identiek aan de huidige red label, maar komt deze wel heel dicht in de buurt van die smaak.
Alleen het punt is, ook al is deze fles inmiddels 25 jaar oud, men vindt het niks meer waard, omdat het niet de meest lekkere whisky is.
Was het nou een whisky die erg lekker is, dan heb je een heel ander verhaal.
Alleen het punt is, ook al is deze fles inmiddels 25 jaar oud, men vindt het niks meer waard, omdat het niet de meest lekkere whisky is.
Was het nou een whisky die erg lekker is, dan heb je een heel ander verhaal.
0 x
Terug naar “Overige Schotse Whisky”