The Old Pipe, Sint Oedenrode - theoldpipe.com
The Old Pipe, Sint Oedenrode - theoldpipe.com
Pst, we waren gisteren bij The Old Pipe in Sint Oedenrode. Nu kun je daar al terecht voor allerlei bijzondere exemplaren die me niks zeggen, maar ze hebben recentelijk een collectie overgenomen. In de gauwigheid zag ik oude Highland Park en Glenfiddich verpakkingen. De dame was in erg geval erg content met de aankoop.
The Old Pipe heeft lang bewust niet hun complete whiskycollectie online gezet omdat ze bang zijn dat alle bijzondere whisky's dan worden opgekocht door Aziaten. Toch zijn ze nu meer online aan het zetten om toch de aandacht van de serieuze whiskyverzamelaar te trekken, want ze zijn "tenslotte geen museum". Als je geïnteresseerd bent in bijzondere whisky's kan het dus interessant zijn om de website (theoldpipe.com) in de gaten te houden. Sowieso is de zaak een bezoekje meer dan waard ook al moet je er een eindje voor rijden.
The Old Pipe heeft lang bewust niet hun complete whiskycollectie online gezet omdat ze bang zijn dat alle bijzondere whisky's dan worden opgekocht door Aziaten. Toch zijn ze nu meer online aan het zetten om toch de aandacht van de serieuze whiskyverzamelaar te trekken, want ze zijn "tenslotte geen museum". Als je geïnteresseerd bent in bijzondere whisky's kan het dus interessant zijn om de website (theoldpipe.com) in de gaten te houden. Sowieso is de zaak een bezoekje meer dan waard ook al moet je er een eindje voor rijden.
0 x
Re: The Old Pipe, Sint Oedenrode - theoldpipe.com
Nu Piet dan toch een apart Old Pipe draadje heeft aangemaakt, ook nog even de rest van het verhaal.
Afgelopen zaterdag zijn we naar Sint Oedenrode gereden, gewoon om te kijken wat een slijterij in zo'n dorp -die toch wel vaak proeverijen organiseert- zoals zou hebben. Vlak voordat we bij het adres waren (buiten het centrum) liepen we al tegen een slijterij. Er stond whisky in het raam, dus we zijn eens binnen gaan kijken. Na een wijnafdeling liepen we een alleraardigste bierafdeling op en om de hoek bleek nog wat whisky te staan. Het viel me wel op dat er redelijk wat mini's, glazen en wat cadeauverpakkingen stonden. Toen iemand aan mijn vriendin vroeg of we gewoon keken of dat we iets speciaals zochten, informeerde ze naar de Fettercairn Fior. Daarop werden we via een gang en een opslagruimte naar een andere ruimte geloodst. Aha, dàt was de Old Pipe! Een weliswaar niet heel grote winkel, maar mutvol met whisky's. Hele planken van dezelfde merken, een hele hoek met independent bottlers, speciale uitgaven en natuurlijk: met prijzen navenant. Prachtig om rond te kijken, maar het grootste deel van de collectie was wel erg ruim boven mijn maximum prijs. Mijn vriendin raakte aan de praat met de dame, ik bekeek de Islay hoek en na een tijdje vroeg de dame of we de kelder ook wilden zien. Och, als we er dan toch zijn! De kelder is groter dan de twee winkels samen. Er is een kleine proefkamer, een grote proefkamer, een voorraad kamer en een bierkelder en overal waar je kijkt, staan flessen whisky.
Yep, dit is een winkel voor de whisky liefhebber die meer geld uitgeeft dan ikzelf. Ik heb allerlei oude flessen (van voor de nieuwe 'huisstijl' zeg maar) gezien, versies waar ik nog nooit van had gehoord, prijzige varianten van bekende whisky's. Je hoeft hier niet te komen in de hoop een stoffige fles te vinden waarvan ze niet weten wat het is, maar ben je op zoek naar bijzondere whisky's, dan is dat het ritje naar Sint Oedenrode zeker waar. Breng wel een dikke portemonnee mee.
Afgelopen zaterdag zijn we naar Sint Oedenrode gereden, gewoon om te kijken wat een slijterij in zo'n dorp -die toch wel vaak proeverijen organiseert- zoals zou hebben. Vlak voordat we bij het adres waren (buiten het centrum) liepen we al tegen een slijterij. Er stond whisky in het raam, dus we zijn eens binnen gaan kijken. Na een wijnafdeling liepen we een alleraardigste bierafdeling op en om de hoek bleek nog wat whisky te staan. Het viel me wel op dat er redelijk wat mini's, glazen en wat cadeauverpakkingen stonden. Toen iemand aan mijn vriendin vroeg of we gewoon keken of dat we iets speciaals zochten, informeerde ze naar de Fettercairn Fior. Daarop werden we via een gang en een opslagruimte naar een andere ruimte geloodst. Aha, dàt was de Old Pipe! Een weliswaar niet heel grote winkel, maar mutvol met whisky's. Hele planken van dezelfde merken, een hele hoek met independent bottlers, speciale uitgaven en natuurlijk: met prijzen navenant. Prachtig om rond te kijken, maar het grootste deel van de collectie was wel erg ruim boven mijn maximum prijs. Mijn vriendin raakte aan de praat met de dame, ik bekeek de Islay hoek en na een tijdje vroeg de dame of we de kelder ook wilden zien. Och, als we er dan toch zijn! De kelder is groter dan de twee winkels samen. Er is een kleine proefkamer, een grote proefkamer, een voorraad kamer en een bierkelder en overal waar je kijkt, staan flessen whisky.
Yep, dit is een winkel voor de whisky liefhebber die meer geld uitgeeft dan ikzelf. Ik heb allerlei oude flessen (van voor de nieuwe 'huisstijl' zeg maar) gezien, versies waar ik nog nooit van had gehoord, prijzige varianten van bekende whisky's. Je hoeft hier niet te komen in de hoop een stoffige fles te vinden waarvan ze niet weten wat het is, maar ben je op zoek naar bijzondere whisky's, dan is dat het ritje naar Sint Oedenrode zeker waar. Breng wel een dikke portemonnee mee.
0 x
on-line kopen gaat goed, wel wat saaie site, maar alles werkt wel en flessen komen snel in huis
0 x
Ik heb een keer wat bij ze besteld, en dat ging prima. Inderdaad een saaie, onoverzichtelijke site. Maar als je goed zoekt hebben ze vaak nog wel wat interessants staan.
0 x
Je moet bij je bestelling wel zorgen dat je altijd na betalen altijd terug keert op hun site, anders komt de bestelling niet goed door bij ze en ontvang je geen bevestigingsmail oid. Dat is wel irritant. Site is idd saai, maar service en levering zijn oke!
0 x
Ik kom er zeer graag in de winkel... net een grote snoepzaak! Voordeel dat mijn zwager in Rooij
woont. De collectie is zeer mooi en ik vind altijd wel iets van mijn gading - ook als ik een keer iets
minder wens uit te geven. En mijn complimenten - altijd een vriendelijke ontvangst en een gezellig
gesprek!
woont. De collectie is zeer mooi en ik vind altijd wel iets van mijn gading - ook als ik een keer iets
minder wens uit te geven. En mijn complimenten - altijd een vriendelijke ontvangst en een gezellig
gesprek!
0 x
Vanmiddag even een kijkje gaan nemen in deze zaak. Erg leuk ontvangen door Ilse, die alle tijd nam om me alles te laten zien. Erg indrukwekkend al die mooie flessen.
Ze gaan me zeker zien op 1 van de tastings!
Ze gaan me zeker zien op 1 van de tastings!
0 x
Website: http://theoldpipe.com
Adres:
Deken van Erpstraat 20/24
5492CB Sint-Oedenrode
Ja jongens, deze zaak is zeker een bezoekje waard. Enorm aanbod, zowel OB's als IB's.
Je moet in de winkel wel even vertellen dat je voor de whisky komt, want anders zal je enkel het aanbod OB's (Wat ook al een mooi aanbod is!) zien welke in de winkel uitgestald staat.
Ze nemen je mee naar de 2e winkelruimte waar al heel wat moois staat, en in de kelder wordt het helemaal mooi!
Verwacht geen koopjes te doen, maar ik heb zat flessen gezien die elders niet meer te vinden zijn (ook niet op hun onlinshop).
Btw, zeer vriendelijke eigenaar!
Adres:
Deken van Erpstraat 20/24
5492CB Sint-Oedenrode
Ja jongens, deze zaak is zeker een bezoekje waard. Enorm aanbod, zowel OB's als IB's.
Je moet in de winkel wel even vertellen dat je voor de whisky komt, want anders zal je enkel het aanbod OB's (Wat ook al een mooi aanbod is!) zien welke in de winkel uitgestald staat.
Ze nemen je mee naar de 2e winkelruimte waar al heel wat moois staat, en in de kelder wordt het helemaal mooi!

Verwacht geen koopjes te doen, maar ik heb zat flessen gezien die elders niet meer te vinden zijn (ook niet op hun onlinshop).
Btw, zeer vriendelijke eigenaar!
0 x
Site is in onderhoud, wellicht (naast update van beschikbare flessen) wordt ie een beetje minder saai gemaakt?
0 x
- squaadgras
- Forum goeroe

Via CW een fles MacBeatha door Kilchoman gebottelde Coal Ila gekocht. Mooi verpakt, en ze waren erg snel qua verzending. Kom regelmatig in de omgeving Eindhoven (en volgende keer maak ik een ommetje The Old Pipe!) 

0 x
2 ∞ & →
Zojuist hier m'n eerste flesje gekocht. Site is in onderhoud, maar aangezien ik gericht op zoek was naar een fles voldeden Facebook en mail. Ik werd snel en klantvriendelijke geholpen door Johan!
0 x
Ga binnenkort eens een kijkje nemen na al deze mooie verhalen. Vanaf Breda qua afstand ook goed te doen. En Tja, de dikke portemonnee....

0 x
Nickolaas schreef:Zojuist hier m'n eerste flesje gekocht. Site is in onderhoud, maar aangezien ik gericht op zoek was naar een fles voldeden Facebook en mail. Ik werd snel en klantvriendelijke geholpen door Johan!
En het flesje is binnen. In een verpakking die de term 'deugdelijk verpakken' een geheel nieuwe dimensie geeft, sjezus

0 x
Ik woon ongeveer 6 km van de winkel af dus kan er met de fiets naartoe. Altijd gemakkelijk want er wordt snel een glaasje ingeschonken om te proeven. Erg leuke winkel met erg veel keuze. Ik voel met net een kleine jongen in een snoepwinkel. Johan neemt alle tijd voor je.....
Echt een aanrader en de moeite waard!
Echt een aanrader en de moeite waard!
0 x
Gisteren vanwege een sampleruil bij The Old Pipe geweest (Ik beschik nu over een groot sample van de Mortlach 1971-2004 OB; Scott, nogmaals bedankt voor het contact). Ik kreeg een uitgebreide toelichting en rondleiding door Johan. Wat een walhalla voor whiskyliefhebbers! Hier kom ik zeker nog eens terug, al was het alleen al vanwege de gemoedelijke sfeer.
2 x