Wilderen Whisky marketingplan

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
Piet
Moderator
Moderator

Re: Wilderen Whisky marketingplan

Ongelezen berichtdoor Piet » 20 Feb 2012, 15:34

nummer6 schreef:Ik was vooral op zoek naar Duitse concurrenten en specifieke kenmerken van de Duitse whiskymarkt, vandaar mijn vraag.

alvast bedankt voor de reactie! :duimop

Er is een aantal Duitse whiskies. O.a. Slyrs - Duitse whisky maar ook een aantal goed bekend staande IB's zoals o.a.:IB: Malts of Scotland, Duitsland, Vom Fass winkelketen (o.a. België, Duitsland), IB: The Whisky Agency (TWA), en meer....
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

nummer6
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor nummer6 » 20 Feb 2012, 15:39

Kunnen jullie ons ook wat info verschaffen over kosten die moeten gemaakt worden tijdens de productie van whisky?
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 20 Feb 2012, 19:49

nummer6 schreef:Kunnen jullie ons ook wat info verschaffen over kosten die moeten gemaakt worden tijdens de productie van whisky?

Wat voor whisk(e)y wil je maken ? Zie eerdere antwoorden.
En hoeveel ? 10.000 of 1.000.000 flessen van 0,75l per jaar ? Om eens iets te noemen......
In Wat bepaalt de prijs van een whisky? is al het een en ander geschreven, maar wel vanuit een andere invalshoek.

Echter ik zou je aanraden om een goed boek te kopen waarin het productieproces beschreven wordt en aan de hand daarvan die zaken op een rij te zetten. Anders denk ik dat we dat boek hier gaan schrijven.
Er zijn op het forum wel een paar "producenten" (o.a. Zelf Whisky maken ) maar dat is allemaal heel kleinschalig.

Hier een snel overzicht In the heart of the Potstill, distillatie animatie ...

Zie ook: Whisky prijzen, woekerprijzen, prijsbeleid en prijsontwikkeling
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

-Roy-
Top bijdrager
Top bijdrager

Wilderen Whisky

Ongelezen berichtdoor -Roy- » 12 Dec 2013, 11:32

Wij gaan van het weekend naar Vlaams Limburg en ik was eens aan het of er nog iets interessants te doen is in de buurt. Ik vond een aankondiging van de whisky waar het hierboven al een tijdje over is gegaan.

Brouwerij Wilderen schreef:Het is een kwestie van aftellen van weken en van dagen….
In het weekend van 22-23 en 24 augustus 2014 is het zover! Eindelijk! Een memorabele dag…
Onze Wilderen Whisky Single Malt die dan reeds drie jaar én 1 dag lag te rijpen in de verzegelde kelders van de oude stokerij mag het daglicht zien!
Dit zal gevierd worden! Een heel weekend Wilderense feesten met whisky-tasting en tal van festiviteiten en entertainment!
We houden jullie op de hoogte!

Link 1, link 2 (van het citaat).

Het lijkt dus nog echt te gaan gebeuren ook.
0 x

maltje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor maltje » 25 Aug 2014, 09:35

En het is idd gebeurd!!!
Een heel tof initiatief.
Er was veel volk op de been,een hoop rand animatie,en met geluk heb ik een fles kunnen bemachtigen.

mvg
0 x

Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Banzai » 25 Aug 2014, 20:43

Heeft iemand de reactie van Jurgen Van de Wiele op FB gelezen? Hij zei dat hij met het Wilderense distillaat zowat de slechtste whisky ooit geproefd heeft en dat hij zijn glas samen met zijn vrouw in de riool gegoten heeft :Scratch
Ik had zijn relaas wegens tijdsgebrek niet volledig gelezen en blijkbaar heeft hij het ondertussen ook van FB verwijderd. Heeft iemand meer info? Was de whisky echt zo slecht?
0 x
Malt Monkeys Whiskyclub Leuven
Afbeelding

Afbeelding

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 25 Aug 2014, 21:17

Idd, ook gelezen. Er ontspon zich daarna een discussie in de comments. Eén iemand zei dat hij , voor zn leeftijd, veelbelovend was en dus helemaal niet slecht. Zelf niet geproefd, ben nu wel benieuwd..
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 26 Aug 2014, 18:13

Banzai schreef:Heeft iemand de reactie van Jurgen Van de Wiele op FB gelezen? Hij zei dat hij met het Wilderense distillaat zowat de slechtste whisky ooit geproefd heeft en dat hij zijn glas samen met zijn vrouw in de riool gegoten heeft :Scratch
Ik had zijn relaas wegens tijdsgebrek niet volledig gelezen en blijkbaar heeft hij het ondertussen ook van FB verwijderd. Heeft iemand meer info? Was de whisky echt zo slecht?

Dat je slechte whisky in het riool giet, oké, maar dan gooi je toch niet je vrouw erachter aan! :o
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Banzai » 26 Aug 2014, 18:18

I_SPEY schreef:
Banzai schreef:Heeft iemand de reactie van Jurgen Van de Wiele op FB gelezen? Hij zei dat hij met het Wilderense distillaat zowat de slechtste whisky ooit geproefd heeft en dat hij zijn glas samen met zijn vrouw in de riool gegoten heeft :Scratch

Dat je slechte whisky in het riool giet, oké, maar dan gooi je toch niet je vrouw erachter aan! :o

Hahaha, goeie bal René :P
0 x
Afbeelding

Afbeelding

paps
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor paps » 26 Aug 2014, 23:48

Whisky maken is een vak, dat doe je niet zo maar even.

:Slainte
0 x
Hij die een oordeel heeft is opgehouden met nadenken.

Ignace
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ignace » 27 Aug 2014, 13:10

Whisky maken is een vak, dat doe je niet zo maar even.

Zo is het. Daarom dat wanneer er een whisky in pakweg vijf jaar tijd van nul naar eindresultaat wordt opgebouwd men doorgaans altijd krot heeft. Ik geloof er niet in. Ik sta er zelfs zo archwanend tegenover dat ik automatisch teruggrijp naar de eerder gekende merken, waarvan de traditie en kwaliteit reeds jaren bekend is. Een zekerheid is dat op zich ook niet altijd natuurlijk. Maar dat mensen het proberen vind ik prijzenswaardig.
0 x

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 27 Aug 2014, 13:28

I_SPEY schreef:

:P :respect
0 x
Afbeelding

jdoucet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor jdoucet » 27 Aug 2014, 15:29

Laat mij dat zelf maar uitmaken :)
0 x

semtex
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor semtex » 28 Aug 2014, 10:00

Natuurlijk was de whisky niet supercomplex; dat kan ook niet na drie jaar.
Hij zat vooral op veel vanille van het vat, en Haribosnoepjes.

Maar dat maakt de whisky net zeer drinkbaar voor de minder geoefende whiskydrinker.

Als Jurgen niets slechters heeft geproefd, kan ik hem zo 10 flessen aanbevelen die het veelvoud van de Wild Weasel kostten, en die stukken slechter zijn!
0 x

Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Banzai » 28 Aug 2014, 20:39

jdoucet schreef:

Laat mij dat zelf maar uitmaken :)

Uiteraard maar Jurgen deed er nogal heftig over dus ik was wel benieuwd wat anderen over dachten.
0 x
Afbeelding

Afbeelding

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”