Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
-
DramdrummerTom
- Senior

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Glen Garioch 1990 22jr Kintra
Bijzondere mix van sherry, specerijen en veel fruit (boomgaardfruit en tropisch)... voor mij 90 punten
Springbank 12 CS batch 8
De beste van de drie batches die ik heb geprobeerd. Heel romig en fruitig van de (refill) sherry terwijl het karakter van de destilleerderij ook heel duidelijk naar voren komt. 89 punten
Bijzondere mix van sherry, specerijen en veel fruit (boomgaardfruit en tropisch)... voor mij 90 punten
Springbank 12 CS batch 8
De beste van de drie batches die ik heb geprobeerd. Heel romig en fruitig van de (refill) sherry terwijl het karakter van de destilleerderij ook heel duidelijk naar voren komt. 89 punten
0 x
Glen Elgin 12yo. Ik zag dat ie tegenviel bij enkele forummers, ik vond 'm wel prima.
Tropisch fruit, mango, ananas, gevolgd door peperige kruidigheid en een droge afdronk. En een lange fruitige nasmaak.
Heb de fles bij m'n ouders achtergelaten, heb ik daar voortaan een goede dram.
Tropisch fruit, mango, ananas, gevolgd door peperige kruidigheid en een droge afdronk. En een lange fruitige nasmaak.
Heb de fles bij m'n ouders achtergelaten, heb ik daar voortaan een goede dram.
0 x
Glen Garioch 22yo Kintra, afsluiter van m'n vakantie.
0 x
Glen Mhor 8 YO G&M
Blair Athol Available Only at Distillery
Glengoyne 21 YO
Aberlour A'Bunadh: Batch 44 vs. 47
GlenDronach 1993: 1993-2009 cask 528 for LMDW vs. 1993-2012 cask 1607 Distillery Exclusive
Blair Athol Available Only at Distillery
Glengoyne 21 YO
Aberlour A'Bunadh: Batch 44 vs. 47
GlenDronach 1993: 1993-2009 cask 528 for LMDW vs. 1993-2012 cask 1607 Distillery Exclusive
0 x
Om een mooi weekend af te sluiten een mooie whisky:
Lagavulin 21 y.o. , sherry cask. Rechtstreeks uit het vat van de warehouses van Lagavulin.

Lagavulin 21 y.o. , sherry cask. Rechtstreeks uit het vat van de warehouses van Lagavulin.

0 x
Ik ben van plan om het aantal open flessen dat ik heb staan terug te dringen. Daarom maakte ik gisteren maar een Springbank 12CS open (batch 8 denk ik).
I regret nothing!
Een beetje dirty maar met een heerlijk lange afdronk. Een stuk robuuster en minder toegankelijk dan de Springbank 10, maar wel erg lekker.
En ook nog een drammetje Spirit of Freedom 30y gehad.
Edit: net een Port Ellen 27y, 1982/2010, 55.5%, Old Bothwell, vat #2558 op. Goei spul (notes).
Edit2: en om in het thema te blijven een oude Caol Ila, een 1980'er van het Bladnoch Forum (cask #4685). De PE is toch een stuk beter, vooral omdat bij deze Caol Ila het vat nogal luid aanwezig is. Maar ja, zo'n oude peater blijft toch best lekker.
Mazzelaar! Die zal vast goed gesmaakt hebben.
I regret nothing!
Een beetje dirty maar met een heerlijk lange afdronk. Een stuk robuuster en minder toegankelijk dan de Springbank 10, maar wel erg lekker.En ook nog een drammetje Spirit of Freedom 30y gehad.

Edit: net een Port Ellen 27y, 1982/2010, 55.5%, Old Bothwell, vat #2558 op. Goei spul (notes).
Edit2: en om in het thema te blijven een oude Caol Ila, een 1980'er van het Bladnoch Forum (cask #4685). De PE is toch een stuk beter, vooral omdat bij deze Caol Ila het vat nogal luid aanwezig is. Maar ja, zo'n oude peater blijft toch best lekker.
Tomh schreef:Om een mooi weekend af te sluiten een mooie whisky:
Lagavulin 21 y.o. , sherry cask. Rechtstreeks uit het vat van de warehouses van Lagavulin.![]()
Mazzelaar! Die zal vast goed gesmaakt hebben.
0 x
Peaty avondje:
Lagavulin 12 YO CS 6th, 7th, 11th & 13th release
Port Charlotte PC10
Laphroaig 10 YO CS batch 5 & 6
De Port Charlotte blijft toch niet echt overeind in dit rijtje.
Lagavulin 12 YO CS 6th, 7th, 11th & 13th release
Port Charlotte PC10
Laphroaig 10 YO CS batch 5 & 6
De Port Charlotte blijft toch niet echt overeind in dit rijtje.
0 x
Gisteravond wat sampletjes:
Glendronach 1990-2009 CA
Clynelish Available Only At The Distillery (2008)
Clynelish 1997-2011 WhB
Glendronach 1990-2009 CA
Clynelish Available Only At The Distillery (2008)
Clynelish 1997-2011 WhB
0 x
Gisteravond:
Royal Lochnagar Selected Reserve 2012 (die is nu op, hij was fijn)
Imperial 1995/2012 CWC Tony Koehl (daar plaats ik later deze week uitgebreide notes van op m'n blog)
Royal Lochnagar Selected Reserve 2012 (die is nu op, hij was fijn)
Imperial 1995/2012 CWC Tony Koehl (daar plaats ik later deze week uitgebreide notes van op m'n blog)
0 x
-
DramdrummerTom
- Senior

Kai, wat vind je van de Laphroaig CS batch 6 ten opzichte van de batch 5?
Ik ben zelf erg te spreken over de 6 maar heb nog geen andere batches geprobeerd.
Gister een Springbank 12 CS batch 8 op en een Bowmore 1998-2013 Maltman (refill sherry). De Springbank is meteen een nieuwe favoriet en de Bowmore is een topper; complex en een beetje dirty.
Ik ben zelf erg te spreken over de 6 maar heb nog geen andere batches geprobeerd.
Gister een Springbank 12 CS batch 8 op en een Bowmore 1998-2013 Maltman (refill sherry). De Springbank is meteen een nieuwe favoriet en de Bowmore is een topper; complex en een beetje dirty.
0 x
Een paar restjes van Yapi's Blind Tasting:
Glen Albyn 1963/1984 G&M
Strathmill 1991/2013 Asta Morris
Caol Ila 1981/2011 Thosop
Glen Albyn 1963/1984 G&M
Strathmill 1991/2013 Asta Morris
Caol Ila 1981/2011 Thosop
0 x
Macallan 10yo 70's,
Bowmore Tempest batch 1 & Bowmore SV 2002-2014
Bowmore Tempest batch 1 & Bowmore SV 2002-2014
0 x
DramdrummerTom schreef:Kai, wat vind je van de Laphroaig CS batch 6 ten opzichte van de batch 5?
Ik merk er wat sherry invloed in en daardoor is ie net wat soepeler dan batch 5, maar een wereld van verschil is het niet hoor.
Gisteravond een reeks kleine porties:
Glenfarclas 2003 Private Edition
Glenburgie 1992-2013 Tasting Fellows cask 3444
Braes of Glenlivet 1989-2011 Càrn Mòr cask 1051
Westport 2000-2010 MoS cask 800104
Macduff 2000-2010 CWC cask 3525
Highland Park 1991-2009 DT cask 8089
Port Charlotte PC10
0 x
Gisteravond een bottlekill van Johnnie Walker Blue Label.
Lekkere whisky, alleen erg overpriced. Weer een plekje vrij in de kast voor een nieuwe fles.
Lekkere whisky, alleen erg overpriced. Weer een plekje vrij in de kast voor een nieuwe fles.

0 x
Laatste dram Oban 14, blijft een lekkere, degelijke whisky. Ik vind alleen zo na een fles & met meer verschillende whiskies geproefd dat dit een minder 'spannende' is.
Alle openstaande bodempjes leeg aan het maken. Verheug me nu al op wat er de komende tijd weer allemaal open getrokken kan worden!
Alle openstaande bodempjes leeg aan het maken. Verheug me nu al op wat er de komende tijd weer allemaal open getrokken kan worden!
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”