Whisky veilingen (Whisky auctions)

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
heavyc
Actief lid
Actief lid

Ervaring met whiskyauction.com

Ongelezen berichtdoor heavyc » 24 Jul 2014, 00:32

Hoi,

Ik wil beginnen met aankoop van whisky via de site whiskyauction.com.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Mvg
0 x
Afbeelding

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Ervaring met whiskyauction.com

Ongelezen berichtdoor totalatool » 24 Jul 2014, 11:12

heavyc schreef:Ik wil beginnen met aankoop van whisky via de site whiskyauction.com.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik persoonlijk nog niet, maar velen zullen dat wel hebben. Krüger heeft een prima reputatie!
0 x
Afbeelding

laddie teun
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Whisky veilingen (Whisky auctions)

Ongelezen berichtdoor laddie teun » 24 Jul 2014, 18:55

Al meer dan 10 jaar ervaring mee. Zowel kopen als verkopen. Niks dan lof. Voor mij met afstand de beste en meest betrouwbare auction.
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel

Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 31 Jul 2014, 09:52

Als newby blijf ik me verbazen over de prijzen die op veilingsites voor gangbare, nog ruim verkrijgbare, flessen worden betaald. Sjezus, dat gaat echt nergens over :Scratch . Heerlijk voor de verkoper hoor, maar die kopers :shock: ....
0 x
Afbeelding

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 31 Jul 2014, 10:17

Nickolaas schreef:Als newby blijf ik me verbazen over de prijzen die op veilingsites voor gangbare, nog ruim verkrijgbare, flessen worden betaald. Sjezus, dat gaat echt nergens over :Scratch . Heerlijk voor de verkoper hoor, maar die kopers :shock: ....

Heb je wat recente voorbeelden? Zo heel vaak gebeurt het volgens mij niet, omdat het vaak gaat om oudere bottelingen van nog steeds verkrijgbare whisky. Een oudere Uigeadail levert bijvoorbeeld meer op dan een nieuwe, en een White Horse Lagavulin 16 is alleen op een klein detail anders dan een nieuwe, maar wel veel meer waard.
Nog een verklaring kan zijn dat de betreffende whisky door winkels niet geleverd wordt aan het land van de koper, zodat hij niet anders kan dan op een veiling kopen.
0 x
Afbeelding

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 31 Jul 2014, 13:00

totalatool schreef:Heb je wat recente voorbeelden? Zo heel vaak gebeurt het volgens mij niet, omdat het vaak gaat om oudere bottelingen van nog steeds verkrijgbare whisky. Een oudere Uigeadail levert bijvoorbeeld meer op dan een nieuwe, en een White Horse Lagavulin 16 is alleen op een klein detail anders dan een nieuwe, maar wel veel meer waard.
Nog een verklaring kan zijn dat de betreffende whisky door winkels niet geleverd wordt aan het land van de koper, zodat hij niet anders kan dan op een veiling kopen.

Gisteren op Catawiki: 2 flessen Talisker Storm voor €85,--, excl. veilingkosten. Op Drankdozijn €33,95/fles.
Gisteren op Catawiki: de (volgens mij) gewone Laga 16yo voor €55,--, excl. veilingkosten. Op Drankdozijn €41,50.

Zo kom ik ze wel vaker tegen. Het kan heel goed aan mijn onwetendheid liggen, maar dan betaal je toch ernstig te veel voor reguliere, goed verkrijgbare, bottelingen?
0 x
Afbeelding

stefsel111
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor stefsel111 » 14 Aug 2014, 15:01

Wat dacht je van deze maand een Glenmorangie 18 Extremely Rare!
Is geveild voor €180 op Catawiki.
Deze fles is overal nog gewoon te koop.

Dan moet er toch een steekje los zitten als je het mij vraagt.
Er komt nog bij dat er vanaf €150 door 3 personen geboden is.
Of zie ik iets over het hoofd? De goudkleurige doos is naar mijn inziens gewoon standaard.

Hiermee suggereer ik overigens niet dat er iets niet klopt.
Catawiki vind ik een prima veilingsite waar ikzelf ook af en toe een flesje opzet.

:Slainte
0 x
Afbeelding

MBC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MBC » 14 Aug 2014, 15:29

Hetzelfde met een flesje Glendronach 15 YO Tawny Port Finish. Ik heb er zelf van het weekend net eentje gekocht online voor €41,50 en hier wordt er gewoon €70,- voor geboden :HitHead. Ik geloof dat ik de mijne ook eens ga aanbieden... oh nee ik ga hem toch gewoon lekker open trekken :smullen
0 x
Melchior

The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.

Barry1981
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Barry1981 » 15 Aug 2014, 20:42

Zit net weer even op Catawiki te speuren.. Veiling is vandaag gestart en de Dalmore King Alexander (2012, new label) staat NU al op 140,-.... :o :o :o

Is voor 117,50 al online te koop in NL....
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 15 Aug 2014, 22:13

Het enige wat ik me kan bedenken bij dat soort hoge prijzen is een verkoper die onder een alias meebiedt. Maar als er drie mensen bieden gaat dat argument ook niet op.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Harrie » 15 Aug 2014, 22:16

Och, je kan ook twee of drie accounts aanmaken of onder één hoedje spelen met bekenden oid.

Andere optie: Ik heb daar ook wel eens een fles boven de winkelwaarde gekocht, maar dan had ik een kortingsbon zodat het 'netto' wel onder de winkelprijs uitkomt.
0 x
Afbeelding

MBC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MBC » 15 Aug 2014, 23:14

Als je zelf de prijs gaat "opdrijven" moet je wel hopen dat uiteindelijk iemand anders er nog overheen biedt, anders ben je volgens mij zowel als verkoper als koper 2 x 9% van de kosten kwijt... wordt zo toch een dure hobby :o
0 x
Melchior

The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 25 Aug 2014, 15:05

Hier begrijp ik dan weer niets van. Iemand koopt een lege fles Lagavulin 21 1985/2007, waarbij in de bodem van de fles "Empty" gegraveerd staat, voor het luttele bedrag van €190 ex verzenden. Eh... een vervalser die geen Duits spreekt? :HitHead
0 x
Afbeelding

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 25 Aug 2014, 15:42

totalatool schreef:Hier begrijp ik dan weer niets van. Iemand koopt een lege fles Lagavulin 21 1985/2007, waarbij in de bodem van de fles "Empty" gegraveerd staat, voor het luttele bedrag van €190 ex verzenden. Eh... een vervalser die geen Duits spreekt? :HitHead

Die verkoper kan z'n geluk ook niet op, lijkt me :bigsmile
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Tomcat
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Tomcat » 25 Aug 2014, 15:45

totalatool schreef:[...]Eh... een vervalser die geen Duits spreekt?[...]

Ik vraag het me af, want hij begon met € 20 te bieden en overbood zowat ieder nieuw bod van een ander. Wellicht is het hem om de doos te doen?! :HitHead
0 x
Afbeelding

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”