Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Glenfiddich 14 yo rich oak
GlenDronach 15 yo revival
Laga 16 yo
Laga 16 yo
0 x
Nickolaas schreef:Glenfiddich 14 yo rich oak
Laga 16 yo
En nu de Kilchoman Machir Bay 2013. Heerlijk. Bizar goed voor zijn jeugdigheid.
0 x
-
DramdrummerTom
- Senior

Yapi schreef:John Powers lane reserve 12yo 2013,
Clynelish Eiling Lim
mijn notes: Crazy 97 clynelish!
Oily & waxy, all sorts of white and yellow fruits like citrus, faint orange notes & apples, pear, wet rocks & mineral wine notes - as in vouvray Clos noudin or some jjprum riesling, aspirin, even some autumn leaves in the nose, and yet so tender. Spicy with some white pepper, slight vanilla touch & a mix of white and milkchocolate in the finish , a bit of sweetness to balance it all. OMG, I'm so gutted I didn't order 1 more... Flirts with a 92 in my book, but my book has a Clynelish chapter. With all the amazing 97 clynelish lingering around, this is a superb selection!
Klinkt super! Ik heb een flesje Clynelish 97 bij Eiling Lim afgezegd omdat het me te duur leek (bijna 110 euro inclusief verzending naar NL) voor een blinde koop en ik wat financiele problemen leek te gaan krijgen. Bleek vals alarm te zijn maar daarna was de fles -uiteraard- alweer verkocht... op zoek dus naar een andere mooie Clynelish!

0 x
De afgelopen paar dagen:
- Yellow Spot 12y 46%, een lekkere, behoorlijk fruitige, Ier met een licht bitter-metalig potstillrandje.
- Yamazaki 18y. Erg lekker, maar belabberd duur aan het worden...
- Inchgower 1980 Malts of Scotland. Een lastige whisky (zie ook de gespleten ratings op whiskybase). Hij is behoorlijk verzwaveld. Serranoham/paddestoelen/sojasaus dus. Erg hartige sherry. De afdronk is erg lang en heerlijk waxy. Ik vond een deel over de top (zwavel) en een deel erg lekker (de afdronk). Eén ding is zeker: try before you buy! Als je dit soort whisky lust is het een erg goede.
- Yellow Spot 12y 46%, een lekkere, behoorlijk fruitige, Ier met een licht bitter-metalig potstillrandje.
- Yamazaki 18y. Erg lekker, maar belabberd duur aan het worden...
- Inchgower 1980 Malts of Scotland. Een lastige whisky (zie ook de gespleten ratings op whiskybase). Hij is behoorlijk verzwaveld. Serranoham/paddestoelen/sojasaus dus. Erg hartige sherry. De afdronk is erg lang en heerlijk waxy. Ik vond een deel over de top (zwavel) en een deel erg lekker (de afdronk). Eén ding is zeker: try before you buy! Als je dit soort whisky lust is het een erg goede.
0 x
Gisteravond:
Balvenie 14 YO Golden Cask
Balvenie 1981 15 YO Single Barrel 788
Balvenie 1979-2006 Cadenhead's
Tomatin 1975-2007 Douglas Laing
Lochside 1981-2011 Cadenhead's
Balvenie 14 YO Golden Cask
Balvenie 1981 15 YO Single Barrel 788
Balvenie 1979-2006 Cadenhead's
Tomatin 1975-2007 Douglas Laing
Lochside 1981-2011 Cadenhead's
0 x
Blair Athol 1998-2011 Single Cask Collection, cask 2767, 60.3%.
0 x
Gisteravond:
Bowmore Tempest batch 3
Ledaig 10yr
Perfecte combinatie. Ik had de Bowmore een tijdje laten staan want ik vindt hem erg lekker en ik wil er lang mee doen. Ik had echter het idee dat deze iets van kracht heeft ingeboet. Enkele druppels water waren zelfs vrij overbodig, ook op 55% dronk hij erg smooth weg. Nog steeds een topper trouwens maar in mijn herinnering was hij iets steviger.
De Ledaig blijft trouwens erg goed (was mn eerste kennismaking met single malt), zeker voor die prijsklasse. Toch eens een andere Ledaig gaan scoren, een leuke IB wellicht. Tips in een leuke prijsklasse?
Bowmore Tempest batch 3
Ledaig 10yr
Perfecte combinatie. Ik had de Bowmore een tijdje laten staan want ik vindt hem erg lekker en ik wil er lang mee doen. Ik had echter het idee dat deze iets van kracht heeft ingeboet. Enkele druppels water waren zelfs vrij overbodig, ook op 55% dronk hij erg smooth weg. Nog steeds een topper trouwens maar in mijn herinnering was hij iets steviger.
De Ledaig blijft trouwens erg goed (was mn eerste kennismaking met single malt), zeker voor die prijsklasse. Toch eens een andere Ledaig gaan scoren, een leuke IB wellicht. Tips in een leuke prijsklasse?
0 x
Debatten geopend met een Clynelish Eiling Lim jawadde...
straks 2 Bowmore's op een rij, de tempest batch 1 (nieuwe fles geopend) en de nieuwe Bowmore Hogshead voor Crombé van Signatory.
straks 2 Bowmore's op een rij, de tempest batch 1 (nieuwe fles geopend) en de nieuwe Bowmore Hogshead voor Crombé van Signatory.
0 x
Yapi schreef:Debatten geopend met een Clynelish Eiling Lim jawadde...
Ah, laat je verdict maar weten. Ik ga zaterdag naar Crombé...
OT: Laphroaig 1990-2011 MoS cask 2229 52,6 %... deze dus: http://onversneden.com/2011/03/29/laphroaig-20y-1990-malts-of-scotland/
0 x
Bunna 1997 vWees
Glendronach CS batch 2
Bowmore 1990 Scotts Selection
Glendronach CS batch 2
Bowmore 1990 Scotts Selection
0 x
BWhisky schreef:Yapi schreef:Debatten geopend met een Clynelish Eiling Lim jawadde...
Ah, laat je verdict maar weten. Ik ga zaterdag naar Crombé...
Die Hogshead voor Crombé is een beest. Echt een beest. Kun je niet laten staan. Net een "extra" mailtje gestuurd naar Bert C. Niveau Tempest batch 1. Maar dan anders.
0 x
Net een Dailuaine 1983-2011 27yo Asta Morris.....eerst dacht ik mwa valt tegen, maar dan laat je hem staan en kaboem....90 punten. Sjappoo voor Bert Bruyneel 

0 x
-
dickportugal
- Senior

Gisteren avond : Bruichladdich port charlotte peat project.
Net ingeschonken, overheerst een houtsmaak. Even laten staan en dan heerlijk.
Net ingeschonken, overheerst een houtsmaak. Even laten staan en dan heerlijk.
0 x
Groeten Dick
Tobermory 2006 McG Provenance
Hazelburn 10yo Rundlets & Kilderkins
Linlithgow 1982 McC c#2206
Hazelburn 10yo Rundlets & Kilderkins
Linlithgow 1982 McC c#2206
0 x
The nameless one 1995, TWMerc, 46,8%
Mortlach 98-14, kintra, 48,6%
Ardmore 96-13, cadenhead, 55,2%
Bowmore 95-11, silver seal, 54%
Cardhu 12y 1970s, wax&vitale import,43%
Macallan 10y 1980s.
Mortlach 98-14, kintra, 48,6%
Ardmore 96-13, cadenhead, 55,2%
Bowmore 95-11, silver seal, 54%
Cardhu 12y 1970s, wax&vitale import,43%
Macallan 10y 1980s.
0 x