Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Tour gekeken bij een vriend en aardig wat op:
Tamdhu 10 yo (sherry gerijpt, prima spul zeg)
Glenmorangie Nectar d'Or
Knockando 21 yo
Edradour Caledonian
Glendronach 15 yo Portfinish
Ben Nevis vW 1992
Glenglassaugh Evolution
Aberlour Abunand batch 47
Talisker DE
Kleine glaasje en ook veel, heel veel water erbij gedronken. Was nodig met de temperaturen gisteren. Vond de Knockando erg lekker maar ook de Ben Nevis verraste nogal.
Tamdhu 10 yo (sherry gerijpt, prima spul zeg)
Glenmorangie Nectar d'Or
Knockando 21 yo
Edradour Caledonian
Glendronach 15 yo Portfinish
Ben Nevis vW 1992
Glenglassaugh Evolution
Aberlour Abunand batch 47
Talisker DE
Kleine glaasje en ook veel, heel veel water erbij gedronken. Was nodig met de temperaturen gisteren. Vond de Knockando erg lekker maar ook de Ben Nevis verraste nogal.
0 x
Gisteren naar de verjaardag geweest van een vriend die me in contact heeft gebracht met de wondere wereld van de single malt. Ik heb een Port Ellen 30yr gedronken en die was erg zacht: turf en citrus. Een prima whisky maar blies me niet van mn sokken. Zeker niet voor het geld dat deze whisky moet kosten. De volgende whisky blies me wel van mn sokken:
Benriach 1976, gebotteled voor Van der Boog. In totaal zijn er 121 flessen uit het vat gehaald.
http://www.whiskybase.com/whisky/43510/benriach-1976
Wow....wat een neus: fris, banaan, citrus. En de smaak komt helemaal overeen met de neus. Dit is denk ik toch wel de lekkerste whisky die ik ooit heb geproefd. Werkelijk subliem. Heel veel smaken, perfect in balans en geen scherp randje te vinden. Helaas is deze niet meer te koop.....maar mocht iemand een fles weten die hier ook maar enigszins op lijkt, dan hoor ik het graag.
Benriach 1976, gebotteled voor Van der Boog. In totaal zijn er 121 flessen uit het vat gehaald.
Wow....wat een neus: fris, banaan, citrus. En de smaak komt helemaal overeen met de neus. Dit is denk ik toch wel de lekkerste whisky die ik ooit heb geproefd. Werkelijk subliem. Heel veel smaken, perfect in balans en geen scherp randje te vinden. Helaas is deze niet meer te koop.....maar mocht iemand een fles weten die hier ook maar enigszins op lijkt, dan hoor ik het graag.
0 x
Mel schreef:Gisteren naar de verjaardag geweest van een vriend die me in contact heeft gebracht met de wondere wereld van de single malt. Ik heb een Port Ellen 30yr gedronken en die was erg zacht: turf en citrus. Een prima whisky maar blies me niet van mn sokken. Zeker niet voor het geld dat deze whisky moet kosten. De volgende whisky blies me wel van mn sokken:
Er is een hele serie zustervaten geweest van BenRiach 1976 die allemaal hoog scoren. Kijk maar op Whiskybase, casks 3010 t/m 3042. Echte fruitmandjes, alsof je een glaasje Safari op steroïden proeft. Ik heb er enkele van geproefd (helaas niet allemaal) en ze zijn geweldig. Veel is ervan naar Japan gegaan en een paar exclusief naar Nederland.
De eerste die ik proefde was van een cask sample tijdens een proeverij op Maltstock en die blies iedereen van de sokken.
Ik heb er een, BenRiach 1976 cask 3031. Is een clubbotteling geweest van de Usquebauch Society en nee, ik ben niet van plan die te verkopen.
Google ook eens op "Benriach 1976 extravaganza", over de proeverijen van Serge Reijnders.
groet,
Maarten
0 x
Bedankt voor de info! En ik zou je fles ook zeker houden! En dan te bedenken dat die vriend twee flessen had, maar heeft er een verkocht. Hij vond het in de eerste instantie te zoet maar nu vindt hij hem toch ook wel erg lekker.
0 x
Lekkere verjaardag met een benriach 76 en een 30yo PE
.
Hier zojuist mijn GlenDronach CS b2 geleegd.
Hier zojuist mijn GlenDronach CS b2 geleegd.
0 x
Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
De ardbeg galileo
Het was verstandig om het open te maken, wat een smaak sensatie...
Het was verstandig om het open te maken, wat een smaak sensatie...
0 x
Gisteravond een Arran 12 yo Cask Strength batch 2.
Njam
Njam

0 x
Gisteravond:
Kilkerran WIP III
Kilkerran WIP V Bourbon
Kilkerran WIP VI Bourbon
Littlemill 1990-2012 The Whisky Agency
Aberlour 1994 Warehouse No. 1 cask 2247
Kilkerran WIP III
Kilkerran WIP V Bourbon
Kilkerran WIP VI Bourbon
Littlemill 1990-2012 The Whisky Agency
Aberlour 1994 Warehouse No. 1 cask 2247
0 x
Gisteren mijn huisbaas wat laten proeven (en deed zelf lekker mee):
- Claymore Blended Whisky, begin jaren-'80, 40 degrees Gay-Lussac (40% dus, zet huidige instapblends in de hoek)
- Benrinnes 1995-2012 G&M 43% (lekker licht en fruitig)
- Littlemill 1988 43.5% Pearls of Scotland (wow!)
- Zuidam Dutch Rye 5y (kruidig)
- Claymore Blended Whisky, begin jaren-'80, 40 degrees Gay-Lussac (40% dus, zet huidige instapblends in de hoek)
- Benrinnes 1995-2012 G&M 43% (lekker licht en fruitig)
- Littlemill 1988 43.5% Pearls of Scotland (wow!)
- Zuidam Dutch Rye 5y (kruidig)
0 x
Raymondk schreef:Glendronach 15 yo revival
Same here. Heerlijke dram.
0 x
Zeker heerlijke dram. Op dit moment zelfs mijn favoriet.
0 x
Een Clynelish 1997 W&M traditional oak.....
0 x
-
edwin1973
- Whisk(e)y goeroe

Pellie schreef:Een Clynelish 1997 W&M traditional oak.....
Lekker heb hem ook.

0 x
edwin1973 schreef:Pellie schreef:Een Clynelish 1997 W&M traditional oak.....
Lekker heb hem ook.
Heerlijke whisky!!
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”