www.wijnwhiskyschuur.nl - De Wijn en Whisky Schuur

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Piet
Moderator
Moderator

www.wijnwhiskyschuur.nl - De Wijn en Whisky Schuur

Ongelezen berichtdoor Piet » 11 Mei 2010, 13:35

Bushmills schreef:Ik heb nog geen whisky speciaalzaak gevonden in Fryslân. Maar volgens mij heb ik bij van Wees in Amersfoort wel een goede kans.

Oohhh ... staat anders wel in onze lijst hoor: Whiskyslijterijen:
Wijn en Whisky schuur, Scharnegoutum (Sneek)

Ik ben in deze "schuur" nog niet geweest maar vroeger wel vaak in de slijterij van Paul Bijlsma toen hij nog in Sneek zat. Heeft behoorlijk wat staan, enthousiast en weet veel van de materie. Organiseert ook regelmatig NaT's.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: www.wijnwhiskyschuur.nl - De Wijn en Whisky Schuur

Ongelezen berichtdoor p_froes » 11 Mei 2010, 13:55

Jammer dat het assortiment niet geupdate wordt.
0 x
Life is too short to drink bad whisky

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 11 Mei 2010, 14:33

p_froes schreef:Jammer dat het assortiment niet geupdate wordt.

Je zou toch niet naar Scharnegoutum gaan om een flesje op te halen Pano !

Ik heb net Paul aan de lijn gehad en het verhaal is dat er wat problemen zijn met de provider maar ook dat ze geen tijd hebben om er veel aandacht aan te besteden. Bovendien is het puur voor mensen in de regio (bijna onbewoond gebied) omdat ze toch geen drank versturen.
0 x

p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor p_froes » 11 Mei 2010, 15:12

Nou als hij iets speciaals heeft staan die nergens anders meer verkrijgbaar is, dan zou ik een trip nog wel eens kunnen overwegen. :p
0 x

KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 11 Mei 2010, 15:41

Jammer dat het assortiment niet geupdate wordt.

Da's niet alleen jammer maar ook valse reclame.
Hij adverteert met RX bourbon. Die word al een paar jaar niet meer gemaakt.
Ik denk, hij heeft zeker nog een doosje over van een oude vooraad. Dus ben er langs gereden en toen bleek dat hij die helemaal niet had. Ik vroeg waarom hij dan zijn site niet update ; krijg je als antwoord dat daar geen beginnen aan was.
Wat een flapdrol. Hij heeft wat mij betreft die prijs ten onrechte gewonnen. Dan kun je wel van alles op je website zetten.
0 x

old-smuggler
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor old-smuggler » 11 Mei 2010, 15:58

Dat zie je trouwens vaak, er zijn er zelfs bij die de assortimentslijst van Van Wees gewoon overnemen en deze dan als hun voorraadslijst publiceren.
Als de klant dan vraagt na een bep. product is het standaard antwoord: `kunnen we voor u bestellen` met een Big Smile :D
0 x

p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor p_froes » 11 Mei 2010, 16:15

Helemaal eens met Bas. Er staat van alles wat niet meer aanwezig is. Ongeveer een jaar geleden had ik ook maar gebeld vragend naar een paar flessen, want ik kon me eigenlijk niet voorstellen dat hij die nog had staan. En die had hij idd niet meer. Op mijn vraag waarom hij zijn assortiment niet update kreeg ik hetzelfde antwoord: Daar is geen beginnen aan.
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 11 Mei 2010, 17:08

Dat is natuurlijk heel jammer en (vind ik) klantonvriendelijk. Als je dan toch je assortiment op je website zet met prijzen moet je weten dat klanten zich daarop gaan baseren. Als je dan niet de moeite doet om het te updaten ... Tja, dan verlies je klanten natuurlijk. In Brugge is er ook zo'n whiskyshop. Hij heeft een indrukwekkend assortiment, maar als je een speciale botteling vraagt moet hij eerst checken bij verschillende leveranciers of die nog wel te verkrijgen is. Ik heb ooit eens een BNJ bij hem besteld en na 4 maanden was die nog niet in zijn winkel aangekomen. Dan houdt het op voor mij.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 11 Mei 2010, 22:11

johan brugge schreef:EDIT (Piet, dit wat er aan vooraf ging moet er hier wel echt bij staan)
In Brugge is er ook zo'n whiskyshop. Hij heeft een indrukwekkend assortiment, maar als je een speciale botteling vraagt moet hij eerst checken bij verschillende leveranciers of die nog wel te verkrijgen is.

.... Ik heb ooit eens een BNJ bij hem besteld en na 4 maanden was die nog niet in zijn winkel aangekomen. Dan houdt het op voor mij.

Die zijn nou, gelukkig, hier weer volop te verkrijgen, Johannes! Eén van de beste blended whiskies, trouwens :Slainte
Laatst gewijzigd door Piet op 13 Mei 2010, 16:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Toegevoegd dat het in dit geval niet over deze zaak ging !
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 12 Mei 2010, 08:50

p_froes schreef:Er staat van alles wat niet meer aanwezig is. (...) Op mijn vraag waarom hij zijn assortiment niet update kreeg ik hetzelfde antwoord: Daar is geen beginnen aan.

Misschien vergat hij een zindsdeel: "Ik weet niet hoe dat werkt, dus Daar is geen beginnen aan". :P Wel jammer zoiets...
I_SPEY schreef:
johan brugge schreef:EDIT (Piet, dit wat er aan vooraf ging moet er hier wel echt bij staan)
In Brugge is er ook zo'n whiskyshop. Hij heeft een indrukwekkend assortiment, maar als je een speciale botteling vraagt moet hij eerst checken bij verschillende leveranciers of die nog wel te verkrijgen is.
... Ik heb ooit eens een BNJ bij hem besteld en na 4 maanden was die nog niet in zijn winkel aangekomen. Dan houdt het op voor mij.

Die zijn nou, gelukkig, hier weer volop te verkrijgen, Johannes! Eén van de beste blended whiskies, trouwens :Slainte

:offtopic Jep, sure it is! Zie m'n tasting note!
Laatst gewijzigd door Piet op 13 Mei 2010, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Idem als voorgaande !
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Bushmills
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Bushmills » 13 Mei 2010, 14:16

Ik ga morgen even bij de wijn- en whiskyschuur kijken. Ik heb al een klein verlanglijstje in mijn hoofd en zal eens kijken wat hij er van heeft. Ik zal er vast wel wat vinden daar ik tot nu toe alleen nog bij de bekende filialen heb gekocht. Ik hoop ook dat hij me ook kan helpen aan een paar mooie glazen, die heb ik ook nog niet. Ik ben benieuwd!
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 13 Mei 2010, 16:41

Bushmills schreef:Ik ga morgen even bij de wijn- en whiskyschuur kijken. Ik heb al een klein verlanglijstje in mijn hoofd en zal eens kijken wat hij er van heeft. Ik zal er vast wel wat vinden daar ik tot nu toe alleen nog bij de bekende filialen heb gekocht. Ik hoop ook dat hij me ook kan helpen aan een paar mooie glazen, die heb ik ook nog niet. Ik ben benieuwd!

Ik ben ook benieuwd Erwin.
Er is nogal wat gedoe over zijn website en het help niet dat hij een totale digibeet is (ik heb gisteren nog met Paul gesproken). Ik heb zelf alleen ervaring met hem in zijn slijterij in Sneek en daar had ik altijd veel tijd nodig om te kijken (was niet alleen whisky hoor). Er was altijd wel wat te proeven bovendien ;)
0 x

Bushmills
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Bushmills » 14 Mei 2010, 14:47

Nou ik ben er even geweest. Mooi, overzichtelijk, alles gesorteerd op regio en alfabet. En veel flessen! Ik denk dat iedere whisky liefhebber er wel een fles kan vinden die hij graag mee naar huis neemt.
Zeer vriendelijke man en vrouw, hij heeft mij ook even de Clontarf blend laten proeven. Die staat op mijn verlanglijstje en is zeker geen blend voor door de cola. Wat een heerlijke neus en zo lekker zacht op de tong! Uiteindelijk ben ik daar weg gegaan met mijn Clontarf single malt en heb nog een flesje Speyburn 10 meegenomen. Samen nog geen 50 euro! Mooie prijsjes, hij heeft me zelfs nog korting gegeven op de Speyburn omdat er een kras op de koker zat. Heb ik niet om gevraagd hoor, ik zou niet durven, het gaat om de whisky niet om de koker. Die fles Speyburn 10 was ik gewoon nieuwsgierig naar en ben benieuwd of mijn vriendin die wil drinken. Het was één van de drie whisky's die Jock op zijn V-blog adviseerde om ermee je liefje aan de whisky te helpen, haha ben benieuwd.
Hij had ook nog oude bottelingen staan van Connemara en ook nog wel van andere merken.
Het is in ieder geval een winkel waar ik graag terug kom!
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 14 Mei 2010, 15:53

Als het goed is mag het ook gezegd worden, nietwaar? :goedgedaan
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 14 Mei 2010, 19:44

Bushmills schreef:Nou ik ben er even geweest. Mooi, overzichtelijk, alles gesorteerd op regio en alfabet. En veel flessen! Ik denk dat iedere whisky liefhebber er wel een fles kan vinden die hij graag mee naar huis neemt.
Zeer vriendelijke man en vrouw, hij heeft mij ook even de Clontarf blend laten proeven. Die staat op mijn verlanglijstje en is zeker geen blend voor door de cola. Wat een heerlijke neus en zo lekker zacht op de tong! Uiteindelijk ben ik daar weg gegaan met mijn Clontarf single malt en heb nog een flesje Speyburn 10 meegenomen. Samen nog geen 50 euro! Mooie prijsjes, hij heeft me zelfs nog korting gegeven op de Speyburn omdat er een kras op de koker zat. Heb ik niet om gevraagd hoor, ik zou niet durven, het gaat om de whisky niet om de koker. Die fles Speyburn 10 was ik gewoon nieuwsgierig naar en ben benieuwd of mijn vriendin die wil drinken. Het was één van de drie whisky's die Jock op zijn V-blog adviseerde om ermee je liefje aan de whisky te helpen, haha ben benieuwd.
Hij had ook nog oude bottelingen staan van Connemara en ook nog wel van andere merken.
Het is in ieder geval een winkel waar ik graag terug kom!

Ik weet van iemand anders, dat hij toch wel aardig wat heeft staan; misschien moet ik die reis toch maar 'ns gaan maken :)
Misschien is dit het zetje, wat ik nodig heb ;)
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”