Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
- Dram The Man
- Top bijdrager

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen
Het heeft me een smak geld gekost, maar ik ben wel héél tevreden om deze bijzondere whisky in m'n collectie te hebben!
0 x
Dram The Man @ Whiskybase
There are two things a Highlander likes naked, ... and the other one is Malt Whisky.
There are two things a Highlander likes naked, ... and the other one is Malt Whisky.
Graag gedaan
en volgens Whiskybase is ie nu al meer waard 
en volgens Whiskybase is ie nu al meer waard
0 x
Melchior
The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.
The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.
- Dram The Man
- Top bijdrager

MBC schreef:Graag gedaanen volgens Whiskybase is ie nu al meer waard
Bedankt Melchior voor de vlotte deal!
Ik denk zelfs dat deze fles naar waarde toe nog potentie heeft!?
0 x
Dram The Man schreef:Het heeft me een smak geld gekost, maar ik ben wel héél tevreden om deze bijzondere whisky in m'n collectie te hebben!
Allemachtig! Ik vraag me af waarom het zoveel moet kosten, een zeven jaar oude Islay.Omdat het vier keer is gedistilleerd?
Ik ben mijn lijstje afgelopen en heb Highland Park 18 yo en Glenlivet Nadurra afgevinkt.
0 x
-
WhiteMonkey
- Top bijdrager

Dalwhinnie 15 gekocht, een van de weinige wat oudere singlet malts voor een nette prijs.
1 doos had een fikse deuk, dus wij wilden de doos vervangen, maar bleek dat er een kleurverschil in zat. Van wittig naar meer gelig verandert. De bottle code (L4) op de fles ontdekt maar daar werden we niet echt wijzer van, maar in de doos stond wel een datum geprint. Onze witte doos kwam uit 2011 en de gelige doos is uit 2013. Weer wat geleerd
1 doos had een fikse deuk, dus wij wilden de doos vervangen, maar bleek dat er een kleurverschil in zat. Van wittig naar meer gelig verandert. De bottle code (L4) op de fles ontdekt maar daar werden we niet echt wijzer van, maar in de doos stond wel een datum geprint. Onze witte doos kwam uit 2011 en de gelige doos is uit 2013. Weer wat geleerd

0 x
gekregen als bedankje, een bowmore legend
0 x
-
dickportugal
- Senior

Ik ben afgelopen week een paar dagen in Nederland geweest en heb bij Wijnhuis Oss ( mooie winkel, goed geholpen ) de volgende drie aangeschaft:
Lagavulin 16 Y
Laphroaig Quarter Cask
The Ileach cask strength
Nog niet geproefd, maar dat zal vast niet lang gaan duren.
Lagavulin 16 Y
Laphroaig Quarter Cask
The Ileach cask strength
Nog niet geproefd, maar dat zal vast niet lang gaan duren.
0 x
Groeten Dick
Naar aanleiding van de Mitra WhiskyXperience in de Ahoyhal 2 flessen Yamazaki
distillery reserve aangeschaft,heerlijke whisky 
distillery reserve aangeschaft,heerlijke whisky
0 x
Longrow18. Botteling uit 2011 volgens mij. Binnenkant etiket staat 11/81 of 11/18 

0 x
- Dram The Man
- Top bijdrager

Henk schreef:Longrow18. Botteling uit 2011 volgens mij. Binnenkant etiket staat 11/81 of 11/18
Inderdaad 2011. Maar 2280 flessen van gebotteld en bovenal nog lekker ook!
http://www.whiskybase.com/whisky/22834/ ... 8-year-old
0 x
En bovendien beduidend beter dan zijn opvolger (naar mijn mening). Goede keuze.
0 x
- Jeronimoss
- Senior

Gisteren nog een fles Glendronach 2002 Single Cask, Pedro Ximinez Puncheon Cask 2034 aangeschaft. Ik had er open al 1 staan en deze is zeer prettig! Bij de slijter worden ze schaars en dus was het tijd er nog een veilig te stellen. Wie weet, over een paar jaar eens opentrekken...
0 x
Dit weekend een flesje Kilkerran Work in Progress 6 sherry gekocht, en via een ruil ook nog een Aberlour A’Bunadh 34 aan de collectie toegevoegd.
0 x
-
rborghmans
- Senior

King of Scots 17yo - 43% - Douglas Laing&Co (via http://www.whiskyauction.com)
0 x
Ardbeg Auriverdes voor de collectie.
Was lang zoeken, maar vond uiteindelijk een slijter (ook nog eens toevallig in de buurt van m'n werk) dienen nog eentje had staan. Kostte wel 135,- maar vooruit. Je moet ergens mee beginnen om een collectie op te bouwen en vond dit een mooie start.
Was lang zoeken, maar vond uiteindelijk een slijter (ook nog eens toevallig in de buurt van m'n werk) dienen nog eentje had staan. Kostte wel 135,- maar vooruit. Je moet ergens mee beginnen om een collectie op te bouwen en vond dit een mooie start.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”