Quarter Cask bijna op ...whats next?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
tronetti
Actief lid
Actief lid

Re: Quarter Cask bijna op ...whats next?

Ongelezen berichtdoor tronetti » 18 Mei 2014, 23:09

Hé Andre, is je QC al leeg?
Gezien dat je Lagavulin en Ardbeg ook waardeerd, denk ik dat Port Askaig 12yo voor jou ook een goede aanwinst zal zijn.
Hij zit qua prijs net wat boven een QC, maar zeker het proberen waard!
0 x

André_84
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor André_84 » 20 Mei 2014, 09:56

tronetti schreef:Hé Andre, is je QC al leeg?
Gezien dat je Lagavulin en Ardbeg ook waardeerd, denk ik dat Port Askaig 12yo voor jou ook een goede aanwinst zal zijn.
Hij zit qua prijs net wat boven een QC, maar zeker het proberen waard!

Aah die ga k checken/onthouden, thanks!

totalatool schreef:Batch 6 van de Laphroaig Cask Strength is net uitgekomen zie ik, en is te koop in de online shop van Laphroaig. Daarnaast is er sinds vandaag een nieuwe core expressie uit, de Laphroaig Select. Zo te zien is dat een NAS voor ongeveer dezelfde prijs als de 10.

Interessant! die CS staat sowieso op mn to try lijstje, kan iemand iets zeggen over die Laphroaig select? ik kreeg er al een mail over idd van Laphroaig :-).
0 x

André_84
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor André_84 » 22 Mei 2014, 10:44

Die Batch 6...gaat die ook gewoon bij de nederlandse retailers verkocht worden? en zo ja....wanneer wordt deze verwacht. Ik bestel gebruikelijk van drankdozijn en drankgigant.
0 x

Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 22 Mei 2014, 12:50

André_84 schreef:[...]
Interessant! die CS staat sowieso op mn to try lijstje, kan iemand iets zeggen over die Laphroaig select? ik kreeg er al een mail over idd van Laphroaig :-).

Serge had er het volgende over te zeggen... :?
0 x
BAM! - ook op Facebook

Taita
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Taita » 23 Mei 2014, 15:15

0 x
Afbeelding

André_84
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor André_84 » 23 Mei 2014, 20:41

Wauw die (jouw) beschrijving klinkt erg goed..vergelijkbaar met lagavulin op cask strenght, maar dan een stuk goedkper zeg maar. hmmm
0 x

Mel
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mel » 24 Mei 2014, 14:08

Taita schreef:Ik kan je deze aanraden http://whiskybase.com/whisky/43950/clas ... ge-2013-jw

Deze wilde ik ook aanraden. Een topwhisky, voor een redelijke prijs en past mooi in je smaakprofiel. Zeker krachtiger dan de Lagavulin 16yr.
0 x
Afbeelding

André_84
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor André_84 » 28 Mei 2014, 18:13

Pfff jullie maken het mij wel moeilijk :P. Die batch 6 cs lijkt een wat veiligere keus, ik ben eigenlijk wel een laphroaig fan geworden, maar dit klinkt wel heel gied ennis gewoon te bestellen :P. Denk dat ik voor nu maar gok op deze en met de laphroaig cask strength nog even afwacht
0 x

Xstream
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Xstream » 01 Jun 2014, 11:22

Misschien iets van kilchoman proberen? Die heeft ook van die bombastische peaty, medicinale, funky, ziltige zeewater drankjes. Das echt een smaak explosie.

Al heb ik de QC hier al een paar jaar liggen en ben ik er nog steeds niet aan toegekomen om m open te trekken. Dus kan t niet vergelijken. Wel allerlei ardbegs, lagavullin, coal ila's op, maar die verbleekten bij die kilchoman :lekker

Al heb ik toen de loch gorm op en die is 80+, maar er zijn andere opties als de Kilchoman Machir Bay, maar die heb ik zelf nooit op.

Hier kun je evt ook een paar samples bestellen:
http://www.whiskysite.nl/search?keyword ... w=category
0 x
Afbeelding

tronetti
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor tronetti » 01 Jun 2014, 21:07

Xstream schreef:Al heb ik toen de loch gorm op en die is 80+, maar er zijn andere opties als de Kilchoman Machir Bay, maar die heb ik zelf nooit op.

Laphroaig QC en Machir Bay zijn toch wel anders.
Machir Bay heeft meer rook in de smaak en is naar mijn beleving wat vettig van smaak en heeft wat 'boterachtigs'.
Allebei lekkere Islay whiskies, maar de QC heeft net een wat meer uitgesprokener smaak.
0 x

Tomh
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Tomh » 02 Jun 2014, 14:39

ik vond de Loch Gorm de lekkerste bij Kilchoman, maar in mijn opinie niet goed te vergelijken met Laphroaig..
0 x
Afbeelding

André_84
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor André_84 » 27 Jun 2014, 13:14

Inmiddels al een tijdje de Classic of Islay thuis staan. T is een welkome aanvulling op mn collectie, maar t zal voor mij niet de plek van de QC innemen. Ik vind deze toch wat minder krachtig (ondanks CS) smaken dan de QC. ik vind m daarnaast ook minder sterk qua smaak en qua rokerigheid dan de Laga 16. Had ik zelf niet zozeer verwacht Ik denk dat ik er maar voor moet zorgen dat ik altijd een fles Quarter Cask op voorraad heb :bigsmile. Die blijft voorlopig favoriet bij mij.
0 x

906
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor 906 » 28 Jun 2014, 01:42

Ik ben het roerend eens met 'tronetti'; Port Askaig 12 is inderdaad een grote aanrader.
Een superlekkere whisky wat mij betreft. Te koop voor rond de 55 euro hier in Amsterdam.
0 x

André_84
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor André_84 » 15 Jul 2014, 15:25

Begin nu toch wel een beetje te wennen aan die classic of islay..gaat alweer behoorlijk hard nu! Inmiddels ook wel erg benieuwd geworden naar die port askaig én die machir bay. Welke is 'pittiger/kruidiger schatten jullie in?
0 x

Roland...
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Roland... » 15 Jul 2014, 17:22

André_84 schreef:Begin nu toch wel een beetje te wennen aan die classic of islay..gaat alweer behoorlijk hard nu! Inmiddels ook wel erg benieuwd geworden naar die port askaig én die machir bay. Welke is 'pittiger/kruidiger schatten jullie in?

Die Port Askaig is gebottled van betere vaten Coal Ila.
Die halen het dus niet bij jou voorkeur... (lees: Quater Cask)

Je kan volgens mij beter de Machir Bay aanschaffen, hoewel deze jonger is (vatting van 3, 4 en 5 jaar), vind ik 'm lekkerder. En iets goedkoper...
0 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”