Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
- totalatool
- Forum goeroe

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen
Ik heb me op de veerboot van Hoek van Holland naar Harwich laten verleiden tot de aanschaf van een fles Laphroaig PX voor €64. Net als afgelopen september ben ik nog niet in Schotland en ik heb m'n eerste whisky al gekocht...
0 x
totalatool schreef:Ik heb me op de veerboot van Hoek van Holland naar Harwich laten verleiden tot de aanschaf van een fles Laphroaig PX voor €64. Net als afgelopen september ben ik nog niet in Schotland en ik heb m'n eerste whisky al gekocht...
och, voor die prijs zou ik ook niet twijfelen opzich..
0 x
totalatool schreef:Ik heb me op de veerboot van Hoek van Holland naar Harwich laten verleiden tot de aanschaf van een fles Laphroaig PX voor €64. Net als afgelopen september ben ik nog niet in Schotland en ik heb m'n eerste whisky al gekocht...
Je bent al vroeg op pad! Eerst naar een andere streek?
0 x
johan brugge schreef:Whiskieke schreef:Goldlys 12 - ben benieuwd
Oei, toch succes ermee. Wat ik van Goldlys gedronken heb was niet om over naar huis te schrijven. Integendeel.
Ik laat u het eind verdict weten
0 x
Samen met vrienden besteld op drankgigant.nl. We zijn met 4 en dit is ons lijstje. De flessen met een * achter zijn voor mij. 
Bruichladdich Peat project (x3) *
Bunnahabhain 12 Year
Dalwhinnie 15 Year
Bowmore Legend
Laphroaig 18 Year
Ardmore Traditional
Smokehead Single Malt *
Laphroaig Triple Wood *
Zéér benieuwd naar die Laphroaig. De Peat Project en de Smokehead heb ik op safe gespeeld.
Bruichladdich Peat project (x3) *
Bunnahabhain 12 Year
Dalwhinnie 15 Year
Bowmore Legend
Laphroaig 18 Year
Ardmore Traditional
Smokehead Single Malt *
Laphroaig Triple Wood *
Zéér benieuwd naar die Laphroaig. De Peat Project en de Smokehead heb ik op safe gespeeld.
0 x
Vrijdag bij een proeverij van WIN 2 flessen Berrys' Bunnahabhain 2006 60,7% aangeschaft.
Na het proeven van deze whisky maar gelijk 2 flessen gereserveerd.
Lekkere turfbak!
Na het proeven van deze whisky maar gelijk 2 flessen gereserveerd.
Lekkere turfbak!
0 x
Ik heb een eenvoudige Cardhu 12 yr gekocht, die is zijdezacht en past beter in de tijd van het jaar, vind ik persoonlijk. Bij regen, kou en onweer zit ik liever aan de Talisker maar met dit heerlijke weer is een lichtvoetige dram erg welkom wat mij betreft.
Daarnaast ook wat flesjes Guardian Chapter gekocht, daar wil ik er nog wel wat meer van. Potverdrie, dat is voor het geld (70 euro) een verdomd goede whisky! Ik heb nu twee flessen maar daar wil ik er nog wel twee van... of drie.
Verder ga ik natuurlijk een deel van mijn vakantiegeld omzetten in wat lekkers, ik dacht aan wat Mortlach, bv de Ultimate of zo. Ik ben in het algemeen een typische Speyside drinker, ik hou me aanbevolen voor tips natuurlijk...
. Ik ben geen topdrinker zoals sommigen hier maar ik ben het kleuterniveau van Red Label en zo toch ook wel ontstegen zo langzamerhand... 
Daarnaast ook wat flesjes Guardian Chapter gekocht, daar wil ik er nog wel wat meer van. Potverdrie, dat is voor het geld (70 euro) een verdomd goede whisky! Ik heb nu twee flessen maar daar wil ik er nog wel twee van... of drie.
Verder ga ik natuurlijk een deel van mijn vakantiegeld omzetten in wat lekkers, ik dacht aan wat Mortlach, bv de Ultimate of zo. Ik ben in het algemeen een typische Speyside drinker, ik hou me aanbevolen voor tips natuurlijk...
0 x
Hij die een oordeel heeft is opgehouden met nadenken.
-
dickportugal
- Senior

Gisteren op Eindhoven Airport een Glenlivet 12 Y 1 liter aangeschaft. Voor 45 euro. Leek me een goede prijs.
0 x
Groeten Dick
dickportugal schreef:Gisteren op Eindhoven Airport een Glenlivet 12 Y 1 liter aangeschaft. Voor 45 euro. Leek me een goede
prijs.
Nu plug ik meestal mijn eigen site niet hier, maarreh:
http://www.drankvinder.nl/whisky/glenlivet-12yo-100cl
0 x
Matthijs, whiskynerd.
-
dickportugal
- Senior

Da's een specifieke (oudere) botteling. Dit is de standaardbotteling:
http://www.whiskybase.com/whisky/125/gl ... 2-year-old
http://www.whiskybase.com/whisky/125/gl ... 2-year-old
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Nu toch weer wat leuks tegengekomen! 
2x een double barrel van Douglas Laing:
- Highland park / Bowmore 700ml 46%
- Macallan / Laphroaig 700ml 46%
0 x
henri schreef:Nu toch weer wat leuks tegengekomen!
Ben benieuwd wat je daarvan vindt. Ben die Double Barrel-bottelingen wel vaker tegengekomen. Ze intrigeren, maar om een of andere reden vind ik het idee ook iets heel onaantrekkelijks hebben.
0 x
thijs100 schreef:henri schreef:Nu toch weer wat leuks tegengekomen!
Ben benieuwd wat je daarvan vindt. Ben die Double Barrel-bottelingen wel vaker tegengekomen. Ze intrigeren, maar om een of andere reden vind ik het idee ook iets heel onaantrekkelijks hebben.
op whiskyfun scoren beide flessen 86 en beschrijven ze dat karakters van beide whisky afzonderlijk duidelijk aanwezig blijven. zeker de bowmore /HP schijnt lekker te wisselen tussen de 2. de mac en phroaig lijkt de laphroaig wel de overhand qua karakter in te hebben.. maar dat is wellicht niet heel vreemd..

0 x
De bestelling van Drankgigant is vandaag aangekomen. Met plezier heb ik de Smokehead, Port Charlotte Peat Project en Laphroaig Triple Wood aan de collectie toegevoegd.

0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”