HEBT sample III

Een eigen plek voor Whisky-verenigingen, -societies, -clubs, -genootschappen, -kringen, -collectieven, -vriendengroepen etc.
johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: HEBT sample III

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 15 Mei 2014, 12:02

thijs100 schreef:Nogal een gemengde boodschap. Het is jouw stijl, maar je was ook blij dat ie leeg was

Tja, ik heb het wel meer gehad dat een bepaalde whisky in mijn straatje past qua geur en smaak, maar dat ik er naderhand toch genoeg van kreeg omdat er bepaalde ondertonen naar voren kwamen waar ik op afknapte. Dat heb ik ook een beetje met dit sample. Aanvankelijk was het 'spot on', maar nadien viel er mij een soort geur en smaak op zoals Soudwave hierboven beschrijft. Dat heb ik ervaren in een Islay whisky. Da's voorlopig alles wat ik hierover ga zeggen.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 15 Mei 2014, 12:27

johan brugge schreef:
thijs100 schreef:Nogal een gemengde boodschap. Het is jouw stijl, maar je was ook blij dat ie leeg was

Tja, ik heb het wel meer gehad dat een bepaalde whisky in mijn straatje past qua geur en smaak, maar dat ik er naderhand toch genoeg van kreeg omdat er bepaalde ondertonen naar voren kwamen waar ik op afknapte. Dat heb ik ook een beetje met dit sample. Aanvankelijk was het 'spot on', maar nadien viel er mij een soort geur en smaak op zoals Soudwave hierboven beschrijft. Dat heb ik ervaren in een Islay whisky. Da's voorlopig alles wat ik hierover ga zeggen.

Toen ik een eerste keer aan het sample snuffelde had ik meteen al een gedacht wat dit was.
Johan bevestigt mijn vermoeden, ik denk te weten over welke whisky/botteling hij het heeft :).
Ik hou het nog even voor mij, waarschijnlijk vanavond proeven! :)
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 15 Mei 2014, 13:15

Toen ik een eerste keer aan het sample snuffelde had ik meteen al een gedacht wat dit was.
Johan bevestigt mijn vermoeden, ik denk te weten over welke whisky/botteling hij het heeft :).
Ik hou het nog even voor mij, waarschijnlijk vanavond proeven!

Dat gevoel had ik dus ook. Ik dacht direct aan één bepaalde whisky. Zo typisch is die geur. Ik heb in mijn eerste notitie bij de smaak letterlijk geschreven: 'Kaboem'. Maar toen ik na een half uurtje aan de bodem van mijn glas kwam, rook en proefde ik iets dat niet helemaal klopte. En dat heeft Soundwave heel treffelijk omschreven.
0 x

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 15 Mei 2014, 14:44

haha, waren het de schapen? De geur van een schapenstal vergeet je niet snel ;)
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 15 Mei 2014, 17:30

Oei, ik heb vroeger nog even met wat schapen gewerkt maar ik kan me de geur van de stal niet echt meer herinneren. Ik refereerde eerder naar dit:
Soundwave schreef:laat ik zeggen dat ik mij waande op een stuk heidegrond in Drenthe waar de warme zon net begint te schijnen en de ochtenddauw langzaam aan begint te verdampen

Die stalgeur ... het heeft er wel wat weg van.
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 15 Mei 2014, 22:46

Allee vooruit dan maar. Volgens mij is het een Islay whisky. Maar ik ga niet in een roze tutu met een plumeau in mijn kont rond de kerktoren dansen indien ik verkeerd zou zijn. ;)
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 16 Mei 2014, 21:24

Alex, ik durf te wedden dat jij dit een topper vind.
0 x

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 16 Mei 2014, 21:49

Ik dan weer niet echt. Zeker als het is wat ik denk dat het is, dan valt ie me tegen.
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 16 Mei 2014, 21:53

Ik aanvankelijk ook, maar uiteindelijk toch weer niet.
0 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 16 Mei 2014, 23:08

zo.. notes verstuurd, geen terugweg meer voor mij.. :gnif
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 17 Mei 2014, 12:06

Ik ga hem vanavond nog eens proeven en dan mijn notities opsturen. Ik denk nog steeds dat het een Islay is, maar op het einde zit er iets heel plantaardigs in dat mij even deed twijfelen. Zoiets als het genre plantaardige tuf van een Ierse whiskey, à la Cooley Thosop. Maar die Cooley rook heel sterk naar gestoofd fruit (peren dacht ik) en dat heeft dit sample niet. Vanavond, na het proeven, ga ik mijn gok posten.
0 x

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 17 Mei 2014, 15:04

Door wat onverwachte omstandigheden heb ik helaas nog geen tijd kunnen vinden hier rustig voor te gaan zitten, dus ik heb vanmorgen sample 3 en 4 samen met een glencairn in mijn koffer gepakt. Misschien lukt het vanavond of morgenavond wel in de b&b in Cambridge.
0 x
Afbeelding

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 17 Mei 2014, 16:02

Nu bezig met proeven en het maken van notities. Dit is niet mijn stijl, des te knapper dat deze whisky toch een behoorlijke indruk op mij maakt. Islay-whisky zou kunnen. Ik heb nog een tweede gok, maar die stuur ik rechtstreeks naar Yapi. Dat lezen jullie dan maandagavond wel :)
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 17 Mei 2014, 16:37

johan brugge schreef:Ik ga hem vanavond nog eens proeven en dan mijn notities opsturen. Ik denk nog steeds dat het een Islay is, maar op het einde zit er iets heel plantaardigs in dat mij even deed twijfelen. Zoiets als het genre plantaardige tuf van een Ierse whiskey, à la Cooley Thosop. Maar die Cooley rook heel sterk naar gestoofd fruit (peren dacht ik) en dat heeft dit sample niet. Vanavond, na het proeven, ga ik mijn gok posten.

Ja ik moest inderdaad ook nog even denken aan de laatste VBT sample welke Iers bleek te zijn en iemand door in een tutu moest rondlopen ;)
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 18 Mei 2014, 11:06

Gisterenavond heb ik mijn notities opgestuurd. Ik zat met een tweestrijd. Ofwel is het een Caol Ila, en dan denk ik aan de Caol Ila 1981 Thosop. Maar ik speelde ook met de gedachte dat het wel eens een Ier kon zijn. Hij deed mij in de smaak behoorlijk denken aan de Cooley 1999 Thosop. De geur en smaak van smeulend nat mos maakte het mij echt wel moeilijk, maar ik hou het toch bij de Caol Ila 1981 Thosop. Ik ben benieuwd.
0 x

Terug naar “Whisky Webstek”