Wat wordt je volgende fles aankoop cq aanwinst?
- totalatool
- Forum goeroe

Re: Wat wordt je volgende fles aankoop cq aanwinst?
Ik heb weer wat ruimte in mijn kast, en wil dat gat graag opvullen.
Ik merk eigenlijk op dat er nu een categorie ontbreekt die bij mij eigenlijk niet echt mag ontbreken. Dat is de categorie middel-oude, niet geturfde en niet zwaar gesherriede(?) malt. Ik heb wel twee flessen Glenlivet Nadurra open staan, maar ik zoek wat subtielers dan dat en qua profiel waarschijnlijk meer iets in de richting van 20 jaar oud.
Wie heeft er een tip?
Ik merk eigenlijk op dat er nu een categorie ontbreekt die bij mij eigenlijk niet echt mag ontbreken. Dat is de categorie middel-oude, niet geturfde en niet zwaar gesherriede(?) malt. Ik heb wel twee flessen Glenlivet Nadurra open staan, maar ik zoek wat subtielers dan dat en qua profiel waarschijnlijk meer iets in de richting van 20 jaar oud.
Wie heeft er een tip?
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

totalatool schreef:Ik heb weer wat ruimte in mijn kast, en wil dat gat graag opvullen.
Wie heeft er een tip?
Misschien iets als een mooie Dailuaine? http://shop.whiskybase.com/29681/dailuaine-1983-arc of is dat dan weer te oud?
Edit: oeps, zie dat je daar al eens een sample van hebt geproefd.
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Soundwave schreef:totalatool schreef:Ik heb weer wat ruimte in mijn kast, en wil dat gat graag opvullen.
Wie heeft er een tip?
Misschien iets als een mooie Dailuaine? http://shop.whiskybase.com/29681/dailuaine-1983-arc of is dat dan weer te oud?
Verdomd, daar heb ik zelfs een sample van liggen volgens mijn archief. Edit: dus nee, nog niet geproefd.
Maar eigenlijk zocht ik naar iets dat ik even met 10% korting bij Jack kan meepakken, en een Archives is dan even lastig.
0 x
Daar komen er veel voor in aanmerking hoor:
Bladnoch 1990 (verschillende cask strength flessen, met vat 4644 als topper)
Arran 1996 (verschillende bourbon single casks)
Campbeltown Loch 21 YO (een blend, maar dat merk je er niet aan)
Aberlour IB's (OB is wel allemaal flink gesherried)
Clynelish 1995 (bv. van Signatory)
Dailuaine 1992 (bv. van WhiskyBroker of Speyside Trail)
Glen Keith 1992 The Ultimate
Highland Park 18 YO
Linkwood 1990 The Ultimate
Littlemill 1992 The Whisky Mercenary
Mortlach 1993 Duncan Taylor
Speyside Region 1995 TWA
Springbank 21 YO (diep in de buidel tasten, maar dan heb je ook wat)
Bladnoch 1990 (verschillende cask strength flessen, met vat 4644 als topper)
Arran 1996 (verschillende bourbon single casks)
Campbeltown Loch 21 YO (een blend, maar dat merk je er niet aan)
Aberlour IB's (OB is wel allemaal flink gesherried)
Clynelish 1995 (bv. van Signatory)
Dailuaine 1992 (bv. van WhiskyBroker of Speyside Trail)
Glen Keith 1992 The Ultimate
Highland Park 18 YO
Linkwood 1990 The Ultimate
Littlemill 1992 The Whisky Mercenary
Mortlach 1993 Duncan Taylor
Speyside Region 1995 TWA
Springbank 21 YO (diep in de buidel tasten, maar dan heb je ook wat)
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

totalatool schreef:Soundwave schreef:totalatool schreef:Ik heb weer wat ruimte in mijn kast, en wil dat gat graag opvullen.
Wie heeft er een tip?
Verdomd, daar heb ik zelfs een sample van liggen volgens mijn archief. Edit: dus nee, nog niet geproefd.![]()
Maar eigenlijk zocht ik naar iets dat ik even met 10% korting bij Jack kan meepakken, en een Archives is dan even lastig.
Tsja, dan is het voor mij wat lastig om met andere goede suggesties te komen op dit moment. Denk dat je dan toch al snel naar een op niet al te heftige bourbonvaten gerijpte highlander of speysider van rond de 20yo moet zoeken. En om nou als spuit 11 de zoveelste zijn die weer met Clynelish op de proppen komt...
0 x
Soundwave schreef:En om nou als spuit 11 de zoveelste zijn die weer met Clynelish op de proppen komt...
O?
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Kay schreef:Clynelish 1995 (bv. van Signatory)
Soundwave schreef:En om nou als spuit 11 de zoveelste zijn die weer met Clynelish op de proppen komt...
Haha, de hele insteek was om iets naast een Signatory Clynelish 1997 te nemen.
0 x
Dan is een IB Dailuaine een mooie aanvulling denk ik, enigszins in dezelfde hoek maar toch anders genoeg. En super prijs-kwaliteit verhouding over het algemeen.
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Kay schreef:Dan is een IB Dailuaine een mooie aanvulling denk ik, enigszins in dezelfde hoek maar toch anders genoeg. En super prijs-kwaliteit verhouding over het algemeen.
Ja ik zit daar nu ook op te zoeken inderdaad. Ik ken echter eigenlijk alleen de 16 F&F, en die is dus totaal niet te vergelijken.
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Kay schreef:Soundwave schreef:En om nou als spuit 11 de zoveelste zijn die weer met Clynelish op de proppen komt...
O?
Haha niks persoonlijks, maar ik dacht zelf meteen aan een Clynelish en vervolgens aan het feit dat de afgelopen maanden er al zoveel Clynelish geroepen is op het forum dat ik het in een wat andere hoek probeerde te zoeken. Vandaar dat ik ook aan iets van een Dailuaine of Teaninich ofzo dacht, maar zag op whiskysite niet meteen een botteling die ik persoonlijk interessant vond of die echt ouder dan 16 jaar (Nadurra) is.
Zou zelf ook nog wel nieuwsgierig zijn naar deze Strathmill, maar is wel een sherryvat geweest...
Edit: Caperdonich ook leuk misschien vanwege het gesloten distilleerderij idee? Jammergenoeg geen notities op WB
0 x
Ik kijk dan meteen naar de gemiddelde score (met 8 scores acht ik die toch al redelijk betrouwbaar) vs. de prijs en dan lijkt die fles me helemaal niet interessant. Maar dat is dan weer puur mijn benadering.
0 x
Een Linkwood 1991 by Gordon & Macphail Reserve, bottled for Van Wees. Dat is een CS, leuke sherry-invloeden zonder te heftig te worden. Absoluut geen turf of rook in de smaak en te koop bij whiskysite voor €74,99.
Ik heb em zelf ook. De eerste dram was even wennen, maar met wat oxidatie doet deze Linkwood het erg goed. Komt uit een first-fill sherry vat. In het vat gegaan op 12-6-1991 en gebotteld op 19-6-2009, dus 19 jaar oud. ABV is 53,1%, lijkt me voldoende toch?
Frank
Ik heb em zelf ook. De eerste dram was even wennen, maar met wat oxidatie doet deze Linkwood het erg goed. Komt uit een first-fill sherry vat. In het vat gegaan op 12-6-1991 en gebotteld op 19-6-2009, dus 19 jaar oud. ABV is 53,1%, lijkt me voldoende toch?
Frank
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Kay schreef:Maar dat is dan weer puur mijn benadering.
Tja, jouw aankoopbeleid is inderdaad voor velen onnavolgbaar.
0 x
Dan was dit bij dezen een tipje van de sluier.
0 x
Imperial 1995 17yo Blackadder
Imperial 1995 19yo TNotDD (2x)
Littlemill 1988 25yo TNotDD (2x).

Imperial 1995 19yo TNotDD (2x)
Littlemill 1988 25yo TNotDD (2x).
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”