Spirit of Speyside Whisky Festival, 29 apr - 3 mei 2010

Voorbije Whisky-festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tastings worden hier heen verplaatst en kunnen met ervaringen aangevuld worden.
macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Re: Spirit of Speyside Festival 2010

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 02 Mei 2010, 11:35

Het is zondagmorgen en we gaan zo lekker wandelen in Milbuies, door het bos, even uitwaaien. Robin Laing en Lesley gaan ook mee. Gisteren wederom een prima dag. Eerst genieten van de sma' still bij Glenlivet waar ik leuke foto's heb gemaakt van Alan Greig als "illegal distiller". David Wishart signeerde boeken in het visitor centre, en even later kwam Dave Broom met een groepje wandelaars van de berg naar beneden. Voor we het wisten had iedereen een glaasje zojuist gestookte new make van de sma' still in handen en we mochten die vergelijken met een 18-jarige cask strength Glenlivet op 59,8%.
Vandaar terug naar Craigellachie om Becky, Lesley en Stuart op te pikken. Door naar Keith waar het Craighurst Guesthouse een signeer sessie had georganiseerd in de tuin achter hun B&B. Ze hadden zowaar een echte Writers Den gecreëerd en er was live muziek van de moonshiners ...
's Avonds met z'n allen naar de premiere van de musical Whisky Kisses in het Robbie Dhu center bij Glenfiddich. Leuke verhaallijn over het gevecht om de laatste fles van de Ultimate Dram: Glenigma!
Afzakkertje in de Craig en een leuk Duits stel ontmoet: Christian en Suzanne, uit Munchen.
Daarna bekaf maar voldaan rond 3 uur in bed.
Tot morgen,
Hans

:schotland
0 x

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 02 Mei 2010, 17:29

Ik zou zo graag Whisky Kisses willen zien. Heb zulke leuke dingen over gehoord. Vriend van mij heeft regiseur werk daarvoor gedaan. Hopelijk komen ze naar Feis Ile. In dat geval ga ik zeker heen
0 x

johan
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor johan » 02 Mei 2010, 20:49

Net terug van een paar dagen België (in de buurt van Brugge !).
Heb me goed vermaakt maar als ik dit zo lees ......

Leuk om de verslagen te lezen Hans.
0 x

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 03 Mei 2010, 09:55

Het zit er bijna op. De wandeling door de bossen gisteren was geslaagd. Mooie natuurfoto's gemaakt. Diezelfde middag in Dufftown nog even naar de Whisky Fair geweest en oude bekenden de hand geschud. Prachtige drams gedronken bij Ian Gray, die een eigen botteling van een 12-jarige Springbank en een 8-jarige Port Charlotte bij zich had. De laatste was verbazingwekkend complex voor een zo jonge whisky.
Dan naar de Mash Tun voor een book signing en een lekkere steak. Kennis gemaakt met culinair schrijver Liz Ashworth die mij een exemplaar van haar nieuwe boek Orkney Spirits cadeau gaf.
's Avonds thuis bij Lesley lekker ontspannen en naar Local Hero gekeken.
Zometeen nog even een afrondend gesprekje met de nieuwe manager van het Craigellachie Hotel en dan rijden Becky en ik met een enorme omweg (via Glencoe) naar St. Fillans om daar nog een paar dagen te relaxen en te wandelen in de heuvels rond Loch Earn.
Glencoe staat op het menu omdat Becky daar nog niet eerder is geweest.

Goede reis voor allen die op pad gaan vandaag,

0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 03 Mei 2010, 10:15

Aardige reisbeschrijvingen, Hans, worden met veel interesse gevolgd :) Goede reis verder in dit fascinerende land en veel plezier, maar ik denk dat dat vanzelf komt en je daar niet veel voor hoeft te doen!

:goedgedaan
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 03 Mei 2010, 10:16

Heerlijk, Hans, om die verhalen te lezen. Klinkt als een hele mooie 'rondreis'; krijg er al zin in!

Nog heel veel plezier de komende dagen!
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Re: Spirit of Speyside Whisky Festival, 29 apr - 3 mei 2010

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 07 Mei 2010, 20:28

De afgelopen dagen heerlijk gewandeld in en rond St. Fillans.
Op 5 mei (de geboortedag van Bill Ross) met vrienden in St. Fillans zijn leven gevierd ipv zijn overlijden, met een prachtige maaltijd, vergezeld van de nodige drams.
Vanmorgen weer in IJmuiden aangekomen, even een kopje koffie bij Richard Blesgraaf genuttigd, eindelijk zijn zeer goed bevoorrade en gezellige winkel gezien en nu thuis, moe maar voldaan. Het was weer een prachtig weekje, om met Gert-Jan Dröge (+) te spreken.
Over een week met Marcel van Gils naar de Champagne streek om daar research te doen, in vloeibare en vaste vorm.
Life ain't too bad.

PS Piet, het lijkt erop dat ik nu ook een Frans vlaggetje nodig heb (en een Nederlandse voor Millstone!)
0 x

old-smuggler
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor old-smuggler » 07 Mei 2010, 20:37

Zeg Hans en Becky we hebben heerlijk genoten van alle verhalen die jullie plaatsten tijdens jullie reizen :goedgedaan , mijn (onze) komplimenten, ik denk dat we allemaal hebben kunnen genieten :duimop
Laatst gewijzigd door old-smuggler op 07 Mei 2010, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 07 Mei 2010, 21:03

old-smuggler schreef:Zeg Hans en Becky we hebben heerlijk genoten van ale verhalen die jullie plaatsten tijdens jullie reizen :goedgedaan , mijn (onze) komplimenten, ik denk dat we allemaal hebben kunnen genieten :duimop

Sluit ik me helemaal bij aan! :duimop
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 07 Mei 2010, 21:14

I second that :goedgedaan
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 08 Mei 2010, 13:47

Bedankt allemaal voor jullie positieve reacties. Dat inspireert me.
Ik speel al enige tijd met de gedachte om een blog bij te gaan houden. Als ik dat doe, dan wordt het waarschijnlijk wel in het Engels, maar daar zullen jullie vast geen problemen mee hebben. 8-)
0 x

KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 09 Mei 2010, 23:04

Net weer thuis, geen last van ashplanes en we hebben een top week gehad.
Aardige mensen, mooie natuur, lekkere whisky.
Diverse tours gedaan, tastings gehad en natuurlijk whisky gekocht ; da's alleen niet handig met een het vliegtuig dus die flessen hebben Teun en Henk voor me meegenomen naar huis.
Nog wat roofvogels gezien en nog een prive demo gehad ( we waren toch de enige dus kregen wij allebei maar een handschoen en doe maar mee). Moet nu nog een paar honderd foto's sorteren.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 10 Mei 2010, 00:02

KSB66 schreef:Net weer thuis, geen last van ashplanes en we hebben een top week gehad.

Welkom terug Bas... en dan heb je wel geluk want het is nu ook best een puinhoop met de vluchten..... Benieuwd naar je foto's !
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 10 Mei 2010, 02:06

Het zijn er 650, Piet. Ondanks dat ik de kaart van tevoren op nieuw geformateerd had heeft ie toch weer weer alles door elkaar heen genummerd :boos . Dus moet nu alles eerst uitzoeken.

Wat me trouwens opviel bij diverse festiviteiten is dat de "locals' helemaal niet zo als een mafketel aan een glas staan te ruiken. De flessen waar wij zo zuinig op zijn staan daar gewoon op zijn kop in een molen met een nondrip erop.
Ik zie ze ook niet discussieren over chocolade en rozijnen en rood fruit en weet ik wat allemaal.
Kopen een dram, die daar trouwens iets van 2,60 pond kost en genieten ervan zonder poespas.
Ik ga er zeker terug, maar dan met de eigen auto. ( Daar kan meer in :) )

Ik de plaatselijke pub stond er een rijtje whiskies (8 of 10) die ik op rij af maar allemaal heb geprobeert.
Uit het magazijn werd er nog enkele flessen tevoorschijn gehaald- ook maar even geproefd. Was niet allemaal even goed maar wel een mooie gelegenheid om voor weinig geld het een en ander te proeven.
0 x

Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”