Even voorstellen
-
Mibbiwicket
- Nieuwkomer

Even voorstellen
Hey whisky-liefhebbers,
Ik ben Mibbiwicket, en in het echte leven ga ik door voor Mitch.
Mijn interesse voor whisky is begonnen toen ik in het studentenleven in Hasselt wel eens vaker in een cafe kwam, hier zag ik vele soorten whisky staan en ik ging dan altijd voor een jack daniels, maar whisky trok mij nooit echt.
Sindsdien zag ik steeds meer soorten whisky en ik begon gaandeweg eens af en toe shotjes whisky te pakken, tot op een dag ik een pokertoernooi had en mij een black label on the rocks bestelde. Gewoon omdat het kon, gaandeweg het toernooi raakte mijn glas leger en leger. In het begin proefde ik alleen maar alcohol maar hoe leger het glas werd hoe beter ik het begon te proeven, nu een jaar later is mijn interesse zo groot geworden dat ik mij een fles Teacher's heb besteld.
Helaas is er iets misgegaan en heb ik een fles Glen Talloch gekregen, dus we zullen zien hoe het smaakt.
Met vriendelijke groet,
Mitch
Ik ben Mibbiwicket, en in het echte leven ga ik door voor Mitch.
Mijn interesse voor whisky is begonnen toen ik in het studentenleven in Hasselt wel eens vaker in een cafe kwam, hier zag ik vele soorten whisky staan en ik ging dan altijd voor een jack daniels, maar whisky trok mij nooit echt.
Sindsdien zag ik steeds meer soorten whisky en ik begon gaandeweg eens af en toe shotjes whisky te pakken, tot op een dag ik een pokertoernooi had en mij een black label on the rocks bestelde. Gewoon omdat het kon, gaandeweg het toernooi raakte mijn glas leger en leger. In het begin proefde ik alleen maar alcohol maar hoe leger het glas werd hoe beter ik het begon te proeven, nu een jaar later is mijn interesse zo groot geworden dat ik mij een fles Teacher's heb besteld.
Helaas is er iets misgegaan en heb ik een fles Glen Talloch gekregen, dus we zullen zien hoe het smaakt.
Met vriendelijke groet,
Mitch
0 x
Re: Even voorstellen
Welkom op het forum, Mitch! De Talloch is niet mijn favoriet maar gelukkig zijn er nog veel meer whiskies te ontdekken 
0 x
-
Mibbiwicket
- Nieuwkomer

Ik heb al vele mensen gehoord dat het niet echt een fantastische blend is, maar mijn smaakpapillen moeten nog ontwikkelen vind ik zelf. Dan vind ik het zonde om een single malt te halen terwijl ik er niks van proef.
Maar mijn smaakpapillen worden beter keer per keer merk ik al.
Maar mijn smaakpapillen worden beter keer per keer merk ik al.
0 x
-
Mibbiwicket
- Nieuwkomer

Note to self, glen talloch is veel te oppervlakkig.
Heb nu mijn glas half vol nog, het enige wat ik proef is houtachtig, maar mijn laatste slok toen ik er 2 druppels water bij deed proefde ik in de afdronk nog iets zoets kon het niet plaatsen. Sorry voor de dubbelpost maar moest het hier even neerzetten haha.
Iemand nog ervaringen met deze whisky?
Heb nu mijn glas half vol nog, het enige wat ik proef is houtachtig, maar mijn laatste slok toen ik er 2 druppels water bij deed proefde ik in de afdronk nog iets zoets kon het niet plaatsen. Sorry voor de dubbelpost maar moest het hier even neerzetten haha.
Iemand nog ervaringen met deze whisky?
0 x
Welkom Mitch! ik heb geen ervaring met de Glen Talloch, ben zelf ook nog een beginnende drinker, maar als ik dit zo lees laat ik die ook mooi staan haha 
0 x
-
Mibbiwicket
- Nieuwkomer

Goed idee, heel veel houtsmaak en dan als je echt zoekt vind je een zoete finish. Geen complexiteit zoals ik bij andere blends wel lees. Morgen eens langs de slijter gaan haha. Mooi om te zien dat we medebeginners hebben, heb jij nog aanraders?
0 x
Welkom Mitch!
Ik denk dat je juist meer proeft in een degelijke single malt dan in een goedkope blend. Voor onder de 25 euro is er heel veel goed spul te vinden. Drankvinder.nl (courtesy of moderator Matti) is een ideale site voor prijsvergelijk.
En als je nog geen zin hebt om 25 euro uit te geven aan 1 fles, kijk dan of er bij jou in de buurt een keer een proeverij of festival is. Dan kan je heel verschillende whiskies op een avond proberen. Kom je er meteen een beetje achter wat je wel en niet lekker vindt.
De betere slijter heeft trouwens ook meestal wat flessen open. Dan kan je dus proeven voordat je koopt
Mibbiwicket schreef:Ik heb al vele mensen gehoord dat het niet echt een fantastische blend is, maar mijn smaakpapillen moeten nog ontwikkelen vind ik zelf. Dan vind ik het zonde om een single malt te halen terwijl ik er niks van proef.
Ik denk dat je juist meer proeft in een degelijke single malt dan in een goedkope blend. Voor onder de 25 euro is er heel veel goed spul te vinden. Drankvinder.nl (courtesy of moderator Matti) is een ideale site voor prijsvergelijk.
En als je nog geen zin hebt om 25 euro uit te geven aan 1 fles, kijk dan of er bij jou in de buurt een keer een proeverij of festival is. Dan kan je heel verschillende whiskies op een avond proberen. Kom je er meteen een beetje achter wat je wel en niet lekker vindt.
De betere slijter heeft trouwens ook meestal wat flessen open. Dan kan je dus proeven voordat je koopt
0 x
Mibbiwicket schreef:Goed idee, heel veel houtsmaak en dan als je echt zoekt vind je een zoete finish. Geen complexiteit zoals ik bij andere blends wel lees. Morgen eens langs de slijter gaan haha. Mooi om te zien dat we medebeginners hebben, heb jij nog aanraders?
(Hier nog een beginner..
)Vraagje, pure interesse; ben je bewust de blends aan het uitproberen?
Wat ik van iedereen begrijp is dat de single malt over het algemeen meer zijn 'eigen karakter' kan laten zien en dus meer uitgesproken kan zijn. (ik heb de blends overgeslagen en ben nog niet bijster nieuwsgierig)
Leuk om te lezen dat jij juist op een andere manier aan het ontdekken bent
0 x
Mibbiwicket schreef:Goed idee, heel veel houtsmaak en dan als je echt zoekt vind je een zoete finish. Geen complexiteit zoals ik bij andere blends wel lees. Morgen eens langs de slijter gaan haha. Mooi om te zien dat we medebeginners hebben, heb jij nog aanraders?
Flessen waarmee ik zelf ben begonnen zijn de Glenlivet 12 yo en de Glenkinchie 12. Werden mij bij de slijter aangeraden als mooie "instap" whisky's. Wellicht ook wat voor jou en denk ook vooral even bij de lokale slijterij vragen wat ze je aanraden.
0 x
Welkom!
Glen Talloch was mijn eerste whisky... mét gratis glas. Dat glas gebruik ik nu nog steeds, gewoon als ik zin heb in een ongecompliceerde borrel.
Glen Talloch was mijn eerste whisky... mét gratis glas. Dat glas gebruik ik nu nog steeds, gewoon als ik zin heb in een ongecompliceerde borrel.
0 x
Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”