Gezellig aan de bar...
-
johan brugge
- Forum goeroe

Re: Gezellig aan de bar...
Ja, ze was echt razend. Diegene die de vloertegel heeft gebroken is zelfs niets komen zeggen. Pas toen mijn vrouw 's avonds begon op de ruimen merkte ze het op. Het is niet leuk en zulke schade wordt toch door hen vergoed, maar hij kon het toch op z'n minst komen zeggen. Het was zelfs zo erg dat de brokken steen op mijn zoon zijn bed lagen. Je moet weten dat zijn bed 3,5 meter van het venster staat. Je moet dan al serieus kappen eer die brokken zo ver kunnen vliegen. En dan komen er nog de gebruikelijke 'verrassingen' boven (verkeerde maat van de achterdeur en nog van de dingen). Nu, vandaag of morgen zijn ze klaar. En wij ook, en het zal voor heel lang zijn deze keer.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
-
johan brugge
- Forum goeroe

Er zit nu een barst in één van mijn deuren!

0 x
johan brugge schreef:Er zit nu een barst in één van mijn deuren!![]()
Heb je niet ergens 'n flink stuk hout om ze daar een flinke heist mee te verkopen, Johan? En de rekening erachteraan te gooien? Bij ons noemen we dat t**g van de richel! Sterkte, Johan

0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Tja, ik zou ze natuurlijk ook gewoon kunnen buiten gooien maar dan zit ik daar het half afgewerkte vensters.
0 x
Heliophanus cambridgei
Nu de Ero cambridgei ??
Net zoals in diverse andere classificaties van flora en fauna blijven ze schuiven met de namen.
Dat meent de ene dat ze vanwege dit weer daar onder vallen en dan is er weer een symposium en dan moet het weer daar onder vallen.
0 x
KSB66 schreef:Nu de Ero cambridgei ??
Neen, daar lijkt hij niet op.
Heliophanus cambridgei lijkt op H. flavipes en die lijkt weer op H. cupreus en het is een Salticidae (springspin).
Even zoeken maar toen vond ik dan ook een prachtige verzameling springspinnen op http://www.jumping-spiders.com/ selecteer "Illustration".
De "mijne" staat er niet bij maar hij lijkt sprekend op: Heliophanus cupreus (WALCKENAER, 1802)
Het exemplaar op deze foto: Heliophanus cupreus - ♀ - Suisse Alpes Valais: Lens, 16/7/84. Scale: 1 mm ... en dan het mannetje dat ongeveer 2 mm groter is.
Bijna onvoorstelbaar hoe groot de verschillen dan onderling nog zijn bij één soort.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Ik kon ook geen foto vinden en nam aan dat ze met naam aan het schuiven waren geweest.
0 x
KSB66 schreef:Ik kon ook geen foto vinden
Ah, dat lag dus niet aan mij
Nu je noemt "springspin" kan ik me er wel iets bij voorstellen!Deze spinnetjes zijn toch ook erg snel?
0 x
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
johan brugge schreef:Ik hoopte dat je wat tasting notes zou posten. Daarom zei ik dat je wat sneller moest drinken. Ik zat er op te wachten.Ik heb ooit eens een Glenmorangie Port Wood Finish gedronken. Ik proefde toen redelijk wat peper. Is dat bij de Quinta Ruban ook zo?
Ik zie dat je je bericht aangepast hebt. De hint was niet overgekomen dat ik tasting notes moest post. Zal dit later nog doen (wellicht niet vandaag; later). Ik heb die oude 'port wood finish' nooit gehad dus kan hem niet vergelijken. Ik ontdekte eigenlijk geen peper of dergelijke kruidige tonen in deze Quinta Ruban. Wel ga ik (wellicht vandaag) een fles Ruby Port kopen om dat te kunnen ontdekken. Zo koop ik regelmatig 'smaken' om deze te kunnen herkennen: (Oloroso) Sherry, Gember, Port, MSG (E621; umami), etc.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Hola, je moet je niet verplicht voelen om een tasting note te schrijven hé. Maar omdat je zei dat je ze naast elkaar ging zetten dacht ik dat je kort enkele bevindingen zou posten. Dat is alles. En daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
0 x
Tasting note
johan brugge schreef:Hola, je moet je niet verplicht voelen om een tasting note te schrijven hé.
He Johan! Geen probleem hoor
Vanmiddag een fles Offley Ruby Porto gekocht om de Port smaak te kunnen (her)kennen. Nog niet geopend en geproefd.
Laatst gewijzigd door JayDie op 02 Mei 2010, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Re: Tasting note
JayDie schreef:Vanmiddag een fles Offley Ruby Porto gekocht om de Port smaak te kunnen (her)kennen. Nog niet geopend en geproefd.
Dat doet mij er aan denken dat ik van mijn schoonvader een fles Porto Cruz van 1L gekregen heb. Ik denk dat ik allicht snel zal openen.
0 x
Wat zouden ze er bij grolsch van vinden dat al die Twentespelers aan de bavaria zaten ?
Wordt de Grolschveste nu de Bavariavesting ?
Groetjes Nol Willems
Wordt de Grolschveste nu de Bavariavesting ?
Groetjes Nol Willems
0 x
- old-smuggler
- (Whisky)Professional

ZO NU EERST EEN BAVARIA..... Ze hebben het wel verdient daar in Enschede.

0 x
-
dennis
- (Whisky)Professional

Wat ik gebruik in de proeverijen is een PSV (port-sherry-vermouth) glas van 21,5 cl. Vind ik zelf wat te groot, maar uitermate geschikt om te proeven. Daarnaast prima handelbaar bij het schoonmaken en pouleren.
De schenkers van de Sligro gebruik ik ook, maar ook de olijfolie-schenkers zijn ook prima. Die zijn ook bij Oil and Vinegar o.i.d. te verkrijgen vanaf 2cl-5cl. Wat me beter bevalt om drinkgedrag terug te brengen is een slowflow. Ik weet even niet meer waar je ze kan kopen, maar die gebruik ik zelf voor een aantal flessen. Niet de Nutricion SF's... Zie afbeelding.

De schenkers van de Sligro gebruik ik ook, maar ook de olijfolie-schenkers zijn ook prima. Die zijn ook bij Oil and Vinegar o.i.d. te verkrijgen vanaf 2cl-5cl. Wat me beter bevalt om drinkgedrag terug te brengen is een slowflow. Ik weet even niet meer waar je ze kan kopen, maar die gebruik ik zelf voor een aantal flessen. Niet de Nutricion SF's... Zie afbeelding.

0 x
Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”