Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Deunemans
Senior
Senior

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen

Ongelezen berichtdoor Deunemans » 02 Apr 2014, 15:44

Mooie tip, bedankt! Kijken of ik deze week nog even langs kan voordat de schappen leeggeroofd zijn ;)
0 x
Afbeelding

WhiskyLiam
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor WhiskyLiam » 02 Apr 2014, 16:16

Teachers Highland Cream, maar naar het schijnt moet je geluk hebben met de batch. Ben benieuwd.
0 x

Mel
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mel » 02 Apr 2014, 18:47

Goodfella schreef:Bowmore 15yo Darkest
Laphroaig Quarter Cask

Was totaal €36,00 kwijt voor deze twee (70cl) flessen. De flessen gaan bij Makro uit het assortiment, dus als iemand ze op zijn/haar verlanglijstje heeft staan: niet twijfelen, ronsel even een pas (of vraag simpelweg een dagpas aan) en wees geen dief van je eigen portemonnee.

Andere flessen waarvan ik kon zien dat ze uit het assortiment gaan: Lagavulin Limited Edition 2011, Bowmore 18yo en Highland Park 21yo. Nette prijzen.

Wow.....mooie prijzen. Is dat bij elke Makro? Bij welke vestiging was dat?
0 x
Afbeelding

Tomh
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Tomh » 02 Apr 2014, 19:44

wauw! dat zijn nog eens prijzen.
Ik ga meteen morgenochtend koekeloeren!
Hopelijk ligt er nog wat in de schappen inderdaad 8-)
0 x
Afbeelding

OmeAnne
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor OmeAnne » 02 Apr 2014, 20:10

Nice idd, morgen eens in Groningen kijken. Zit er ook wat milder varianten bij?
0 x
Afbeelding

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 02 Apr 2014, 20:48

Zonet een flesje GlenDronach 1995-2013 cask1774 voor The Nectar en LMDW besteld.
Sedert lange tijd nog eens 'blind' gekocht maar aan alle ratings en commentaren te zien is dit een sherrytopper.

:Slainte
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Mel
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mel » 02 Apr 2014, 21:35

Goodfella schreef:Bowmore 15yo Darkest
Laphroaig Quarter Cask

Was totaal €36,00 kwijt voor deze twee (70cl) flessen. De flessen gaan bij Makro uit het assortiment

Goed...ik heb vanavond maar de daad bij het woord gevoegd en ik ben van Amsterdam naar Santpoort gereden om een Makro-pas te halen. Vervolgens naar de vestiging in Beverwijk gereden.

Het klopt dat ze zijn afgeprijsd en dat ze uit het assortiment gaan. Echter....niet voor de prijs die jij hier noemt. De Bowmore kost nu 30,- en de Laphroaig 25,-. Ik heb gevraagd of het per vestiging kan verschillen maar het antwoord was nee. De prijzen worden landelijk bepaald. Ze waren zeer vriendelijk en ze hebben zelfs het filiaal in Amsterdam gebeld maar ook daar dezelfde prijs.

Dus ik ben eigenlijk vrij pissig, dit geintje heeft me ruim twee uur gekost. Dus ik ben echt heel erg benieuwd hoe je aan 36,- komt voor twee flessen?? Dat moet dan een filiaal zijn geweest waar ze zelf een actie hebben gehouden. Dus voortaan handig als je dat erbij zet. Het is dus 100% zeker niet landelijk. Ze hebben dus een landelijk prijssysteem. En nogmaals, het is gecheckt bij een ander filiaal.

Om niet helemaal met lege handen thuis te komen heb ik de Bowmore 15yo Darkest gekocht voor 30,35 incl btw. Ook een nette prijs maar niet wat ik had verwacht.
0 x
Afbeelding

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 02 Apr 2014, 21:51

Of je belt even met de Makro voor je een roadtrip gaat ondernemen :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Mel
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mel » 02 Apr 2014, 21:59

Matti schreef:Of je belt even met de Makro voor je een roadtrip gaat ondernemen :)

Ja hoor....tis mn eigen schuld.... :-x Ik ging er gewoon vanuit dat het een erg mooie aanbieding was en dat ik snel moest zijn. Ik dacht, ik ga er direct naartoe. Maar dat zal ik voortaan doen dan. Maar ik wil er toch wel vanuit gaan dat als iemand hier een leuke tip heeft, dat het dan ook klopt.

Maar wie weet was het wel een plaatselijke aanbieding en kon Goodfella dat ook niet weten.

Het klopt trouwens ook dat er meerdere whisky's zijn afgeprijsd en uit het assortiment gaan zoals de Lagavulin en Talisker Distiller's edition. Ook de Bowmore 18.

En ach, 30 euro voor de Bowmore 15 is ook een prima prijs. Ik ben al over mn teleurstelling heen want hij smaakt prima.
0 x
Afbeelding

Tomh
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Tomh » 03 Apr 2014, 11:05

Ik ben vanmorgen ook maar even bij de Makro (in Nijmegen) binnen gestapt...
Aanvankelijk leek er van de aanbiedingen weinig terug te vinden, bijna geen van boven genoemde flessen waren terug te vinden in de schappen. Een medewerker wist te vertellen dat bijvoorbeeld de quarter cask 2 weken geleden al uitverkocht was.
Wel wees hij me op de prijsbordjes : bij producten die uit het assortiment gaan en in de aanbieding zijn staat zowel een "x" als een " * ".
Dat wetende de rekken afgespeurd, om budgettaire redenen de Highland park 21 laten staan (€110,- incl btw)
Uiteindelijk toch nog met een trofee huiswaarts gekeerd:

Aberlour 12 years, non chill filtered voor €24,11 incl btw :duimop

Ik was nog op zoek naar een fruitige whisky en volgens reviews moet dat hiermee best goed komen!

Goodfella, bedankt voor de tip.
0 x
Afbeelding

OmeAnne
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor OmeAnne » 03 Apr 2014, 12:42

Makro Groningen is/was helemaal niks meer!
0 x
Afbeelding

ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 03 Apr 2014, 13:09

In Leeuwarden ook niet :(
0 x
Afbeelding

Tomh
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Tomh » 03 Apr 2014, 13:50

Mijn flesje was ook de laatste ...
Verder was de Highland park nog wel flink goedkoper. Hield het daarna wel mee op.
0 x
Afbeelding

Ed53
Actief lid
Actief lid

Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Ongelezen berichtdoor Ed53 » 03 Apr 2014, 16:35

Net even bij gall en gall binnengelopen daar hebben ze de Glenlivet Gaurdians Chapter voor 59,50 in de aanbieding actie tot 6 april met klanten kaart 25% korting op alle flessen Glenlivet.
Ze hebben nu een fles minder, kon hem voor die prijs niet laten staan. :D
0 x

Goodfella
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Goodfella » 03 Apr 2014, 16:51

Tomh schreef:Ik ben vanmorgen ook maar even bij de Makro (in Nijmegen) binnen gestapt...
Aanvankelijk leek er van de aanbiedingen weinig terug te vinden, bijna geen van boven genoemde flessen waren terug te vinden in de schappen. Een medewerker wist te vertellen dat bijvoorbeeld de quarter cask 2 weken geleden al uitverkocht was.
Wel wees hij me op de prijsbordjes : bij producten die uit het assortiment gaan en in de aanbieding zijn staat zowel een "x" als een " * ".
Dat wetende de rekken afgespeurd, om budgettaire redenen de Highland park 21 laten staan (€110,- incl btw)
Uiteindelijk toch nog met een trofee huiswaarts gekeerd:

Aberlour 12 years, non chill filtered voor €24,11 incl btw :duimop

Ik was nog op zoek naar een fruitige whisky en volgens reviews moet dat hiermee best goed komen!

Goodfella, bedankt voor de tip.

Ik weet niet of ze er een vaste minimumprijs aan hangen, maar als je die flessen graag wil hebben dan kun je altijd vragen of Makro ze uit een andere vestiging kan pakken voor jou. In Breda ging het in ieder geval heel snel met de voorraad, maar de Quarter Cask stond er bijvoorbeeld nog wel dus dat is beter dan niets. Volgens mij is het zo dat ze niet iets over laten komen wat een paar euro kost, maar wellicht maken ze met whisky een uitzondering. Kay heeft zo al een aantal flessen over laten komen naar de vestiging die het dichtste bij hem in de buurt is als ik het goed begrepen heb.

Overigens, nog kort over die Highland Park 21yo: er zijn twee versies van die fles (net zoals bij de 25yo het geval is), een 47.5% versie en een 40%. Die laatste is - naar ik heb begrepen - een stuk minder dan de originele 47.5%. Hier een video daarvan:

KLIK

Bij de Makro staat die 47.5% en omdat die vrijwel nergens meer te verkrijgen is, heb je echt een koopje voor iets meer dan een meiertje. Bij de Nederlandse webshops begint de prijs van die 47.5% versie op 180 euro excl. verzendkosten. Nogal een verschil, en dat voor een whisky die niet langer in productie is. Just saying. ;)

@Mel: miscommunicatie. Ik heb er €36 voor betaald i.v.m. personeelskorting van een oud-collega. Daar komt bij dat ik uit een soort automatisme altijd ex. btw prijzen pak, dus het was geen 'bewussie' kan ik je vertellen. Ik heb ze overigens zelfs incl. btw nergens goedkoper gezien, en aangezien het aanbod sterk verschilt pér vestiging zou je zomaar net zoals andere mensen van dit forum tegen een pareltje als een Highland Park 25yo voor €114 aanlopen. Kan me niet voorstellen dat het de moeite totaal niet meer waard was.
0 x
Afbeelding

Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”