Wat wordt je volgende fles aankoop cq aanwinst?
Re: Wat wordt je volgende fles aankoop cq aanwinst?
Kan ik mij alleen maar bij aansluiten. Was maar moeilijk weg te slaan bij de Kintra stand. Naast genoemde Aultmore en Mortlach ook de rokerige Auchentoshan, 4th Confidential en de Bunna 23 years geproefd. De Bunna heeft mij dusdanig geraakt dat ik deze moest hebben (en dus inmiddels ook heb besteld). Erik Molenaar gaf aan dat hij zelf niet meer kon uitleveren aan slijterijen v.w.b. de Bunna, hij had zelf nog 3 flesjes en dan is het op. Ben dus erg blij dat ik alsnog eentje op de kop heb weten te tikken.
De Mortlach staat inmiddels wel bovenaan mn shortlist als aankoop voor de maand mei.
De Mortlach staat inmiddels wel bovenaan mn shortlist als aankoop voor de maand mei.
0 x
Deunemans schreef:De Mortlach staat inmiddels wel bovenaan mn shortlist als aankoop voor de maand mei.
Shortlist? Ik heb alleen een longlist als het gaat om nog aan te schaffen whiskies...
0 x
Haha, ik ken dat gevoel Harrie...maar er zijn er altijd een paar die ik graag op korte termijn wil toevoegen. Dit heeft vaak te maken met de beperkte beschikbaarheid. Longlist is bij mij vaak een kwestie van liquiditeit 
0 x
O ik heb eigenlijk nooit een lijst, maar ik kom aan de lopende band flessen tegen die me interessant lijken.
Zoals de volgende:
http://www.whiskybase.com/whisky/26194/glengoyne-1987
200 euro moet ie kosten, een smak geld. Maar hij scoort wel super op Whiskybase. Ik twijfel nog...
Zoals de volgende:
http://www.whiskybase.com/whisky/26194/glengoyne-1987
200 euro moet ie kosten, een smak geld. Maar hij scoort wel super op Whiskybase. Ik twijfel nog...
0 x
Tsja Kay, als geld geen rol speelt ben je natuurlijk ook geen lijst nodig
Het is bij mij zo dat ik een aantal whisky's standaard in de kast heb die ik graag drink. Van de duurdere flessen schaf ik altijd eerst een sample aan, of ik moet deze bij een andere gelegenheid al hebben geproefd. Soms zit er ook wel eens een impulsaankoop bij (meestal vanwege beperkte beschikbaarheid van de fles), en die pakken soms goed uit, en soms wat minder. Vaak check ik wel of ik notes van zo'n whisky op dit forum kan vinden, en vervolgens voor eenzelfde check hop ik even langs whiskybase.com.
Het is bij mij zo dat ik een aantal whisky's standaard in de kast heb die ik graag drink. Van de duurdere flessen schaf ik altijd eerst een sample aan, of ik moet deze bij een andere gelegenheid al hebben geproefd. Soms zit er ook wel eens een impulsaankoop bij (meestal vanwege beperkte beschikbaarheid van de fles), en die pakken soms goed uit, en soms wat minder. Vaak check ik wel of ik notes van zo'n whisky op dit forum kan vinden, en vervolgens voor eenzelfde check hop ik even langs whiskybase.com.
0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Deunemans schreef:Kan ik mij alleen maar bij aansluiten. Was maar moeilijk weg te slaan bij de Kintra stand. Naast genoemde Aultmore en Mortlach ook de rokerige Auchentoshan, 4th Confidential en de Bunna 23 years geproefd. De Bunna heeft mij dusdanig geraakt dat ik deze moest hebben (en dus inmiddels ook heb besteld). Erik Molenaar gaf aan dat hij zelf niet meer kon uitleveren aan slijterijen v.w.b. de Bunna, hij had zelf nog 3 flesjes en dan is het op. Ben dus erg blij dat ik alsnog eentje op de kop heb weten te tikken.
Ik heb vorige maand ook een aantal Kintra's mogen proeven op een proeverij gehost door Erik. Stuk voor stuk toppers! Maar ook erg duur. Ik vond de Auchentoshan ook fantastisch idd

0 x
Klopt Willem, ik ben erg gecharmeerd van de Kintra bottelingen, maar ze zijn idd wel aan de prijs. Ik merk wel dat ik langzamerhand wel aan het schuiven ben van kwantiteit naar kwaliteit. Ik bestel minder "grote" flessen, en meer samples om op die manier mijn whisky-horizon te verbreden en waar gewenst te verdiepen. Hierdoor creëer ik dan wat extra budget voor de wat duurdere aankopen.
On-topic: Bunna is vandaag op de post gegaan, en dan vervolgens rustig wachten en hopen dat ik nog een Mortlach kan scoren van Kintra
On-topic: Bunna is vandaag op de post gegaan, en dan vervolgens rustig wachten en hopen dat ik nog een Mortlach kan scoren van Kintra
0 x
Voglende week proeverij in Gemert. Misschien dat ik daar iets ga aanschaffen. Maar door de VBT zal de Bladnoch overtroffen moeten worden...
0 x
net een bowmore thosop 93 en nogmaals een littlemill 88 the whisky man besteld...
0 x
- Caledonians
- Whisk(e)y goeroe

Yapi schreef:net een bowmore thosop 93 en nogmaals een littlemill 88 the whisky man besteld...
Nice!
Die Bowmore '93 Thosop staat al heel lang op mijn lijstje om eens te kopen. Is er nog nooit van gekomen en hij wordt alleen maar duurder en duurder...
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Caledonians schreef:Yapi schreef:net een bowmore thosop 93 en nogmaals een littlemill 88 the whisky man besteld...
Nice!![]()
Die Bowmore '93 Thosop staat al heel lang op mijn lijstje om eens te kopen. Is er nog nooit van gekomen en hij wordt alleen maar duurder en duurder...
Op dit moment is de hand-filled in de Bowmore distillery shop volgens mij ook nog steeds een bourbonvat van ongeveer deze leeftijd. Ik ga die volgende maand maar eens scoren.
0 x
Caledonians schreef:Yapi schreef:net een bowmore thosop 93 en nogmaals een littlemill 88 the whisky man besteld...
Nice!![]()
ja, ik betaal er nu al 200 euro voor. Cadeautje voor mezelf, hij gaat snel open gaan!

0 x
- Caledonians
- Whisk(e)y goeroe

Yapi schreef:Caledonians schreef:Yapi schreef:net een bowmore thosop 93 en nogmaals een littlemill 88 the whisky man besteld...
Nice!![]()
ja, ik betaal er nu al 200 euro voor. Cadeautje voor mezelf, hij gaat snel open gaan!
Ah dan weet ik denk ik al waar je hem vandaan hebt.
0 x
totalatool schreef:
Nice!![]()
Op dit moment is de hand-filled in de Bowmore distillery shop volgens mij ook nog steeds een bourbonvat van ongeveer deze leeftijd. Ik ga die volgende maand maar eens scoren.
Ware het niet dat Bowmore in 1993 net na de overname een hele lage (en langzame) productie had, wat blijkbaar de kwaliteit van de whisky ten goede is gekomen.
Er zijn ook maar weinig Bowmore 1993 op dit moment, misschien zijn er nog wat vaten die met 15 jaar extra rijpen de nieuwe black/white Bowmore worden?
0 x
C C K schreef:Er zijn ook maar weinig Bowmore 1993 op dit moment, misschien zijn er nog wat vaten die met 15 jaar extra rijpen de nieuwe black/white Bowmore worden?
Ik heb ooit ergens op het Internet gelezen dat er geen vaten uit 1993 meer liggen bij Bowmore. Een bijzondere vintage dus. Ik heb ooit eens die 1993 Thosop geproefd en vond hem erg lekker. Ik weet ook niet of er überhaupt nog vaten uit 1993 ergens liggen te rijpen of dat alles al gebotteld is.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”