Welk bier drink je nu of heb je onlangs op ?
-
johan brugge
- Forum goeroe

Re: Welk bier drink je nu of heb je onlangs op ?
Lemon Grass 6.1%. Een 'home-brew'" van een vriend. Raar bier. Het heeft nu een paar maanden in mijn kast gestaan en het smaakt heel anders dan in het begin. De smaak van citroen is er overduidelijk, maar het is geen zure smaak. Het is eerder een frisse citrussmaak. Het blijft toch een raar bier.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
-Roy- schreef:Emelisse heeft ook bieren gerijpt op whisky vaten (in elk geval Laphroaig en Ardbeg). Ik heb ze nog niet gevonden.
Dat weet ik, ik heb de Bowmore BA en Caol Ila BA gedronken, die had mijn vaste slijter staan. Hij heeft ooit een paar kratten Emelisse White Label opgekocht. De Bowmore kan ik mij niet herinneren, de Caol Ila wel. Was een erg lekker bier.
Ik weet niet waar je woont, maar als in je ooit in de buurt van Delft bent, dan weet ik wel een adresje die sowieso White Label bieren heeft (waar de BA's onder vallen).
Zelf zit ik nu aan een Brugge Tripel. Ook erg smakelijk.
0 x
Heb gisteren De Dochter van de Korenaar Embasse gedronken. Ik heb daar ook de Embasse Oak Aged Peated van (Laphroaig vaten), dus ik moest natuurlijk eerst de gewone proberen. Héél donker rood bier. Niet echt vies, maar ik ben niet zo van het donker bier. Hopelijk doet Laphroaig er goed aan.
Overigens heb ik van de Emelisse op whisky vaten nog weinig goeds gehoord (net zo min als van de Jopen op Laphroaig vaten), maar ik ben wel benieuwd.
Ik kom uit Eindhoven, dus Delft is wat uit de richting. Zo te horen is die Emelisse steeds beter verkrijgbaar. Hier bij 'brewpub Van Moll' hebben ze er ook een paar bieren van, maar volgens mij niet de whiskyvatenvarianten. Het zal nog wel eens goed komen denk ik.
Overigens heb ik van de Emelisse op whisky vaten nog weinig goeds gehoord (net zo min als van de Jopen op Laphroaig vaten), maar ik ben wel benieuwd.
Ik kom uit Eindhoven, dus Delft is wat uit de richting. Zo te horen is die Emelisse steeds beter verkrijgbaar. Hier bij 'brewpub Van Moll' hebben ze er ook een paar bieren van, maar volgens mij niet de whiskyvatenvarianten. Het zal nog wel eens goed komen denk ik.
0 x
Gisteren dus de Peated (zie boven) gedronken. 66 cl Vind ik wel wat veel, maar hij is er niet in kleinere flessen. De Peated smaakt beter dan de gewone Embasse. Hij is redelijk rokerig, vooral in de nasmaak, maar om nu te zeggen dat ik er Laphroaig in proefde? Nee. Hij doet denken aan de Emelisse Rauchbier, met zo'n zelfde gerookte ham lucht en smaak, maar wat minder prominent. Op zich wel interessant, maar niet heel lekker. Ze zouden een licht bier deze behandeling moeten laten ondergaan.
0 x
-
nigel_tufnel
- Whisk(e)y goeroe

Vandaag een Hof ten Dormaal aged in Octomore barrels.
Hmmm... Toch lekker die biertjes gerijpt op peated whisky vaten!
Hmmm... Toch lekker die biertjes gerijpt op peated whisky vaten!
0 x
Bedankt voor de tip. Daar had ik nog niks van gehoord. Octomore vaten nog wel.
Tot nu toe ken ik alleen die Dochter van de Korenaar Embasse Peated. Die ik nog moet proeven zijn verschillende Emilisses (die hebben in elk geval Bowmore en Laphroaig vaten gebruikt), de La Trappe Quadrupel Oak Aged badge 12, de Rasputin serie van Brouwerij de Molen (ook verschillende vaten), Jopen Laphroaig en de Stoute Gijt Barrel Aged Laphroaig. Het is alleen niet zo dat ik die zo ergens kan gaan halen. Ik heb nog geen slijter gevonden die ze heeft.
Tot nu toe ken ik alleen die Dochter van de Korenaar Embasse Peated. Die ik nog moet proeven zijn verschillende Emilisses (die hebben in elk geval Bowmore en Laphroaig vaten gebruikt), de La Trappe Quadrupel Oak Aged badge 12, de Rasputin serie van Brouwerij de Molen (ook verschillende vaten), Jopen Laphroaig en de Stoute Gijt Barrel Aged Laphroaig. Het is alleen niet zo dat ik die zo ergens kan gaan halen. Ik heb nog geen slijter gevonden die ze heeft.
0 x
Tijdens het eten een Stout gemaakt van spelt en hop uit de bossen rond Oisterwijk gedronken
Frank
Frank
0 x
Het verslag van de lichtjes uit de hand gelopen bierproeverij is terug te vinden op http://blog.whivie.be/#post2466
Topavond!
Topavond!

0 x
Afgelopen zaterdag een fles "Deus, Brut des Flandres" soldaat gemaakt. Dat is een 'champagnebier' van Bosteels, de brouwerij van Karmeliet en Kwak. Het is een 75cl fles. We kochten een cadeauverpakking met twee champagneglazen. Het is meer bier dan champagne, maar wel heel fris en fruitig, lekker spul. De 11,5% is wel verraderlijk!
Gisteren een Beerze Brave, een blond bier van 7,5% uit Vessem. Viel niet tegen. Verder een Leffe 9º. Niet zo goed als de blonde, maar goed te drinken. (Tussendoor een Highland Park 12.)
Gisteren een Beerze Brave, een blond bier van 7,5% uit Vessem. Viel niet tegen. Verder een Leffe 9º. Niet zo goed als de blonde, maar goed te drinken. (Tussendoor een Highland Park 12.)
0 x
Vernoemenswaardig: gisteravond een "Whiskey-Weisse" van "Privatbrauerei Hösl". Gebrouwen met "geturfde Whiskey mout" (ik weet niet of Duitsers, of de brouwerij, het onderscheid kent tussen Whiskey en Whisky, of de mout komt van iets als Connemara).
Anyways, het flesje geopend, schuim kwam al omhoog zetten (niet uitvergist (mijn gok) of infectie door vieze flesjes), schuim erg knisperend en na een minuut of 2 volledig weg. Geen zure smaak (geen infectie), aroma van barbecue-saus, smaak van Lapsang Souchong, droge afdronk.
Leuk geprobeerd, ik sta niet te springen om een tweede.
Anyways, het flesje geopend, schuim kwam al omhoog zetten (niet uitvergist (mijn gok) of infectie door vieze flesjes), schuim erg knisperend en na een minuut of 2 volledig weg. Geen zure smaak (geen infectie), aroma van barbecue-saus, smaak van Lapsang Souchong, droge afdronk.
Leuk geprobeerd, ik sta niet te springen om een tweede.
0 x
Na een drukke dag vond ik het tijd om een nieuw lekker bier open te trekken. Nu zit ik dus aan een Texels Stormbock
.
0 x
Een Harviestoun Ola Dubh (40 Year Old) uit 2012. De smaak wordt na elk jaar bewaren tot dusverre een stuk beter.
0 x
Gisteren een Boon Oude Geuze (brouwseizoen 2009-2010), was echt heerlijk bier voor een middagje in de zon met een Rocky Patel Vintage 2003 Cameroon robusto (sigaar).
Voor vandaag heb ik een Lentehop van Brouwerij De Molen klaar staan. En de zo'n schijnt ook weer, dus kan een mooie middag worden. Boek erbij: Kitchen Confidential van Anthony Bourdain. Dan ook nog de geruststellende en trots-makende gedachte dat alles voor mijn eerste eigen appartement op schema loopt (verhuizing in mei). Jawel, het gaat een mooie middag worden!
Frank
Voor vandaag heb ik een Lentehop van Brouwerij De Molen klaar staan. En de zo'n schijnt ook weer, dus kan een mooie middag worden. Boek erbij: Kitchen Confidential van Anthony Bourdain. Dan ook nog de geruststellende en trots-makende gedachte dat alles voor mijn eerste eigen appartement op schema loopt (verhuizing in mei). Jawel, het gaat een mooie middag worden!
Frank
0 x
Gisteren mijn verjaardag gevierd met:
Hoegaarden
Affligen Tripel
Straffe Hendrik Quadrupel
Grimbergen Dubbel
En ik was de avond begonnen met een Mortlach 1993.
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn whisky tastings toch meestal een logischere volgorde hebben
Hoegaarden
Affligen Tripel
Straffe Hendrik Quadrupel
Grimbergen Dubbel
En ik was de avond begonnen met een Mortlach 1993.
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn whisky tastings toch meestal een logischere volgorde hebben
0 x
Terug naar “Whisky gerelateerde dranken inclusief cocktails”