Wie is McRay

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
McRay
Senior
Senior

Wie is McRay

Ongelezen berichtdoor McRay » 21 Apr 2010, 10:16

Hallo medegenieters.

Aangezien ik al een tijdje meelees werdt het nu weleens tijd om mezelf aan te melden en voor te stellen.

Ik ben dus McRay, oftewel Ray. Ben 38 en woonachtig in regio Rotterdam.
Een jaar of 10 geleden ben ik begonnen met Whiskey drinken, Jameson. Een jaar of 5 daarna ben ik echt whisk(e)y gaan proeven. Naar proeverijen, festivals, meetings en met vrienden onder elkaar. Boeken lezen, slijterijen langs gaan en al dat soort dingen. Nu kan ik dus echt genieten van een mooi glas.

Hierdoor heb ik in de afgelopen toch wel een aatal juweeltjes gedronken, o.a. Ardbeg 1977, Talisker 25Y en 30Y, Balvenie 30Y, diverse Port Ellen's, Laphroaig 25Y, Highland Park 30Y, Glendronach 27Y 1955 G&M Old Brown Label, Benriach 29Y 1976/2006 Signatory en nog veel meer. En ik heb, het mag nog geen whisky heten, Kilchoman Malt 7 weeks New Spirit 70%, wel apart moet ik zeggen.
Ook mijn laatste aankoop is lekker en toch ook wel bijzonder. Deze heb ik vorig jaar gedronken en nu heb ik hem zelf staan. Een Jameson Rarest Vintage Reserve Edition 2007.
Mijn favorieten voor dit moment zijn o.a. Balvenie, Talisker, Glendronach, Macallan, Bowmore, Ardbeg, Caol Ila, Lagavulin, Mortlach, Bruichladdich, Bunnahabhain maar ook een 'gewone' Jameson vind ik nog steeds lekker.

De keuze wat ik ga drinken hangt ook af van mijn andere hobby, sigaren roken. Het gaat dan om Longfillers uit Cuba, Dominicaanse, Nicaragua of Honduras. De keuze hangt dan af van de strerkte, smaak en geur van zowel de whisk(e)y als de sigaar. Door deze hobby ben ik ook een acief lid van het sigarenplatform. Een leuk platform met veel actieve leden waar veel gesproken wordt over sigaren maar ook over de dingen naast sigaren, Whisk(e)y dus.

Naast Whisky mag ik ook graag een glas Rum drinken, dan niet BaHcardi maar echt Rum zoals Brugal, Matusalem, Malecon, El Dorado en niet te vergeten Zacapa Centenario Etiquta negra 23 Y. Die laatste is echt geweldig, zelfs beter en lekkerder dan sommige hoog aangeschreven Whisky's, het is alleen wel veel zoeter natuurlijk. En af en toe een glaasje Port of Cognac vind ik ook wel lekker.

Kortom, ik geniet van het leven maar wel met mate(n).
0 x
Sláinte Mhath

Piet
Moderator
Moderator

Re: Wie is McRay

Ongelezen berichtdoor Piet » 21 Apr 2010, 10:25

Hallo Ray, welkom ... leuk plaatje !

Je mag je zelf dus tot de ervaren aficionado's rekenen met een mooi "track-record".

McRay schreef:De keuze wat ik ga drinken hangt ook af van mijn andere hobby, sigaren roken.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat deelname aan dit forum ook behoorlijk wat invloed kan hebben op je toekomstige keuzes :o
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 21 Apr 2010, 10:46

Ha Ray!

Mooi verhaal! Die combinatie van Sigaren en Whisky; ik denk dat de 'niet kenner' die combinatie ook snel voor zich ziet. Zo'n wat oudere, dikke, kale man in zo'n leren stoel met in de ene hand een dikke sigaar en in zijn andere hand een glas (tumbler) whisky (met ijs). :lol:

Ik heb laatst wat combinaties met Whisky geprobeerd (bv. chocolade), maar moet zeggen dat ik dan liever van de producten apart wil genieten. Je zult wel 'lang' moeten zoeken wil je de juiste match hebben?

Heel veel plezier hier op het forum. Gezien je ervaringen met de whiskies (woow, bijna alleen maar 25+ yo!!!) gaat dat goed komen!

PS.: wat betekent: Sé leigheas na Póite ól arís
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Ruval
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ruval » 21 Apr 2010, 10:57

Welkom Ray,

Klinkt zeer goed - ik hoop ook op het punt te komen dat ik (zeer) veel whiskies
in die leeftijdsrange heb mogen proeven (liever nog in het bezit hebben zodat het niet
bij die ene keer proeven blijft). Sigaren zijn niet mijn ding, maar ik ben ook al mijn
gehele leven een niet-roker 8-)

Ik sluit me geheel aan bij de opmerking van Piet - het lezen van dit forum is
niet geheel zonder risico. Ik merk dat mijn verlanglijstje alleen maar aan het groeien
is. Eerste aanschaf zal waarschijnlijk één van de door Jock geadviseerde Bruichladdich
whiskies zijn.

Jaydie - over jouw combi chocolade en whisky - ik heb laatst heerlijk zitten genieten
van een Glenfiddich 12yo met een goede kwaliteit melkchocolade. Een heerlijke verrassing.

Groet,
Victor
0 x

McRay
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor McRay » 21 Apr 2010, 11:20

Dank voor jullie welkomswoord.

En een forum is inderdaad aanstekelijk voor een aankoop, ik ken het uit ervaring met de sigaren.

@JayDie

Gelukkig ben ik nog geen oude dikke man in een leren stoel :D
En een tumbler, natuurlijk :P

Zoeken naar een juiste combinatie is juist leuk, zowel met drinken, eten als sigaren, je komt vanzelf een mooie combi tegen maar dan moet je helaas wel veel proeven. En door het vele proeven bouw je ook een smaakprofiel/geheugen bij jezelf op (maar dat weten jullie zelf ook wel) waaruit je laten makkelijker kan gaan kiezen wat weer een goede combi is. Eigenlijk is het helemaal geen leuke hobby..............

O ja, en wat "Sé leigheas na Póite ól arís" betekend; Een middel tegen een kater is om opnieuw te drinken.
Ooit eens ergens gelezen in Ierland en ik vond het wel een mooie.
0 x
Sláinte Mhath

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 21 Apr 2010, 11:23

BTW: ons ander recentelijk nieuw lid, Django houdt ook van (de combinatie) whisky en sigaren :-)
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 21 Apr 2010, 11:25

McRay schreef:O ja, en wat "Sé leigheas na Póite ól arís" betekend; Een middel tegen een kater is om opnieuw te drinken.

Ja, inderdaad... Google ( http://www.google.nl/search?q=Se+leighe ... te+ol+aris ) is your best friend. :goedgedaan
Laatst gewijzigd door Piet op 21 Apr 2010, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Speciale tekens worden niet herkend
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 21 Apr 2010, 12:08

Hey Ray, welkom op het forum! Je zal hier nog veel plezier beleven.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

johan
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor johan » 21 Apr 2010, 12:19

Welkom,

Weer een levensgenieter in ons midden :)
0 x

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 21 Apr 2010, 12:20

Welkom Ray op het forum. Ben zelf ook een liefhebber van Rum en net als u ook de "betere" rums. Heb net toevallog vanmorgen een Cadenhead Green Label Demerara Guyana 15 years opgehaald. 46% vol alc en heerlijk. Afgelopen zaterdag proefde ik de 1975 Green Label Cadenhead Demerara geproefd. En wat een wonderlijk klekker goedje dat was. Heb ook nog de Renegade Rums van Bruichladdich hier in huis. Ook lekker, maar niet zo lekker als de Cadenhead vind ik
0 x

p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor p_froes » 21 Apr 2010, 16:23

Welkom Ray! :D
0 x
Life is too short to drink bad whisky

Topvoerder
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Topvoerder » 21 Apr 2010, 17:11

Hartelijk welkom op dit foRUM Ray! :duimop
Laatst gewijzigd door Topvoerder op 21 Apr 2010, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
And now for something completely different...

Afbeelding

Django
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Django » 21 Apr 2010, 19:33

Goed om je ook op dit forum te zien Ray :hoera
Hoe je met jouw whiskykennis dit forum niet eerder hebt gevonden dan ik is mij een raadsel
0 x

Afbeelding

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 21 Apr 2010, 20:07

Ik heb even al die 'oude' flessen van je opzij gezet én het raam opengezet om die sigarenrook te verjagen, dan kan ik je nu een hartelijk welkom heten op dit steeds gezelliger wordende forum :lol:

McRay schreef:O ja, en wat "Sé leigheas na Póite ól arís" betekend; Een middel tegen een kater is om opnieuw te drinken.

Dat gebeurde al in m'n diensttijd, wat 'n tijd!(geleden)
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

McRay
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor McRay » 21 Apr 2010, 23:03

Django schreef:Goed om je ook op dit forum te zien Ray :hoera
Hoe je met jouw whiskykennis dit forum niet eerder hebt gevonden dan ik is mij een raadsel

Mij ook 8-)
Maar je kent me dus van het sigarenplatform neem ik aan.........
0 x
Sláinte Mhath

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”