Soundwave schreef:Is er trouwens al iemand die de Virgin Oak heeft geproefd? Ik ben erg nieuwsgierig, maar vind hem wel wat prijzig voor een NAS om op de gok te kopen.
Ik vind "wat prijzig" nog een redelijk understatement

Soundwave schreef:Is er trouwens al iemand die de Virgin Oak heeft geproefd? Ik ben erg nieuwsgierig, maar vind hem wel wat prijzig voor een NAS om op de gok te kopen.

Willem vd K schreef:Soundwave schreef:Is er trouwens al iemand die de Virgin Oak heeft geproefd? Ik ben erg nieuwsgierig, maar vind hem wel wat prijzig voor een NAS om op de gok te kopen.
Ik vind "wat prijzig" nog een redelijk understatementMaar ik ben ook wel erg benieuwd. Zou het niet technisch gezien erg moeten lijken op Bourbon? Dat is ook nieuw Amerikaans eiken. (even los van de spirit die natuurlijk behoorlijk anders is)

whiskyblog010 schreef:Ik heb nog geen proefnotities, maar ik trek net een fles Auchentoshan Three Wood open en ik vind het eigenlijk wat tegenvallen.
Iemand hier ervaring mee?
Het spul is zó zacht dat je amper het idee hebt whisky te drinken. 43% helpt ook niet echt.

/ Mijn Website met mijn Distillery Visits
edwinedje schreef:
Volgens mij is dit echt een instap whisky voor Auchentoshan.
Niet echt spannend, maar wel een lekkere opener voor een avondje genieten.

whiskyblog010 schreef:Zijn er voor jou Auchentoshans die wel spannend zijn? Ze gaan prat op die triple destillation, dus ze zullen volgens mij nooit als een bom inslaan.

/ Mijn Website met mijn Distillery Visits
whiskyblog010 schreef:Zijn er voor jou Auchentoshans die wel spannend zijn? Ze gaan prat op die triple destillation, dus ze zullen volgens mij nooit als een bom inslaan.
Wouter1981 schreef:whiskyblog010 schreef:Zijn er voor jou Auchentoshans die wel spannend zijn? Ze gaan prat op die triple destillation, dus ze zullen volgens mij nooit als een bom inslaan.
Maar van de standaard OB instappers die ik geproefd heb was ik inderdaad niet echt onder de indruk. Volgens mij heeft auchentoshan gewoon de tijd in een goed vat nodig om zich mooi te ontwikkelen, een jaartje of 18+

Nuyts schreef:Wouter1981 schreef:whiskyblog010 schreef:Zijn er voor jou Auchentoshans die wel spannend zijn? Ze gaan prat op die triple destillation, dus ze zullen volgens mij nooit als een bom inslaan.
Maar van de standaard OB instappers die ik geproefd heb was ik inderdaad niet echt onder de indruk. Volgens mij heeft auchentoshan gewoon de tijd in een goed vat nodig om zich mooi te ontwikkelen, een jaartje of 18+
Wat is jouw idee van Auchentoshan 18y? Heb hier net flesje van gekregen en wilde graag jouw ervaringen wel eens horen...
Wouter1981 schreef:Nuyts schreef:Wouter1981 schreef:
Ik heb geen ervaring met de 18y OB. Wel met wat onafhankelijke flesjes van 18+. Die vond ik stuk voor stuk erg lekker, maar wel wat prijzig.
Wouter1981 schreef:Nuyts schreef:Wouter1981 schreef:Maar van de standaard OB instappers die ik geproefd heb was ik inderdaad niet echt onder de indruk. Volgens mij heeft auchentoshan gewoon de tijd in een goed vat nodig om zich mooi te ontwikkelen, een jaartje of 18+
Wat is jouw idee van Auchentoshan 18y? Heb hier net flesje van gekregen en wilde graag jouw ervaringen wel eens horen...
Ik heb geen ervaring met de 18y OB. Wel met wat onafhankelijke flesjes van 18+. Die vond ik stuk voor stuk erg lekker, maar wel wat prijzig.

Nuyts schreef:Wouter1981 schreef:Nuyts schreef:
Dewelke? mss dat ik ergens wat samples kan verkrijgen of nr op zoek kan gaan...
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten