Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Tegen de lijst van Harrie kan ik niet op. Maar dit jaar voor het eerst in de achtertuin in het zonnetje:
Glen Elgin 12 yrs
Glen Garioch FS
Ultimate Tamdhu 2004 CS
De lente begint weer een klein beetje. Heerlijk, maar als het warmer wordt drink ik steeds minder whisky. Ga ik over op iets anders met een W.
Glen Elgin 12 yrs
Glen Garioch FS
Ultimate Tamdhu 2004 CS
De lente begint weer een klein beetje. Heerlijk, maar als het warmer wordt drink ik steeds minder whisky. Ga ik over op iets anders met een W.
0 x
Wentelteefjes.
O, ja, whisky. Ik heb gisteren een head to head to head gedaan. 3x Clynelish, met dank aan samples van Bart:
1. Clynelish 1997 14y Exclusive Malts 48.8%
2. Clynelish 1996 Speciality Drinks Ltd. 56.1%
3. Clynelish 1996 BB&R for LMWD cask #6421, 57.1%
Drie keer Clynelish, drie keer een behoorlijk andere whisky. De enige duidelijke overeenkomsten tussen deze whisky's waren was in meer of mindere mate en de eigenschap dat ze best lang nodig hadden om hun geuren en smaken duidelijk prijs te geven. En dat ze mij alle drie behoorlijk goed smaakten.
De 1997'er was het meest toegankelijk van smaak en het meest fruitig (sinaasappel, perzik, abrikoos) met wat wax in de afdronk. Clynelish 3 het meest old school van geur: natte keien, leer, tabak. Deze geur deed mij aan een mooie Japanner denken. Clynelish 2 vond ik misschien wel de beste uit de line-up. Niet toegankelijk en behoorlijk complex: ik rook bogrond/humus, motorolie, inkt, beetje as, citroenen en wax. Ook een geur alsof je een schoenmakerswinkel binnenloopt. Erg apart en boeiend.
O, ja, whisky. Ik heb gisteren een head to head to head gedaan. 3x Clynelish, met dank aan samples van Bart:
Drie keer Clynelish, drie keer een behoorlijk andere whisky. De enige duidelijke overeenkomsten tussen deze whisky's waren was in meer of mindere mate en de eigenschap dat ze best lang nodig hadden om hun geuren en smaken duidelijk prijs te geven. En dat ze mij alle drie behoorlijk goed smaakten.
De 1997'er was het meest toegankelijk van smaak en het meest fruitig (sinaasappel, perzik, abrikoos) met wat wax in de afdronk. Clynelish 3 het meest old school van geur: natte keien, leer, tabak. Deze geur deed mij aan een mooie Japanner denken. Clynelish 2 vond ik misschien wel de beste uit de line-up. Niet toegankelijk en behoorlijk complex: ik rook bogrond/humus, motorolie, inkt, beetje as, citroenen en wax. Ook een geur alsof je een schoenmakerswinkel binnenloopt. Erg apart en boeiend.
0 x
Haha grappig, ik had ook sample van Bart ( Clynelish 1996 Speciality Drinks Ltd. 56.1%) , ik heb deze fles gelijk besteld. Ik scoorde hem 91 punten...geweldige whisky!!
0 x
Pellie schreef:Haha grappig, ik had ook sample van Bart ( Clynelish 1996 Speciality Drinks Ltd. 56.1%) , ik heb deze fles gelijk besteld. Ik scoorde hem 91 punten...geweldige whisky!!
je kon er geloof ik maximum 2 per klant bestellen, dus ik heb dat toen ook maar gelijk gedaan! Geen spijt van, de ene fles is al half vol, dan heb je soms best nog een 2de staan
0 x
turfsmurf schreef:Wentelteefjes.
Drie keer Clynelish, drie keer een behoorlijk andere whisky. De enige duidelijke overeenkomsten tussen deze whisky's waren was in meer of mindere mate en de eigenschap dat ze best lang nodig hadden om hun geuren en smaken duidelijk prijs te geven. En dat ze mij alle drie behoorlijk goed smaakten.![]()
Lekker hé, die 2

0 x
Laatste beetje Aberfeldy 21 Year 
0 x
"The secret to creativity is knowing how to hide your sources" ( A. Einstein )
http://www.whiskygirl.nl
http://www.whiskygirl.nl
Nu een Bowmore Tempest Batch #1 (met brandnetel geitekaas... heerlijk!!!)
0 x
Highland Park OB 1994-2010
Glendronach 2002 for Whiskybase
Glendronach 2002 for Whiskybase
0 x
- Banzai
- Whisk(e)y goeroe

Imperial 1995 Duncan Taylor en een lovely Black Bull 30yo.
0 x
Springbank 12yo CS Blues Edition. Wat een complexiteit op die leeftijd...
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Yapi schreef:Pellie schreef:Haha grappig, ik had ook sample van Bart ( Clynelish 1996 Speciality Drinks Ltd. 56.1%) , ik heb deze fles gelijk besteld. Ik scoorde hem 91 punten...geweldige whisky!!
je kon er geloof ik maximum 2 per klant bestellen, dus ik heb dat toen ook maar gelijk gedaan! Geen spijt van, de ene fles is al half vol, dan heb je soms best nog een 2de staan
0 x
Het lijkt wel een VBT, alleen dan zonder de B. Ik heb gisteravond namelijk ook een paar samples van Bart geproefd:
Glenburgie 2003-2012 Asta Morris (85)
Clynelish 1996-2013 Masterpieces (88)
Clynelish 1996-2013 Berrys' for LWDW (89)
GlenDronach 1995-2013 for The Nectar and LMDW (89)
Stuk voor stuk de moeite waard, maar voor mij allemaal net geen aanschaf waard (misschien maar goed ook).
Stuk voor stuk de moeite waard, maar voor mij allemaal net geen aanschaf waard (misschien maar goed ook).
0 x
Kay schreef:Het lijkt wel een VBT, alleen dan zonder de B. Ik heb gisteravond namelijk ook een paar samples van Bart geproefd:
Haha is 89 punten te min voor je?

0 x
Pellie schreef:Haha is 89 punten te min voor je?
Er is geen weg meer terug, Kay
0 x
Pellie schreef:Haha is 89 punten te min voor je?
Natuurlijk niet, dat hangt helemaal van de prijs af. Ik vind bv. de GlenDronach van Abbey Whisky beter dan deze en die kost iets minder. Zo redeneer ik dan...
Waren ze een paar tientjes goedkoper geweest of had ik ze 90+ gescoord, dan was ik alweer als een dolle aan het bestellen geslagen.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”