Diageo's tactiek? ... en strategie...

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
DramdrummerTom
Senior
Senior

Diageo verhoogt hun whisky sterk in prijs?

Ongelezen berichtdoor DramdrummerTom » 18 Feb 2014, 20:04

Beste allen,

ik las via een bericht op whiskysite dat Diageo met ingang van maart 2014 de prijzen van hun whisky's flink zal doen stijgen. Enig idee hoe dit in zijn werk gaat? Ik vraag me namelijk af in hoeverre alle verkopers de prijsverhoging aan de klant in rekening zullen brengen. Zou wel van lef getuigen om in aanhoudende financieel moeilijke tijden de prijzen even flink op te krikken, maar wellicht kunnen ze het zich veroorloven.

Als het inderdaad zo is dan is het natuurlijk netjes van whiskysite dat ze dit van tevoren aankondigen.

groet
Tom
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Re: Diageo's tactiek? ... en strategie...

Ongelezen berichtdoor Matti » 18 Feb 2014, 21:13

Ik denk niet dat de verkopers de luxe hebben deze verhoging niet door te berekenen. Diageo kan min of meer doen wat ze willen als moloch in de markt, en dit is daar wederom een voorbeeld van. De inkoopprijzen, en niet alleen van Diageo, zijn de afgelopen tijd al flink gestegen, maar dan relatief geleidelijk. Dat is tenminste wat ik van enkele slijters heb begrepen.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Piet
Moderator
Moderator

Re: Diageo's tactiek? ... en strategie...

Ongelezen berichtdoor Piet » 18 Feb 2014, 21:33

Zelfde verhaal met de nieuwe Mortlach bottling-benadering (WhiskyPassion 1, 2014 blz.6). Veel NAS maar goedkoper zullen ze er vast niet op worden, ook niet als de plannen voor verdubbeling van capaciteit doorgaan.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”