Whisky uit je geboortejaar
Re: Whisky uit je geboortejaar
Ik vind dit wel een aardig draadje, maar ik heb niet zo de behoefte voor whisky uit mijn geboortejaar.
Echter, ik was afgelopen week eens door de samples-lijst van Laddie Teun aan het kijken en nu heb ik toch 3cl van de Auchroisk Auk's Choir uit 1975 besteld. Dat kan ook goed de eerste keer zijn dat ik zo'n oude whisky drink, dus ik ben op zich wel benieuwd.
Echter, ik was afgelopen week eens door de samples-lijst van Laddie Teun aan het kijken en nu heb ik toch 3cl van de Auchroisk Auk's Choir uit 1975 besteld. Dat kan ook goed de eerste keer zijn dat ik zo'n oude whisky drink, dus ik ben op zich wel benieuwd.
0 x
Ik heb via Whiskybase een Glen Grant 1974 vintage (door Berry Bros & Rudd gebotteld) gevonden voor een niet al te absurd bedrag (rond de 200 Euro). Kan iemand hier uit eigen ervaring bevestigen dat deze whisky die investering waard is? Het valt me op dat deze 37-jarige whisky veel goedkoper is dan andere whiskies met een vergelijkbare leeftijd, waardoor ik me afvraag of dat komt door een relatief lage kwaliteit.
0 x
als ik de 2 die ik heb gevonden serieus mag nemen heb je helaas voor nu teveel betaald,
kwaliteit zou overigens gewoon prima moeten zijn gezien hoe de members ze scoren...
als de prijs van de winkels waar deze beschikbaar is een beetje klopt zou het betekenen dat met een auction deze nog snel iets minder op zou brengen
Glen Grant 37yo 1974/2012,47.8 % Vol. Casknumber 7643, Berry Bros & Rudd
http://www.whiskybase.com/whisky/32863/ ... nt-1974-br
Glen Grant 37yo 1974/2012, 49.3 % Vol., Casknumber 7646, Berry Bros & Rudd
http://www.whiskybase.com/whisky/31687/ ... nt-1974-br
kwaliteit zou overigens gewoon prima moeten zijn gezien hoe de members ze scoren...
als de prijs van de winkels waar deze beschikbaar is een beetje klopt zou het betekenen dat met een auction deze nog snel iets minder op zou brengen
Glen Grant 37yo 1974/2012,47.8 % Vol. Casknumber 7643, Berry Bros & Rudd
http://www.whiskybase.com/whisky/32863/ ... nt-1974-br
Glen Grant 37yo 1974/2012, 49.3 % Vol., Casknumber 7646, Berry Bros & Rudd
http://www.whiskybase.com/whisky/31687/ ... nt-1974-br
0 x
Voor de duidelijkheid: ik heb de fles nog niet gekocht. De flessen waar jij naar linkt, waren ook de twee die ik had gevonden. Als je doorklikt naar de shops, dan blijkt de prijs daar een stuk hoger (richting de 200 Euro) te liggen dan op Whiskybase zelf is te zien.
0 x
oke, prijzen zijn al een tijdje geleden ingevoerd dus, maar niet door de invoerende user bijgewerkt...
toch denk ik dat dit niet een fles is waarvan je veel stijging moet verwachten, maarja, wellicht dat onze mede-forumleden hier meer over weten te vertellen voordat je besluit wel of niet aan te kopen
toch denk ik dat dit niet een fles is waarvan je veel stijging moet verwachten, maarja, wellicht dat onze mede-forumleden hier meer over weten te vertellen voordat je besluit wel of niet aan te kopen
0 x
Om verwarring te voorkomen: als ik de fles zou kopen, zou het zijn om hem op mijn verjaardag te openen en in de maanden daarna op te drinken.
0 x
gezien de meningen en scores zou het je niet moeten tegenvallen, al zou ik proberen er wat vanaf te krijgen, naar mijn mening betaal je nu richting de hoofdprijs, maarja... ik kan het mis hebben..
0 x
- Caledonians
- Whisk(e)y goeroe

Teller staat momenteel op 10 stuks uit 1982. Kan niet zeggen dat ik er speciaal naar op zoek ben ofzo. Al is het altijd wel leuk als je een kwalitatief goede whisky tegenkomt uit je geboortejaar.
0 x
tronetti schreef:Zit ook wel eens te twijfelen, wordt wel weer een hoop geld. ( 1975 )
En als ik dan zo'n fles heb, drink ik daar dan nog van? Moeilijk, moeilijk.
Heb al wel een aantal leuke bottelingen zien staan.
Een tip: Braes of Glenlivet 1975-2010 Gordon & MacPhail Connoisseurs Choice
Link: http://www.whiskybase.com/whisky/23297/ ... -glenlivet
Ik weet er nog eentje bij een slijter te staan voor rond de 120 euro. Heel betaalbaar voor die leeftijd denk ik. Ik heb mijn fles onlangs open gemaakt, kan je er eventueel wel een sample van bezorgen als je wil.
0 x
- KAPITEIN KIPVIS
- Actief lid

Glendronach 1993 59.1% 20y for abbey whisky 1/592
Glenfarclas 1993 46.0 % 19y 1/4000
2x Glenmorangie Ealanta 46.0 % 19y 1/4500
Deze vier heb ik staan uit mijn jaar, niet moeilijk als je maar 20 jaar bent
. (1993)
Glenfarclas 1993 46.0 % 19y 1/4000
2x Glenmorangie Ealanta 46.0 % 19y 1/4500
Deze vier heb ik staan uit mijn jaar, niet moeilijk als je maar 20 jaar bent
0 x
The exclusive blend 1979 batch 2 (CWC) 33yo
Bunnahabhain 1979 (SMS) 28yo
Bunnahabhain 1979 (SMS) 28yo
0 x
Ik heb, na wat extra onderzoek, uiteindelijk de Glen Grant 1974 (37 y.o., 1974/2012, 49.3%, cask 7646, Berry Bros. & Rudd) via The Whisky Barrel gekocht.
Helaas moet ik van mezelf nog tot mijn verjaardag in september wachten tot ik de fles mag openmaken ...
Helaas moet ik van mezelf nog tot mijn verjaardag in september wachten tot ik de fles mag openmaken ...
0 x
Leuk idee een whisky uit je geboorte jaar! ga ik maar vragen voor mijn verjaardag
iemand toevallig een suggestie voor een mooie whisky uit 1990? of een site waar je specifiek kan zoeken op destilleer jaar?
iemand toevallig een suggestie voor een mooie whisky uit 1990? of een site waar je specifiek kan zoeken op destilleer jaar?
0 x
Damn jongens, jullie kunnen nog helemaal los gaan
. Makkie die jaren!
Ga naar Whiskybase, verkennen en dan vintage. Succes met scrollen
.
Ga naar Whiskybase, verkennen en dan vintage. Succes met scrollen
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”