Hallo, ik ben Harm Jan, 25 jaar oud en naast groot filmliefhebber.. ook een groot liefhebber van whisky! Ik weet nog dat het allemaal begon met een fles Jim Beam. Ja ik weet het, geen whisky, maar bourbon.

Ik wou dat net als in de films ook eens proberen. Inmiddels, wat jaartjes en verscheidene flessen verder, is whisky uitgegroeid tot een grote hobby en pronken er best een paar prima flessen in onze buffetkast, waaronder de Caol Ila 12, Glenlivet Nadurra, Yamazaki 12, Dalwhinnie 15, Macallan 10, Bruichladdich Laddie Ten, JW Blue Label en nog wat ''mindere flessen'' mijns inziens. In ieder geval, op de JW Blue Label na, geen blended. Heb het wel voorzien op Single Malt scotch.
Ik heb me hier ingeschreven omdat ik (via google) al vaak werd doorgelinkt naar het whisky forum en daar wel eens genoeg van had.

Het leek me beter om hier met mede whisky liefhebbers maar wat te lullen over goede whisky en ik ben er heilig van overtuigd dat ik via alle users hier goede tips en leuke info over whisky kan opdoen.
Ik kan erg genieten van een goede whisky. Zet mij op dit moment bijv. voor David Lynch' Twin Peaks of een goede film met een glas single malt scotch en ik heb een geweldige avond. Ik heb heeeeeel flessen op m'n verlanglijst staan, zoals de Lagavulin 16 (1 keer gehad, geweldig!), Aberlour a'bunadh, Glenfarclas 15, Glendronach 15, Laphroaig 18 en zo kan ik wel doorgaan. Eén van deze flessen zal in ieder geval spoedig worden aangeschaft.